Forumsvar skapade

Sida 110 av 251
  • getwet

getwet

Medlem
    3 oktober, 2006 vid 20:57 som svar på: 5.8 sol och vind på Gotland idag…

Herr Blåst har påpekat att Burgsvik ska tydligen vara riktigt platt på SV. Och det kommer att bli ett försök där framöver. Men just denna helg så är det SM på Torkelstorp så Gotland får stå över denna helg. Men framöver så, och bersa på Guldkaggen hoppas jag kan intas tillsammans med locals!

• getwet

getwet

Medlem
    3 oktober, 2006 vid 20:53 som svar på: Vind på Västkusten i helgen!!

En riktig hangover brukar funka, vem offrar sig?

• getwet

getwet

Medlem
    3 oktober, 2006 vid 20:04 som svar på: 5.8 sol och vind på Gotland idag…
    FastlandsGuten wrote:
    och vi hoppas, hoppas nu att helgens prognos håller sig!!!

Skitstövel……:wink:

• getwet

getwet

Medlem
    3 oktober, 2006 vid 19:57 som svar på: Progg TT nästa helg

Men lägg av nu, vi skulle ju kolla om det gick fortare med eller utan våtdräkt och det är faktiskt din tur att köra naken den här gången…..

• getwet

getwet

Medlem
    2 oktober, 2006 vid 15:47 som svar på: Speedchallenge Torkelstorp
    Jester wrote:
    På allmän begäran (nåja GetWet ville iaf), så har jag slängt ihop en liten rankining på dom som är anmälda till helgen baserat på rankingen på gps-speedsurfing.com.

Lät alla svenskar ligga kvar, och fetmålade dom som är anmälda. Märkligt nog så var flera stycken av dom anmälda inte registrerade på gps-speedsurfing.com.

Ja….då kan vadslagningen börja……!

• getwet

getwet

Medlem
    2 oktober, 2006 vid 11:26 som svar på: vw wallpapers

Det där är den enda folkamodellen jag kan med! Charm, stil och stenåldersteknik, coolt!

• getwet

getwet

Medlem
    2 oktober, 2006 vid 09:13 som svar på: Progg TT nästa helg
    Jester wrote:
    Jag går enbart efter DMIs korta prognos för att kolla om det blir surf. Den brukar stämma riktigt hyggligt. Länk: http://www.dmi.dk/dmi/index/danmark/farvandsudsigter/kattegat.htm

Nu är jag ingen hejare på danska….så hjälp mig Jester. Kan man få fram längre proggar på DMI?

Windguru signalerar vind på lördag (jag vet att det är långt kvar men jag vill ju så gärna) men det verkar bli tidig start på lördag, runt 05.00 ungefär:smile:

• getwet

getwet

Medlem
    2 oktober, 2006 vid 06:12 som svar på: Progg TT nästa helg

Åh nu ska det blåsa igen på TT lördag och söndag….kul va?

• getwet

getwet

Medlem
    30 september, 2006 vid 23:16 som svar på: Display och software max speed?

Oki, kan någon duktig ta fram ett mer tillförlitligt system än GPSAR så gör det…….vi ser fram emot det! En kritikers första merit borde vara att bevisa något bättre. GPS speedssurfing är för närvarande det enda system vi har förutom videofilmning eller laser…..
    vi tar tacksamt emot andra sytem som anses vara bättre!

• getwet

getwet

Medlem
    30 september, 2006 vid 17:19 som svar på: Fråga GPS
    Speedkenta wrote:
    Denna fråga fick vi på vårt forum.
    Jag kan inte svara.
    Misstänker att ni kan.
    Frågan:

Jag skrev det här i går men det har försvunnit så att jag tar om det. Enligt vad jag funnit är maxhastrighetsangivelserna osäkra i GPS på grund av felmarginalerna. När min låg stilla fick jag en maxhastighet av 1,6 knop. Gör så här! Nollställ maxhastigheten och låt mottagaren ligga still påsatt under en längre tid tex 30 minuter. Läs sedan av uppnådd maxhastighet.
    Skrivet av: Lars-Åke

Nu har inte jag testat att bara låta den ligga still och sedan kolla i GPSAR. Där visar den troligen inget utslag, någon kanske har lust att checka.

Och återigen, 2 sec och max display kan vara lite osäker. Average och övriga mätningar däremot stämmer mycket bra, eller tom djävligt bra. Desto längre mätperioder, eller fler mätningar ger ett mycket säkrare resultat.
    Så jag tar det igen……..2 sec och max display osäker….
    2 sec och max display osäker

Om vi alla repeterar det tillräckligt många ggr så går det nog in till slut. LBJ kan säkerligen göra ett litet GPS förhör på TT kommande helg, och kan man inte svara på frågan angående 2 sec och maxdisplay tillförlitlighet så får man segla med dumstrut på!

Övriga mätningar däremot mycket bra.

Åh nu tror jag alla förstått!
    Det enda jag inte förstår är varför det inte blåser nuförtiden…..

• getwet

getwet

Medlem
    30 september, 2006 vid 17:11 som svar på: Progg TT nästa helg

Åh nu var dom sekundmetrarna borta…………….Djäl djäla djäla skit fan va lack jag blir!

• getwet

getwet

Medlem
    29 september, 2006 vid 19:09 som svar på: Torö – Västberga strand

Jasså den…..choppigt som tusan därinne, bättre i Kärringaviken på NV.

• getwet

getwet

Medlem
    29 september, 2006 vid 18:54 som svar på: Sandy Point

Vi testar Mården, Erstaviken nästa NV eller SO. Du naken och jag har våtdräkt så ser vi vad som går fortast. Annat förslag är att vi bjuder in RAN, låter dom surfa nakna allihop, då har vi ett bättre statistiskt material att gå på.

• getwet

getwet

Medlem
    29 september, 2006 vid 07:53 som svar på: Ebersprächer
    wisco wrote:
    Jag fick två st ebersprächers här om dan. Killen tyckte jag skulle ha dom i min van. Har inte börjat fundera på monteringen än, men är det nån som har något smart förslag på var jag ska sätta dom?
    Behövs det två för att få schysst värme i en dodge, eller ska jag sätta den ena mer som motorvärmare.
    Kanske kan vara bra om denna vintern blir lika kall som förra årets.

Ebern ska enbart användas för kortare stunder, att värma upp bilen inför körning när man inte har tillgång till el/220V.

Att använda den som uppvärmning för boende i bussen blir både dyrt och problematiskt med el. Den slukar som någon redan påpekat både mycket bränsle och el. Den är inte heller direkt tystgående…..
    Betydligt bättre då med en båtvärmare, som är anpassad för ett liv med mycket snål el/bränsle förbrukning. Den värmer även upp luften i utrymmet och avfuktas därmed. Ebern tar luften utifrån, och måste värma upp den kanske svinkalla/fuktiga luften med betydligt större energitillförsel som följd.

Men som uppvärmning för att byta om efter surfet eller dylikt passar den bra.

• getwet

getwet

Medlem
    29 september, 2006 vid 06:47 som svar på: Sandy Point
    getwet wrote:
    Jester wrote:
    Andrew Daff körde på ännu mindre prylar… 4.4 och 19 cm fena… Hans kommentarer om vinden:

Windspeed listed is the ’range’. Most of the time in this session it was quite marginal for the 4.4m rigged very full, even on the iSonic 50 which is easier to get going than the PKSonic. Most runs were done in 25-30. There was definitely a point where the whole package ’switched on’. I would do a run in 22-25 knots and get a 37 – 38 max. Next run there would be a gust to 28-30 and it would lift its skirts and fly to a 41.5max.

Vet inte om jag har rätt i min iaktagelse, men det ser ut som Andrew ändrat sin vindangivelse nu till 30-35 på sin session…….visst angav han samma som Ian Fox tidigare?

Nu såg jag….missade att han lagt in två sessions från den 27 sept. med olika vindangivelser.

Sida 110 av 251
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA