getwet
Forumsvar skapade
-
Speedjanne wrote:Knäck oss alla nu och köp en tectonics… i Cnc moulded g10 prepreg custom ja en fena som har alla dom fina orden.
En fena!? Närå, måste göra dig glad att det tyvärr inte blev Tec. Samma fabrikat som du beställt men ett helt gäng.
Däremot finns det folk i min omgivning som sticker över till andra sidan Atlanten nu under våren. Kanske det kommer hem något då…
-
Jester wrote:Hur långt ut i skogen bodde du, sa du??? Egentligen bör man väl använda termen Apple-vit, då diverse datorer och mp3-spelare (ungefär som free-style, fast utan band och kallas alltså Ipod) oftast har varit av just vit färg. Kan säga att Warp-seglena ser bättre ut i verkligheten än vad dom gör på bild… Själv tycker jag dock att det hade varit kaxigt med ett helt svart segel…
Så Ipod eller iPod är benämningen/smeknamn på en färg? Lite puckat intresse ni verkar ha som kan sånt:smile:
-
Jeppe wrote:Va fasen säger du? Blir det Ipod vitt? Det låter ju som att de kan bli riktigt snabba då. 😀
Nä nu djävlar grabbar får ni förklara för en gammal gubbe vad i helv….. betyder Ipod?
Vitt förstår jag vad det är, men det räcker med vitt ute just nu så det behövs inte mer.
-
Speedjanne wrote:Hej beställt fenor av Johan på vindsurfing.se (oj getwet nu blev det reklam igen) Sa att jag vill ha dom i det värsta matrialet.Om man går in på http://www.gsport.com på ”technology” så skall jag då ha den GS-21 eller vad den heter den är ”moulded” vad betyder det? Tack för dom bra svaren.
Käre Speedjanne, det är inte du som är nasaren så det är helt ok för mig:wink:
Kan meddela att även jag beställt…….men det är en hemlis vilka:tongue:
-
Speedjanne wrote:Förmodligen tuttlebox.Power är väl den med en skruv??? tror inte det är så många som kör den längre.
Skäms lite men kan någon reda ut fenbegreppen Cnc prepreg handslipad osv… jag har bara kört ”är den dyr är den bra”
Cnc slipad är vad jag förmodar en maskinbearbetad fena som är så nära perfekt som möjligt i formen. Cnc fenor är jämnare i slipningen, likvärdiga profiler på varje sida som gör att inte onödig turbulens uppstår.
Det lär väl knappast vara värt att lägga extrapengar för en cnc på en våg eller freestyle/ride fena. Men jag skulle tro att vill man som du och jag och alla andra speedsters åka tokfort och nå högre och högre fart hela tiden så blir kvaliten på fenan bara viktigare och viktigare. En cnc fena är det närmaste en liksidig form/profil man kan komma idag på en fena för oss vanliga konsumenter.
-
JohanC wrote:Njae… ”Kommer med tuttlebox” står det om man ska vara petig. Vad det är står faktiskt inte…
JohanC
Tror att det bara tillverkas ett mycket fåtal speed och slalomfenor i power, alla är nästan uteslutande tuttle. Så är det också i detta fall.
-
Rasmus_W wrote:Vem av landets damer ska bjudas på en åktur med en missile, Warp speed eller liknande? Sara Beckman? Nån av alla freestyletöser? Den som först anmäler intresse?
Faster är faktiskt Sveriges snabbaste kvinna:wink: 😉
-
@tobhed]Jag har tänkt på precis samma sak och jag tänkte göra precis som Jester säger – prova med mindre segel. I mitt kanske i det är så konstigt då jag väger 75kg, men vissa av dem väger ju en del och klarar trots detta att segla jädrans snabbt med små segel. De fuskar helt enkelt…. )[/QUOTE wrote:
Tänk att det var så enkelt att svara på frågan, vi har en mycket bättre RTK samt att dom fuskar. Då fattar man….dom slår bergis på gps:n redan i bilen till surfet.
Desto mer man tittar och letar desto mindre fattar jag och Faster av deras tider. Pyttefenor, pyttebrädor och minisegel, skulle man se ett sådant kitt på Fitunastranden eller TT i 10-15ms skulle man tro att det var en galning som skulle ut.
Jag tycker det verkar helt omöjligt att ge sig ut med 5.0, 24 fena och 70liter under fötterna när det blåser 11-13ms, misstänker att det inte ens skulle plana och än mindre göra 36-38knop på 2sec. Fattar ingenting, nåt lurt är det. :confused2:Förutom det ska jag lura upp Faster på hästryggen idag, han vet inte om det ännu:laugh: Tror att han ska få ta gallopören som kommer från svensk gallopelit, en åttaåring som är god för 65 blås (formtal 90, svensk elitgallopör)på gps. En långdistansare som vägrar stanna…….:smile: Efter den turen får vi se om han kan segla mer i år…en konkurrent mindre på GPS, hehe!
-
Surferboy wrote:Du vad menar du med ”efter alla konkurser”? Vi har aldrig kursat! Jag har däremot köpt in mig (2004) i Hans Walléns firma och då har vi ombildat från Enskild firma till Handelsbolag och nu Aktiebolag.
Smutskastningen är lite väl grov!!! Det är nästan så man undrar om du får betalt från någon av våra konkurenter!
Får absolut inte betalt, promise! Får betala för grejerna precis som de flesta andra.
-
Boman wrote:hmmmm För sent….? har du köpt för många lådor vin eller redan beställt segel (RS6?)
Nä…Champagne blev det. Årets ranson från vingården.
Blev en ny planka och en RS5:a, återstår att se under säsongen vad det kan bli mer. Kanske en Gaastra eller North:wink: Vill se först hur de nya prylarna gör sig.
-
Någon som kan lista ut om den blir godkänd? Dåligt bevandrad i teknaliteter för GPS. Vad jag vetså är väl dom andra forerunner inte godkända, bara foretrex (heter dom väl?)
Om den är det så ser den både snabb och cool ut, vilket naturligtvis är extremt viktigt:smile: -
Stang wrote:Oooo det seglet får någon gärna droppa av hemma på min garage uppfart! 🙂
Ser riktigt nice ut…Jag tror fan inte det spelar någon roll vilket segel man väljer i år. Tycker inte att det spelar någon roll vilken tillverkares segel man kikar på så ser dom grymmt vassa ut!!!
Håller med dig Stang, precis så där ska dom se ut, jag får fan gåshud när jag ser seglet. Lite sugen faktiskt men nu är det för sent……
-
Speedjanne wrote:Vänligen svara på min fråga: Hur ser du på tillgängligheten av cambersegel 7.8 och neråt i Sverige och hos svenska handlare? Gör dom ett bra jobb i sin marknadsföring?
Tillgången har varit alltifrån god på mindre segel de sista åren. Men jag kan meddela att den varit än sämre utomlands……..De ggr jag rest runt med bussen på stora kända surfspots som Garda, Tarifa, Sotavento, utan buss faktiskt:wink: Hyeres och några till så har jag inte sett skymten av ett enda cambersegel eller ”porrig” fena. Jag själv däremot har aldrig haft problem att få tag på segel, den som söker finner. Däremot har det varit bekymmersamt med fenor, men det i sig beror inte på shoparna här i Sverige, det har knappt funnits någon som tillverkat. Stora katastrofen har dock varit SP………där jag i princip aldrig sätter min fot, nonchalant och märklig personal uppepå också (inte samtliga).
Tyvärr är surfbranschen överlag rätt dåliga på att marknadsföra sig, tror att det beror på att man hellre surfar än jobbar. En skön inställning anser jag (gör likadant själv) men anser inte att det för den sakens skull är ok att marknadsföra sig här. Men som kund kan man väl ha åsikter angående den service jag förmodar de flesta får. Att däremot ha en miljon banner och pröjsa för det är helt ok. Men lite grann som DrMasse ansåg så vore det tacksamt om representanterna gav riggråd, fotstroppsplacering mm.Så vad göra? Jag vet faktiskt inte. Men jag vet att det finns potentiella personer i branschen som skulle kunna driva en näringsverksamhet med entreprenörsanda och god service med kvalite. Hoppas att dom dyker upp snart….det skulle behövas ett rejält lyft i branschen, inte bara för oss speedare.
Jag har dock min butik som jag alltid vänder mig till med stort förtroende och tillit, och dom har alltid försökt tillfredställa mina under några år väldigt speciella önskemål, samma som du.Ähh, blev lite rörigt nu….
-
Surferboy wrote:Tycker fortfarande att du överreagerar kraftigt. Det är mina två inlägg om att först Warp-segel och nu F2-brädor kommit in i lager vi snackar om. Skulle de vilseleda någon stackars nybörjare?
Jag har dessutom endast skrivit inläggen inne på Speed- och Formula-forumen. Alla på dessa forum vet ju precis vad marknaden har att erbjuda och jag är inte naiv nog att tro att jag kan påverka pro-speedare att köpa North/F2 bara för att vi fått hem saker i lager – saker som är sålda! Rykten på andra forum och priset är ju minst lika avgörande och jag har aldrig skrivit något enda om rykten, priser eller erbjudanden. Där använder jag vår banner-yta. Jag påannonserade inte ens vår mellandagsrea utan lät bannern ensam tala.
Om du vill se jobbig smygreklam kan du ju gå över till kiteforumet eller kitenation.se. Där kan jag förstå om irritation uppstår.Förstår mycket väl att du anser att jag överreagerar kraftigt, på samma sätt som jag tycker att du överdriver din fanatism att marknadsföra era produkter på neutral mark. Men vi har också helt skilda uppfattningar till detta så det är väl inte så konstigt. Läs Dr masses inlägg och följ hans råd så ska du få se att det lugnar ned sig fortsättningsvis, för det är ju inte första gången någon reagerar.
Vi 08:or kommer till våren och kör sk…. ur er:wink: -
Speedjanne wrote:Lugna ner dig nu för H-E har du fastnat i en vägtull??
Här har vi en svensk surfhandlare som har SMÅ CAMBERSEGEL RAKA FENOR SPEEDBRÄDOR hemma på hylla!! Hur lätt har det varit dom sista 10.. ok 7åren att få hem sådana här grejor? Av egen erfarenhet…på hemsidorna INGENTING!, mailar man dom är dom allmänt ointresserade, Om man bestämmer sig att beställa TAR DET ETT HELT JÄVLA HALVÅR innan grejorna kommer!
Hur många kartongnya Cambersegel har du sett hemma i viken sista åren?
Tänk om alla cambermärken via sina svenska handlare 1gång i månaden visade här vad dom har och vad dom kan ta hem snabbt,fan va underbart det hade varit eller hur??? Men DU GETWET kanske hellre läser inlägg från don bajspratande Freestyleseglare från GBGområdet eller ???MVH Speedjanne GBG
Ähh, ska vi dra ut och segla nu istället Janne….lite le bara, kallt mörkt och trist!