Forumsvar skapade

Sida 143 av 251
  • getwet

getwet

Medlem
    15 januari, 2006 vid 21:02 som svar på: Äntligen trängselskatten igång

5 dagar ggr 24 timmar =120 timmar…..superlång betalningsfrist jämfört med London. Det kommer att bli tullar, garanterat. Jag tycker det har varit oerhört tyst från tullhatarna de senaste dagarna…….

Och till mrmille, vad skulle pengarna kunna användas till som vore bättre just nu??

• getwet

getwet

Medlem
    15 januari, 2006 vid 17:46 som svar på: Vart kör ni i vår och sommar?
    TDK wrote:
    Akta dig för F-bay å Style-pimpz!! F-bäck suger purjo och Style- pimpz är ett gäng homos! 🙂 Nä! Beerlanda kommer att rocka även denna säsongen. Beerlanda locals ska bara på ett litet studiebesök i varmare vatten snart. MEN vi är hemma den 25e april! Och då är det fågelviken som gäller!!

Jag har sökt i olika lexicon för att översätta det du skrivit, för det vore intressant att veta om du hittat några bra ställen……men tyvärr hittar jag ingen översättning så jag är fortfarande helt ovetande.:wink: :confused2:

• getwet

getwet

Medlem
    13 januari, 2006 vid 19:21 som svar på: gillar någon hyper sonic..
    Jester wrote:
    Jag har kört min HS 125 i 3 säsonger nu, och jag är mycket nöjd med den. Tråkig? Nej! Skulle snarare säga tvärtom när man kör med storlekar på 7.5 kvadrat och större. Kör man mindre segel är det såklart roligare med en mindre och ffa smalare bräda.
    Som andra har sagt är den lite tekinsk att få upp i planing (fall av med mycket tryck på bakfoten), men väl där planar den genom hål i vinden som ingen annan bräda. Och farten är det ju inga problem med heller. Har själv haft uppe min i över 32 knop med 7.5 kvadrat. Tipset med lite mindre fenor är oxå ett bra tips, då brädan har bra inbyggd höjdförmåga ändå.

Men du Jester, håller du med mig om följande?

Tror säkerligen att HS är en snabb bräda, dock saknas det en del potential för att åka riktigt fort. Att åka ifrån freeride och freestylebrädorna lär väl inte vara något problem. Men…..får man verkligen upp en HS på ”fena”? Dom ggr jag seglat HS så känns det som om den ”suger” (kan det vara den dubbelkonkava botten)fast och inte vill gå upp på det man eftersträvar (nu kanske inte alla är ute efter just det som du o jag är, eller Jona). Däremot tror jag att HS:en är ett mycket bra alternativ till den som vill ha lite soft och skön cruising utan att nå topp 20 på gps-speedsurfing.

Kan också påtala till den person som skrev att den seglar ifrån det mesta……absolut inte fallet! Vet att det finns surfare som seglat ifrån HS så det bara brakar om det med betydligt mindre racebetonad utrustning.

• getwet

getwet

Medlem
    12 januari, 2006 vid 09:13 som svar på: Torö kärringviken på onsdag!

Hur gick det för er?:shocked: 😮

• getwet

getwet

Medlem
    12 januari, 2006 vid 09:07 som svar på: Långdistanssegling…

@SWE 496]Nej du….SWE 16 Var det Svanberg som hade/har. Jimmy hade SWE 15 men har numera SWE 1…… ) *S*[/QUOTE wrote:

Så var det ja…..:smile:

• getwet

getwet

Medlem
    12 januari, 2006 vid 09:01 som svar på: 40 knop nästa år?

Vi kan väl utmana svenska kiteare på samma premisser som vi kör mot varandra, godkända repor på Svenskt vatten så får vi se när säsongen är slut. Kanske skulle lägga in en blänkare på kiteforumet angående en utmaning.

• getwet

getwet

Medlem
    11 januari, 2006 vid 20:44 som svar på: 40 knop nästa år?
    globalrider wrote:
    Speed rekordet kommer under nästa år att tas över av kitesurfing.
    Redan nu finns det amatörer som toppar på 44knop med kite och medel 42knop på 500m …

bara så ni vet 😉

Och…..!

Ärligt talat, tror jag inte! Aerodynamiken är fortfarande för dålig men om några år kanske när grejerna utvecklats mer.
    Sen kan man väl diskutera om kite verkligen är segling…påminner mer om drakflygning tycker jag. Och brallorna utanpå våtdräkten måste sänka farten rejält.

• getwet

getwet

Medlem
    11 januari, 2006 vid 20:38 som svar på: 40 knop nästa år?
    SWE131 wrote:
    40 knop ? Kanske, om bara vårt nya secret spot (kanalen) levererar och jag får mina nya speed prylar.

Vid tidpunkten för bilden var det lågvatten som syns på stenarna.

+35 ska i alla fall vara möjligt.

// Dala //

Oppsan…….möjligtvis i närheten av dina hemmavatten eller?
    Det där måste bara testas……..:cool:

• getwet

getwet

Medlem
    11 januari, 2006 vid 14:09 som svar på: 40 knop nästa år?
    Stang wrote:
    Det är inte snön jag ser som problemet, utan det där våta/kalla/hala som ligger ivägen om man försöker sjösätta brädan 🙁

Deppa inte Stang, det är iaf väldigt platt..:crazy:

• getwet

getwet

Medlem
    11 januari, 2006 vid 08:11 som svar på: 40 knop nästa år?
    Jester wrote:
    Vi får hoppas att våren kommer tidigt i år… Abstinensen är stor…

Har ni vår idag Jester??? Tycker jag kan skönja den här. Inte alls sugen….närå!

• getwet

getwet

Medlem
    11 januari, 2006 vid 07:46 som svar på: Långdistanssegling…
    Oregistrerade wrote:
    Det var någon här på konfen som seglade en bra bit på Gottland runt för något år sen. Snaka om cool kille.

Det var Jimmy, SWE16.

• getwet

getwet

Medlem
    10 januari, 2006 vid 20:24 som svar på: plocka ur lattor segel vinter förvarig?

Tänkte nog testa i år att rulla upp allt kolfiber på masten för att kontrollera eventuella brister i laminatet. Om inte annat för att se hur många meter dom har rullat på en 490.

• getwet

getwet

Medlem
    10 januari, 2006 vid 20:19 som svar på: plocka ur lattor segel vinter förvarig?

Det här var fan den roligaste tråden jag läst på MYCKET länge.:laugh: :laugh:

Plocka ur friggo kulorna, ta bort sömmarna…..smälta ned seglen.

Nä jag måste gå och svalka mig med en kall öl nu efter allt garvande:laugh:

• getwet

getwet

Medlem
    10 januari, 2006 vid 20:07 som svar på: bussen startar inte vw coach ’89
    windy wrote:
    bara en ”summing” men ingen startmotor som jobbar skickligt:frown:

Jag förstår inte vad du menar med summing…? Och ingen startmotor som jobbar skickligt, betyder det att den fungerar men bara är rejält trött eller? Finns det någon form av ljud i starten eller är den knäpptyst?

Om det klickar eller att det kommer någon form av ljud från starten (solenoiden) så kan vi utesluta tändningslåset iaf. Nästa åtgärd blir att kolla jordningen, se till att det är rena ytor och god kontakt. Om du har tillgång till en voltmeter så är det bara att mäta upp på ingående till starten hur mycket spänning du har där, naturligtvis med tändningen i startläge.

Om det nu finns spänning fram dit så är det nog dags att byta något….

• getwet

getwet

Medlem
    10 januari, 2006 vid 14:15 som svar på: Thommen SR/RS 2006
    MacTS wrote:
    Vid sv-kuling så tror jag att hamnen strax väster om Engeltofta, Gävle kommer att vara grymt! Dock inte jättelång sträcka, men jag uppskattar att det blir ca 5-800 m ”startsträcka” samt ca 4-500m helt plattvatten (man kör bakom en pir) Surf-Eric mfl testade med freestylepryttlar i höstas (utan GPS) och hn trodde på stället. fanns bilder på http://www.tungsurf.com, men siten är tyvärr nere för tillfället. Det stället ska testas så fort isen går och kulingarna kommer!

Då är vi där till våren, du håller med det däringa du vet så surfar jag:wink:

Sida 143 av 251
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA