Forumsvar skapade

Sida 171 av 251
  • getwet

Medlem
    27 april, 2004 vid 14:21 som svar på: 2,15 lång 34 bred o 3,1 kg lätt!

Har själv en Mikael Delfs bräda hemma på väggen (där får den hänga numera)och också seglat den en hel del och kan bara konstatera att visst är dom snabba….för sin tid! Däremot har dom inte en chans mot de slalomraketer (downvindsslalom) som tillverkades från åren 1997-2001.

Moderna (får väl anse att downvindslalombrädorna från sent 90tal än idag är moderna, ej att förväxla med de nya slalomkonceptet men dom är inte heller några DW slalom)slaloms, förutom Hypersonicen, är byggda för att seglas på
    fena vilket inte Delfs brädor var. Kan man tekniken att segla på fena så har jag väldigt svårt att tro att något skulle kunna gå fortare!
    Min egen RRD268 avantslalom på 72liter slår ALLT annat jag prövat när det gäller fart och jag vet att F2:s lilla fina gula Thommen tillhör samma liga och några få till. Vill man åka tokfort så är det nog i den kalibern man ska leta för oss ej superduperelittokstarka seglare med Dunkerbeck kvaliteer.

• getwet

Medlem
    16 april, 2004 vid 07:28 som svar på: Fituna Idag torsdag

Men idag borde det funka med brisen på Fituna…….see you!

• getwet

Medlem
    16 april, 2004 vid 07:20 som svar på: Värmare

Ingen fotogenvärmare i bilen please utan skorsten och syreförbrukningsintag utifrån!!! Avgaser och syreförbrukare förstör nöjet helt och är direkt LIVSFARLIGT om du samtidigt ska sova eller vistas i bilen.

• getwet

Medlem
    31 mars, 2004 vid 05:34 som svar på: utrustning på taket

Hehe…..det går att köra över 200 men det blir dyrt… wink.gif wink.gif

Robert ”Bräck” och jag körde med fyra brädor på taket i 230-240 på autobahn med trimmad turbo bil och det gick bra……tills jag lämnade in bilen på service. Services killen påpekade att han aldrig sett ett roofracket sitta löst någongång………
    Så de är väl inte direkt att rekommendera.
    Man har väl tappat ett par brädor genom åren. Glömmer aldrig bort en gång i Varberg när jag inte ens spännde fast brädorna………efter ca 2 km blev jag omkörd av vettvilling (tyckte jag) som hytte med näven och stoppade mig samt påpekade att jag nog ”glömt” något därborta i diket……och där låg två brädor inne i en kohage och ett gäng mycket nöjda kor stod och slickade av saltet från min fina vågis….
    På Fuerte har det också tappats en del grejer samt på E22:an, bråttom till sjöbrisen på Haga…..fast jag tyckte det var snyggt med RRD logga och glasfiberstänk i fronten på dyra Mercan, men ägaren delade inte min uppfattning.

• getwet

Medlem
    24 mars, 2004 vid 07:15 som svar på: Avundsjuk??

Har både snyggare bil OCH fru…. wink.gif wink.gif wink.gif wink.gif

• getwet

Medlem
    24 mars, 2004 vid 07:01 som svar på: Speedsegel till F2 ride… Funkar det?

Om jag inte är helt fel ute så är ride en freeride? (låter så iaf)
    Freerides kan vara snabba och visst kan det fungera med ett racesegel, tro dock inte att det nu blir självklart att passera 30 gränsen.
    30 knop är fort, dj…. fort och är inte alls enkelt att passera, trots att många tror sig åka en bra bit över 30. Troligen behövs det lite mer för att du ska passera 30 med en freeride än bara ett bra racerigg. Fenan har en mycket stor roll i det hela, här duger nog inte en freeridefena speciellt långt. En slalom fena av bra kvalite är troligen ett måste.
    Problemet med de flesta freerides är att dom inte är byggda att gå på fena såsom en mindre slalombräda gör, vilket i sin tur betyder att den där riktiga toppfarten inte infinner sig. Men det finns riktigt snabba freerides, körde mycket på Sardinien med en Italienare som seglade en Mistral Custom Flow (den kanske är mer åt freeracehållet)och Gun Race 6.5:a. Han gick riktigt fort, vi höll samma hastighet trots att jag körde tekniskt sett snabbare grejer. Förvånande var även att han höjdade mer…… mad.gif men så såg han ut som Hulken och var italiensk elitseglare också…. smirk.gif
    Så visst går det att segla oerhört fort med en freeride men det behövs lite mer än bara en bra rigg.
    Personligen tror jag inte att du vinner så mycket på att införskaffa ett fullblodsrace eftersom brädan är den haltande delen i kittet, du kommer aldrig att få utnyttja kapaciteten i seglet, det medför även 100% race mast mm för att få grejerna att lira ordentligt.
    Det vore kanske bättre med Diablo/V8 eller liknande och förhoppningsvis kommer du att passera 30 knop vid ett tillfälle med bra vatten och vind.

• getwet

Medlem
    20 mars, 2004 vid 17:03 som svar på: Fiskebäck – Speedjanne

Underbar flex Janne!

• getwet

Medlem
    17 mars, 2004 vid 07:00 som svar på: Är det sommar eller!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Det är 3:an. Helt övertygad.

• getwet

Medlem
    16 mars, 2004 vid 23:05 som svar på: Drucket filosoferande..

Inte då, varken sjukskriven eller A kassa, den som spar han har……..

• getwet

Medlem
    13 mars, 2004 vid 22:52 som svar på: Drucket filosoferande..

Snyggt Knege…….du har en fundering men vet inte riktigt vad du ska göra av den, så tolkar jag ditt inlägg, har jag fattat eller? Viktigast är att du har en tanke/fråga…förr eller senare blir den besvarad!

Jag tror att alla funderar till och från i dom banorna. En del gör verklighet av sina tankar, andra rullar på i Ekorrhjulet AB som ingenting hänt…..eller tänkt.
    Efter att själv befunnit mig i Ekorrhjulet AB i 22år kliver jag nu av….lägger arbete och karriär på hyllan för att göra det jag vill. Kanske fler ska göra likadant för att trivas med livet och uppfatta vad som är viktigast…..

• getwet

Medlem
    13 mars, 2004 vid 22:41 som svar på: Till Carbone och alla andra snabba ……….

Förvisso förvisso…..men aldrig att jag blivit frånåkt av en dryg smålänning.. wink.gifInte ens på E22:an!
    08 samt Norrtälje och västkusten kommer med stora artelleriet, häng med får ni en bra tid smålandsjönsar! wink.gif wink.gif

• getwet

Medlem
    10 mars, 2004 vid 15:20 som svar på: lägg in bilder på era bilar!

Möllenöh….skönt att se riktiga bilar, tom korna tycker om den!
    Får troligen hem en till riktig bil i garaget snart…. wink.gif

• getwet

Medlem
    10 mars, 2004 vid 09:44 som svar på: Var hittar man billigaste dieseln i europa?

Färgad diesel (yrkesdiesel, tror jag man kallar det) är bränsle med lägre skatt för vissa näringar, billigast tror jag faktiskt att yrkesfiskarna kör, inte helt säker dock.
    Den är färgad just för att det ska framgå vid en kontroll att det är den lägre beskattade dieseln som används, och har man då färgad diesel i tanken och inte tillhör gruppen subventionerade så åker böteslappen fram.

• getwet

Medlem
    7 mars, 2004 vid 09:29 som svar på: Hypersonic eller Kite i stockholm

Det dräller inte av bra kiteställen i Sthlm direkt, men några finns det dock. Problemet med kite i Sthlm är just att det är svårt att komma till, alltid sten, klippor eller träd i vägen. Så på så sätt går nog en Hypersonic att använda mer. Men….kiten går att använda även när snön och isen ligger så där kan man använda grejerna året runt, samt att vi i Sthlm har väldigt nära till Gotland som erbjuder det bästa. Svårt val det där faktiskt tycker jag.

• getwet

Medlem
    7 mars, 2004 vid 09:23 som svar på: Bubbelbad på SM

Bered plats i karet för den stora massan… wink.gif wink.gifVi är på….

Sida 171 av 251
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA