Forumsvar skapade

Sida 174 av 251
  • getwet

Medlem
    16 februari, 2004 vid 14:28 som svar på: Mellansvenska cupen 2004

Underbart att se Boman….jag visste det…att det skulle komma tillbaka och just precis det som du skriver, vilken underbar kombination att köra formula och slalom!
    Prylarna finns idag så att alla kan vara med på en slalom och jag ser inga hinder i att använda annat material än just extrem slalom utrustning. Som glad amatör och seglar hellre än bäst så kan man lätt komma underfund med följande: Visst går slalomutrustningen snabbare rakt fram, men på en slalom bana vet i tusan om vi amatörer kan hålla ifrån oss en freerace/freeride utrustning. Eftersom man ganska ofta står på örona eller tappar mycket fart i gippen så blir det ganska mycket på lika villkor ändå. Free prylarna är ju så mycket lättare/förlåtande att gippa så det känns ofta som om det man tar hem på rakan förlorar man ofta i gipparna om man missar en eller två. På väldigt långa banor däremot har man fortfarande fördel med slalom spetten. (mitt förslag blir då att alla banor ska vara MINST 700m på varje ben wink.gif)
    Den här säsongen kommer bli den bästa i manna minne, var så säker. Slalom is back och lågtrycken kommer att bli normala igen och inte bara passera under nattetid. cool.gif Jag vet att det blir så………

• getwet

Medlem
    16 februari, 2004 vid 14:08 som svar på: Dagens bild…

Levererar dagens bild från Fituna till dig Koa och Jesper, enbart för att ni ska få se vad ni går miste om. wink.gif Kan lätt mäta sig med era bilder men saknar tyvärr svensk seglare…. confused.gif

Lite tunnt med vind idag, men det kommer mot slutet av veckan har jag hört……(huttrar)
    Inte ett dugg avuns på er….känns bra att sitta här på stranden och veta att ni snart är här…

• getwet

Medlem
    13 februari, 2004 vid 13:53 som svar på: Fuerteventura???

Hur vet du det….? cool.gif wink.gif

Vid tvåan finns det tappkran…… shocked.gif

• getwet

Medlem
    12 februari, 2004 vid 20:47 som svar på: Intresse för freestyle tävling?

Tyvärr tvungen när jag är i Gbg, MEN ALDRIG PÅ OSTKUSTEN!
    Förutom i Mörbylång fösståss….frun vill ha en vinare ibland!

• getwet

Medlem
    12 februari, 2004 vid 20:12 som svar på: Fuerteventura???

Glömde juh…..desto närmare sommaren du kommer, desto mer fart i fläkten.
    Vågorna bildas i hela bukten men vrider vid sandreven i det södra centret, dessa sandbankar finns inte uppe vid den norra (center1). Jag tycker att center två är bättre (har seglat mycket vid 1 innan jag upptäckte tvåan) men förvänta dig inte Torö eller Guincho vågor. Men dom går att rida på och jag hade full respekt för dem med tokåkafort prylarna. Många locals ger sig ut där…….kanske säger något.

• getwet

Medlem
    12 februari, 2004 vid 20:10 som svar på: Fuerteventura???

Näru Calle Balle, center två ligger söder om center ett, med andra ord samma riktning som Torö ligger om Björkvik…så sikta in dig på center ett, kompass riktning som när du åker till Torö så hamnar du med automatik på center två MED BAR! Inte nog med det, MED VÅGOR!
    Nu minns inte jag www adressen men sök på Rene Egli….ha, hittade en gammal broschyr åt dig här nu i dammet…..hoppas att den fortfarande stämmer för den är från 1999..http://www.rene-egli.com om det funkar så borde bägge centrena vara med.
    Peace love and understanding!

• getwet

Medlem
    12 februari, 2004 vid 20:01 som svar på: Intresse för freestyle tävling?

HA! Vi hinner nog fan förbi feskekyrka osså och handla kvällsmiddagen OCH bolaget innan ni passerat mållinjen wink.gif wink.gif crazy.gif

• getwet

Medlem
    12 februari, 2004 vid 14:23 som svar på: Intresse för freestyle tävling?

Men….jag trodde vi slalomsnabbåkarfarttokigaidioter skulle få vara ifred och stila bara vi, för varandra o gosa lite …..men det sket sig nu igen! mad.gif wink.gif

• getwet

Medlem
    12 februari, 2004 vid 10:13 som svar på: Intresse för Slalom i Göteborg?

Aha, du hade haft en mardröm nu igen där du hamnat i riggningsloopen…..förstår….den kan nog få den bäste att fatta felaktiga beslut ibland. Men kan vi inte göra så här nästa gång du får den där mardrömmen. Se till att det är färdigriggat nästa gång du drömmer, eller att du tar min rigg istället så kan jag riggloopa lite istället. wink.gif Men pass opp så du inte hamnar i ”felfenaloopen”, den är ännu värre……..

Men det blir + imorgon……..

• getwet

Medlem
    11 februari, 2004 vid 19:49 som svar på: Intresse för Slalom i Göteborg?

Hörrö kompis, ska du åka direkt….är det inte bättre o vänta till våren? wink.gif

• getwet

Medlem
    11 februari, 2004 vid 12:16 som svar på: :) och 🙁

Bra, då har vi rättat till det så nu kan vi somna om igen. Blev lite orolig där, tänk om grabben skulle köpa en systemare istället för att knalla till systemet. Kunde bli hur galet som helst! Men ordningen återställd…..

• getwet

Medlem
    11 februari, 2004 vid 12:13 som svar på: Titta pa var Sydafrikasida

Skiter fullständigt i att ni är där……och jag här
    -12grader. mad.gif

Hörru sötnos Henke, kom hem nu….gillar inte att du är där!!! mad.gif

• getwet

Medlem
    11 februari, 2004 vid 12:05 som svar på: :) och 🙁

Fan va du svamlar styret…..gå en rättstavningskurs! Inte systemaren…systemet heter juh! cool.gif

• getwet

Medlem
    9 februari, 2004 vid 20:03 som svar på: Östeuropa?

Har surfat i Polen och det har varit riktigt bra. Bäst är Weba (stavas Leba)och den norra kusten (finns inte så mycket mer). Vinden är som här hos oss, mest lågtrycksvindar.
    Men det är faktiskt helt klart värt ett besök, ENORMA stränder och för oss än så länge acceptabla priser. 5-6 kr för en burköl…jo ja tackar!

Angående Baltikum så ser det oerhört bra ut, har dock aldrig seglat där men jag kan tänka mig att Östersjöns bästa ställen finns där. Har flygit över och sett hur det ser ut, sand, sand, sand och jättefina öar. Prislappen lockar den med……
    Hälsade på en klubb i Tallin (straxt utanför staden)och dom berättade hur deras vindar var, som hos oss!

• getwet

Medlem
    9 februari, 2004 vid 19:55 som svar på: Intresse för Slalom i Göteborg?

Promise……inte en hyvel så långt ögat når…

Sida 174 av 251
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA