Forumsvar skapade

Sida 195 av 251
  • getwet

Medlem
    11 juni, 2003 vid 14:59 som svar på: Mitt andra hem….

Angående väggarna föreslår jag Moulin Rouge prestanda, borde passa bra. Vinrött med girlanger och lull lull hängande överallt på typiskt amerikanskt van maner. Kolla in filmen så får du massor med bra förslag på inredningsdetaljer. Annars har nog min fru som är inredare bra förslag efter att ha inrett Berns loger i typisk Mulin rouge stil. wink.gif
    Mysigt är ju även en bioanläggning i bussen, borde vara standardutrustning……….tänk dig själv en surfrulle i storbild och digitalt 5.1 ljud i bussen efter en perfekt dag i Varamon. Självklart också ett utebad likt den du såg på Haga, borde passa bra på takräcket. Själv har jag funtat en del på bubbelbad med eluppvärmning nu när ändå solcellen sitter där, kan nog vara något……….
    Nää…fram med fler bra förslag nu hur det ska inredas.
    Seriöst igen då…..jag tror att det blir svårt att lackera oljemålade/impr. väggar, men det kanske finns någon målare här på konfen som vet hur man gör?

• getwet

Medlem
    11 juni, 2003 vid 11:52 som svar på: Mitt andra hem….

Nu lägger vi in en varningens ord här………pass upp för textilklädda väggar! Tar evigheter innan fukten är ute ur väggarna.
    Själv har jag monterat in masonit skivor och lackerat dom med vanlig vit väggfärg. Ett misstag begicks dock……efteråt fick jag reda på att dom ska fuktas in och sedan monteras, då håller dom formen samt att den blir lättare att ”forma”.

• getwet

Medlem
    10 juni, 2003 vid 18:53 som svar på: Frågor om öland

Under alla år som jag varit där så har det nog försvunnit ett tjugotal cityslickers på Alvaret, värst är det på östra sidan…….där tycks ingen gå säker. Någon som vet var Ölandstoken håller hus? Cykelstyret borde väl veta!

• getwet

Medlem
    10 juni, 2003 vid 17:58 som svar på: SLALOM IS BACK!

Hehehe….hellre lägger jag 1500kr extra på ett riktigt snabbt segel än 1500 på trendriktig tröja och shorts, vilket även det är en sorts materialhets.
    Tycker det verkar som slalom nu kommit till ett läge med lite sans, en bräda för i stort sett alla förhållanden och riggar som går att ”flexa” rejält. Så en riktigt bra slalomutrustning för tävling tror jag snart kommer bestå av en bräda, några fenor och kanske 2-3 segel. Blåser det mer än så (dom flesta nya slalombrädor tar 6.0-10.0, ett race 6.0 håller du lätt i en kuling med rätt riggning) får vi väl plocka fram våg/freeride/style pryttlarna och köra skiten ur bojarna med!!!!

• getwet

Medlem
    10 juni, 2003 vid 16:35 som svar på: Torörapport önskas…..

Just det ja…..var det inte dig Calle jag använde som ”rundningsmärke” därute wink.gif

Förövrigt en underbar dag och bästa hittills denna säsong, måtte vi få massor av sådana i år!

• getwet

Medlem
    10 juni, 2003 vid 15:48 som svar på: Torörapport önskas…..

Även jag borde få lite grann av berömmet som lyckades lura fram vinden med hjälp av att smyga ut med formulan och rikta in sig på farleden……långt bort från stranden……då kommer det att blåsa ofelbart en kuling tills jag lyckats ”bända” ned formulan på slören igen. Ett tag trodde jag aldrig att det skulle gå att komma tillbaka, såg Landsort närma sig med stormsteg wink.gif

• getwet

Medlem
    10 juni, 2003 vid 13:54 som svar på: Mitt andra hem….

Hallå där Judo Freddan!
    Så här dagen efter årets (än så länge) bästa dag, dock med vind som tenderade att vara allt från 7-16ms känner man sig lite mör. Kroppen är inte riktigt van ännu efter 5 månaders (kört nu i en månad, men kroppens ålder tar ut sin rätt i form av längre perioder till toppform varje år…..att man aldrig lär sig men det är ju så skönt att slippa träna) dvala………..lagom till oktober har den väl vant sig wink.gif
    Din lösning där med gummi och jocka på taket tycker jag låter som det bästa……..så lite inverkan på plåten som möjligt.
    Så precis så hade jag gjort det, som du tänkte.

• getwet

Medlem
    6 juni, 2003 vid 20:44 som svar på: Windsurfing är rätt ballt………

Men fler nurå…….var är de häftiga bilderna?

• getwet

Medlem
    6 juni, 2003 vid 20:37 som svar på: Hjälp med nedhal!

Osså kliver man in igen på konfen och fösöker förmedla ett budskap som byggts upp efter antal år (ironisk).
    Nedhalstampar ska enbart införskaffas av bästa kvalite (förundrad hur man kan tycka det är tungt i nedhal på ett freeride/style/freerace), kom igen då du riggar ett fullblodsrace………..utanför det så tycker jag ditt träningsprogram LeVieux är så outstanding på denna konf så jag fullständigt bleknar av hänförelse!!!!! Så snyggt och kul!
    Men åter till det viktiga. Spring in på närmsta riktiga båtshop och köp tamp med kevlar i……..då har du en tamp som håller ex antal riggningar. Fråga i shopen vad som gäller, tamparna är ”märkta” med olika färger i trådarna beroende på ändamål. En sanning är ofta här att dyrt håller, billigt är skräp……..vanligtvis.

• getwet

Medlem
    6 juni, 2003 vid 09:17 som svar på: Landsort vs Torö

Du är knappast ensam Dr Masse, även jag har lagt ned att åka dit på grund av ANTAL bomkörningar. Kan blåsa ordentligt på Landsort/Öja och där står man på stenstranden och glor………
    Men när det väl är bra så är det ju så dj…. bra!

• getwet

Medlem
    5 juni, 2003 vid 17:46 som svar på: Windsurfing är rätt ballt………

Eller den här….jag får gåshud!!!

• getwet

Medlem
    5 juni, 2003 vid 15:03 som svar på: Kommer vinden till Sthlm i tid idag?

Det enda jag skulle kunna tänka mig idag är Fituna, instabila luftlager och värme……..borde kunna ge lite, kanske.

• getwet

Medlem
    5 juni, 2003 vid 13:05 som svar på: Mitt andra hem….

Den ger max 2.56 ah. Och den laddar i dagsljus, molnigt mm men naturligtvis inte max.
    Pris i handel är ca 4000kr plus regulator 400kr.
    Jag roade mig med att mäta upp hur många volt den producerar vid olika förhållanden (mycket ovetenskapligt men enkelt). Vid fullt solsken ca 18V, vid sol i moln ca 14-16V och(beror naturligtvis på hur tjock molnigheten är) på kvällen ca 12-13V. Eftersom att batteri behöver 14.4V (ultimat) så kan man snabbt räkna ut att det räcker gott och väl med växlande molnighet för att ladda ett batt, då förstår man kanske också att en regulator behövs så man inte kokar batt. På kvällstid räcker det tom att ”driva” den förbrukning man ev har på mindre förbrukare tex 1-2 lampor utan att ta ström från batt.
    Vad man bör komma ihåg är att om batt är helt tomt (vilket det aldrig får bli) måste det till en riktig laddare. Så en cell kommer aldrig att ersätta en riktig laddare, bara se till att underhållsladda och fylla på icke tomma batt.

• getwet

Medlem
    5 juni, 2003 vid 11:55 som svar på: Mitt andra hem….

Och jag har skaffat solcell………..samt att släpet nu är klart. Blev en solcell på 40w plus regulator som sköter laddningen till batteribanken. Cellen går enkelt att koppla på och av, vilket underlättar att lyfta av från taket, både från släp eller buss så det går att välja var jag vill ha den. Kopplingen hittade jag som vanligt……..på biltema. En såkallad bordsgenomföring fick lösa problemet med inkopplingen samt att det ska vara enkelt att byta mellan släp/buss.
    Verkar som om 40w räcker gott, laddar 2st fritidsbatt a 75ah riktigt bra om solen skiner för fullt.
    Kul att den nyfunna gillar grejen (bussen alltså), kanske vi ses därute snart någonstans……..i var sin fulländad surfbuss!

• getwet

Medlem
    4 juni, 2003 vid 19:35 som svar på: Tarifalovers!

Jag har alltid kört i neoshorts och rushguard på Tarifa, tycker lufttempen är så hög så jag har inte behövt något annat. Säkerligen kallare på våren men i juni………några km från nordafrika…..

Sida 195 av 251
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA