Forumsvar skapade

Sida 205 av 251
  • getwet

Medlem
    21 mars, 2003 vid 09:26 som svar på: Var seglar folk i stockholm?

Och på väst blir svaret som vanligt….Torö!
    N och NO kör jag på Skälåker, inte ultimat men duger för mig. Om man kryssar upp en bit och ger tusan i att ligga i viken så är vinden både stabilare och kraftigare, samt betydligt längre ben att ”sträcka” ut på.

• getwet

Medlem
    20 mars, 2003 vid 11:24 som svar på: Bilder från Fuerte

Bilderna på boendet misstänker jag är från grusvägen runt North Shore på norra Fuerte……..bor en del dreadlocks (stavas det så?) där ibland och dom njuter av livet påstås det….. cool.gif

• getwet

Medlem
    19 mars, 2003 vid 18:28 som svar på: Vad är det som har gått sönder?

Där blir jag lite villrådig faktiskt….att silicona eller använda packningsmassa.
    Själv gör jag det aldrig, använder mig av topplockspackningar med teflon och då ska man absolut inte använda sig av något annat….så tyvärr kan jag inte svara utan att svamla wink.gif
    Personligen skulle jag alltid plana toppen efter en blåst packning, men det beror väl också på vad det är för motor och skick. Tycker nog att 0.1 mm låter rätt mycket….

Göra rent gör du som Z skrivit med starkt lösningsmedel. Blir enklare för den som ska ”hyvla” toppen. Passa på att fråga verkstads killarna också hur ventilsätena ser ut, om det är rätt vinkel och att dom tätar. Kanske du får lite mer tryck i snurran efter det laugh.gif

• getwet

Medlem
    19 mars, 2003 vid 17:45 som svar på: RRD Fireball 02 279

Den info jag fått så är den snäppet långsammare än föregångarna (mycket marginellt), men betydligt enklare och segla och inte lika hysterisk. Det gör nog att det går fortare med den ändå för de flesta………..eftersom den kan seglas med kontroll.

Förövrigt så är det en renodlad slalom, ingen freeride.

• getwet

Medlem
    15 mars, 2003 vid 23:06 som svar på: Segelmakare.

Har mycket goda erfarenheter av Björns på söder. Han prioriterar oss surfare på höst och vår när det är säsong för oss samt att det är billigare än övriga ”trendriktiga” segel loft. Han är också mycket villig att lära sig allt om surf segel och tar åt sig info vilket känns bra. Fixar numera även kite.
    Jag har lämnat in segel vid ett antal tillfällen och det går alltid att resonera med Björn om det är relevant eller inte att åtgärda rep., han ger en ärlig uppfattning, vilket kanske inte alltid blir resultatet hos andra enligt min erfarenhet!!!!!

• getwet

Medlem
    15 mars, 2003 vid 22:54 som svar på: Våtdräkt på postorder?

Rek nr 1, testa dräkten innan köp! Passform är viktigt för smidighet och värme. Du kan förmodligen hitta samma dräkt på Skidsport som på SP, men prövat den innan köp.
    Köper du kläder utan att ha provat, förmodligen inte……våtdräkten betydligt viktigare i passform än övriga kläder.

• getwet

Medlem
    15 mars, 2003 vid 16:08 som svar på: Fanatic har något nytt snabbt på gång!

Fy fan vilken härlig läsning…… laugh.gif Fanatic satsar ännu mer på racing, och Craig själv är racefan.
    Och till nästa säsong kanske det kommit ännu mer åkatokfortgöraivåtdräkten prylar! Så det ser ljust ut just nu……

• getwet

Medlem
    14 mars, 2003 vid 16:16 som svar på: Bilder från Gotland!!

Korrekt iaktagelse där, att det bygger bättre vågor runt Gotland just pga djupet och pallkanten runt hela ön.

Glöm inte bort att de högsta vågorna som uppmätts i Sverige just kommer från Öland och Gotland enligt SMHI, Sveriges baksida……där solen går upp.

• getwet

Medlem
    14 mars, 2003 vid 08:19 som svar på: Bilder från Gotland!!

För oss östkustbor är resan både billigare och snabbare till Gotland än västkusten. Resan tar ca 3-3,5 tim från Nynäs och priset är ca 1000kr ToR med buss/bil. Så att det tar längre tid och är dyrare än västkusten kanske inte alltid stämmer.

Angående sandstränder så vad jag vet är inte Gotland speciellt känt för sin skärgård wink.gif, utan mer för sina långa fina sandstränder och varma vatten med fina vågor……..
    Nää…jag tror många missat en pärla i Sverige med ett av dom bästa vatten och en underbar miljö som saknar motstycke i norra europa, enbart för att man tycker det känns ”jobbigt” med färjan, vilket det inte längre är.

• getwet

Medlem
    14 mars, 2003 vid 06:01 som svar på: Slutkonsumenten får begagnat!

Inga problem att hitta dyrare. Kan ta den amerikanska DC båt jag har, kostar ca den summan du anger VARJE ÅR! Inkluderar hamnkostnader, vinterplats, konservering för vintern, försäkring, reservdelar och drift……….osv

• getwet

Medlem
    14 mars, 2003 vid 05:54 som svar på: 30 st. formula på riddarfjärden?Skulle du komma?

Här är en till som kommer.

• getwet

Medlem
    13 mars, 2003 vid 19:57 som svar på: Bilder från Gotland!!

GWS var Göran Göranssons (byggde dom vid Tofta) custombrädor som var riktigt bra. På den tiden var det några customs i Sverige. CLS, GWS, Guy Liljegren, Mikael Delfs och några till som jag inte minns namnen på.

Gnisvärd ett av kultställena för Gotlandsurfare på åttitalet. Minns att det ofta var reportage och bilder därifrån i svenska surftidningar.
    ”Lagunen” är perfekt för nybörjare, och utanför mycket bra även för den riktigt duktige.

• getwet

Medlem
    13 mars, 2003 vid 17:56 som svar på: SurfersParadise

Går väl inte riktigt att jämföra data branschen med surf…
    Hur många miljarder säljer data för varje år bara i Sverige? Och surfingens omsättning, 20-40 miljoner kanske?
    En viss skillnad. Jämför med klädbranschen, ca 200% påslag och det finns inga större marginaler på surf om du kikar på netto siffror efter avdrag, TB7.

• getwet

Medlem
    13 mars, 2003 vid 16:31 som svar på: JP-boards om Super X

En del tycks redan vara köpta……….
    Att slalom dog handlade mer om att det sällan blev tävlingar och utrustningen både krävande och dyr.
    Idag har vi utrustning för rimliga pengar som duger gott att ställa upp på en RIKTIG slalom. Även vindgränsen har flyttats rejält nedåt så idag kan det köras betydligt fler tävlingar än tidigare.
    Varför inte utveckla det som finns idag, HS, widestyle, befintliga slaloms, samtliga dessa har ett mycket större spann att segla slalom med än vad som fanns förr. Och en formula går alldeles utmärkt på en dw bana, på med en 65 fena bara och kör allt vad du kan……….
    Utveckla det istället för att tramsa till det med tricks och hockeyutrustning samt en massa löjliga avlånga hinder på vattnet.
    Låt slalom vara slalom, och freestyle freestyle! Och gladiatorerna kan söka in till TV4 och joina Gunde.

Tack för ditt stöd Markram…..hoppas vi kan segla en riktig slalom tillsammans en dag.

• getwet

Medlem
    13 mars, 2003 vid 14:06 som svar på: Bilder från Gotland!!

Joinar er till sommaren ett par veckor, ladda baren……..

Sida 205 av 251
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA