Forumsvar skapade

Sida 130 av 173
  • gh0st

gh0st

Medlem
    28 mars, 2007 vid 08:21 som svar på: hur stor kite?

Jag är ungefär lika lång och väger lika mycket som du gör och med min 12:a EH Beast kunde jag gå ut runt 6 m/s med min 131×40 bräda. Men det beror på vilken kite du har och vilken bräda du kör. Olika kites och brädor är olika bra på olika saker. Vissa brädor/kites har bättre lågvindsegenskaper än andra.

• gh0st

gh0st

Medlem
    27 mars, 2007 vid 19:30 som svar på: Snart dags för habo!!!!!!

Din bom ligger hemma hos mig, klar för avhämtning.

• gh0st

gh0st

Medlem
    27 mars, 2007 vid 19:02 som svar på: Snart dags för habo!!!!!!

Henke, ring mig. Har tappat bort ditt nummer.

• gh0st

gh0st

Medlem
    27 mars, 2007 vid 11:14 som svar på: hur stor kite?

Ja, 140 är ju lättare att lära sig på men man tröttnar nog rätt snabbt på en så stor bräda. Jag väger 83kg och kör en 131×40.

• gh0st

gh0st

Medlem
    27 mars, 2007 vid 08:20 som svar på: Urkrokat

Att mythbusters bara är en myt och inte är äkta är bara en myt.

• gh0st

gh0st

Medlem
    26 mars, 2007 vid 08:20 som svar på: lundåkra söndag?

Alltid gött med pics! Synd att jag inte var där med er!

• gh0st

gh0st

Medlem
    25 mars, 2007 vid 17:55 som svar på: Back in town

Hey Tom,

Welcome back! Hope to see u on the beach soon!

• gh0st

gh0st

Medlem
    25 mars, 2007 vid 11:10 som svar på: Lundåkra lördag?

Hey Carroe! Kul att du är tillbaka! Ses säkert i Habo nångång snart.

• gh0st

gh0st

Medlem
    25 mars, 2007 vid 11:09 som svar på: GissLOVE

Hur var vågorna?

• gh0st

gh0st

Medlem
    25 mars, 2007 vid 11:08 som svar på: bilder lundÅKrA

Ja det ser fan wierd ut men det hade vart kul att prova.

• gh0st

gh0st

Medlem
    21 mars, 2007 vid 21:08 som svar på: ostkusten i helgen.

Jag bangar nog denna gången ; )

• gh0st

gh0st

Medlem
    16 mars, 2007 vid 10:41 som svar på: N00b behöver tips

@thevoid 370390 wrote:

Snowboard kan man väl visst skada andra herregud har du aldrig åkt bräda eller ?
    det är väl större chans att jag krockar me folk i en proppad backe än på en strand de flesta är ju endå inte ute i vattnet?
    Jag tycker bara detta är massa whine, får ni provision på alla saker ni får folk att köpa eller ?

Tror inte att jag kommer skada varken mej själv eller nån annan, och visar det sej att de inte går som jag tänkt mej så lägger jag kanske pengar på en bättre kite. Men jag kommer ju för satan att prova innan jag lägger ner.

Saken är den att snowboard inte har en massa kommunpolitiker som försöker stoppa utövandet av sporten på samma sätt som kite har (visst finns det folk som försöker stoppa snowboard men inte i samma utsträckning som för kite). Flera fantastiska ställen att kita på har vi redan blivit förbjudna för oss på grund av att badgäster, fågelskådare, fiskare, kommunpolitiker och andra mentalt svaga persongrupper inte har något annat att klaga på än oss. Så varje liten negativ sak som händer kan påverka hela kitecommunitiet på ett väldigt negativt sätt och det är därför vi framstår som negativa.
    Har tyvärr sett nybörjare och erfarna kitare krasha sina kites rätt ner på en full badstrand.
    Och att börja kita med en 2-linors kite ökar risken dramatiskt för att något ska hända dig eller någon i din närhet. Jämförelsen ”lära sig köra motorcyckel på en motorcyckel utan broms” stämmer rätt bra. Eller som att lära sig åka snowboard på en bräda utan kanter där du måste åka störtlopp hela tiden, klart att det går men risken för att något ska hända är markant större.

Så för att svara på ditt första inlägg så tycker jag fortfarande du blivit blåst och borde investera i ett lite bättre paket, om inte för din och andras säkerhets skull så för att det blir otroligt mycket roligare och snabbare att lära sig på en nyare kite.

• gh0st

gh0st

Medlem
    15 mars, 2007 vid 08:27 som svar på: N00b behöver tips

Ja, det luktar lite bluff om den här. Fast fan, vem vet.
    Pluspoäng till Bresky som förklarade på ett bra sätt dock.

• gh0st

gh0st

Medlem
    14 mars, 2007 vid 21:13 som svar på: N00b behöver tips

Alltså, det är klart det är upp till dig vad du vill göra. Tycker själv det verkar fett med 2-linors. Många, jag själv inräknad, är dock rädda för att kite ska få ett dåligt rykte om många skadar sig själva eller andra vilket kan leda till att det förbjuds att utövas på vissa platser. Tycker dock du blivit blåst om du köpt det för 2000:- Finns bra mycket bättre grejer du kunde köpt för det priset.

• gh0st

gh0st

Medlem
    14 mars, 2007 vid 21:08 som svar på: Kan jag vara den första med bild på joniash

Hehe, jag har en bra bild på Frode, eller vad tycker du Frode? 😉

Sida 130 av 173
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA