gh0st
Forumsvar skapade
-
Mycket mer bottendrag i en bow än en C och ja, du kan gå ner flera m2 med en bow jämfört med en C då formen av kitsen är olika, ytan som ”fångar” vinden på en bow är större än en C då bowen är mycket plattare.
Sen finns det ju olika typer av Bows med olika egenskaper, vissa är utvecklade för bra bottendrag medans andra har andra egenskaper, har t.ex. mycket bättre bottendrag i min 12:a än jag nånsin hade i min 14m2. Skulle tro att den motsvarar runt 16m2.
Och som sagt, både enklare och säkrare och mycket roligare för din flickvän att lära sig på. -
Det är ju inte speciellt roligt att köra en så stor kite tycker jag, själv skulle jag hellre köpt en bow med bra bottendrag.
-
Om det blåser så hänger jag på Lina.
Wibben, jo jag såg din post igår men vi drog till Näset som inte är det bästa nybörjarstället, det blir djupt snabbt och är vågigt.
Jag rekommenderar Habo Ljung eller Lundåkra när man är ny. -
gh0st
Medlem21 september, 2006 vid 12:36 som svar på: Cabrinha Icon 130 -05 modell // Takoon Mong KiteboardJag tycker inte Cabrinha Icon 130 -05 är en nybörjarvänlig bräda alls, finns mycket bättre brädor att lära sig på. Visst, den är rolig att köra när man lärt sig lite men riktigt jobbig att lära sig från grunden med, speciellt i chop eller lite vågor.
Aldrig kört en Takoon bräda. -
gh0st
Medlem21 september, 2006 vid 09:58 som svar på: Nordiske Mesterskaber – riders info og tilmelding!Fett, låter ju riktigt najs!
-
o jag sitter på jobbet o lökar… sicket liv man har 😡
-
Ja, eftersom du enligt lag var tvungen att följa våra råd.:wink:
-
Kan ni inte sluta snacka fjortis lunar-svenska?
-
Hahahaha, ja du o dina fladdrande läppar =)
-
…ser hon inte ut att bara vara på jakt efter lammkött? Var försiktig, she’s just playing you.
-
Haha, no way im discussing this on this forum ; )
-
oscarb wrote:Tack till alla ni som hjälpte till vid parkvägen idag. Landade på grunt vatten efter ett högt hopp och spräckte hälen. Röntgen visade att inga ben hade gått sönder som tur var. Jag fruktade att jag hade gjort en ”Eddie” men detta ska va läkt om 2 veckor i bästa fall! Varnar dock för att hoppa på grunt vatten även om det är där det är plattast…
Tack än en gång till er som packade ihop mina grejor och gjorde mig sällskap!
Ja fan tråkigt att höra, men kul att det läks snabbt. See you out there soon!