Forumsvar skapade

Sida 104 av 181
  • herr-pelegrin

Medlem
    6 april, 2013 vid 18:23 som svar på: is

Nu inleds avslutningen på säsongen. Det händer saker med isen. Den mjuknar på eftermiddagen, lite mörkare partier uppstår, sprickorna breddas och isen anfrätts underifrån.
    Runt bryggor ser man vatten. Blir det vind i morgon, söndag, kan det bli min sista dag för säsongen.

• herr-pelegrin

Medlem
    6 april, 2013 vid 12:31 som svar på: is

Lördag – För optimister meddelas att det svajar lite försiktigt i talltopparna kl 14.30. Janne kör nu i runt 3 m/s och isen är rätt ok efter relativt kall fm.

• herr-pelegrin

Medlem
    6 april, 2013 vid 08:42 som svar på: is

Lördag – Bleke so far, kl 10.30.

• herr-pelegrin

Medlem
    5 april, 2013 vid 18:50 som svar på: is

Mården körde 40 vid Björkvik o jag rasslade fram i 25 på Horsan. Iskvaliteten är nog inte ens jämförbar. Det går att köra på Horsan men håll Er till Björkvik om Ni vill ha bra förhållanden. För Pirate och de som inte har extremt låga medar så går det dock att tvärsa Horsan. Isen är tjock och håller. Snön har sjunkit ihop lite sen helgen. Åk iväg på morgonen var Ni än kör för isen mjuknar på eftermiddagen!

• herr-pelegrin

Medlem
    2 april, 2013 vid 15:08 som svar på: is

Härligt med framtidstro! Känner Ni igen Er i denna repetition:

1) Nästa gång ska jag ge camberna en chans till.

2) Nästa gång skall jag prova med ett helt segel…

3) Mycke nästa gång nu… Jag ska ha vassa frammedar så det går att gippa.

4) Men jag har pillat lite nu så jag tror jag får med det nu, så nästa gång ska jag ladda upp min logg

• herr-pelegrin

Medlem
    1 april, 2013 vid 21:39 som svar på: is

Tack för tipsen. Tremedars är verkligen en innovation värd namnet. Att kombinera Piratens speed och ”vindsurfingkänsla” med fyrmedars feeling i gipparna – det är fan inte illa! Nu har jag kört min prototyp några dagar och det är riktigt skönt med greppet man får med bakmeden. Gipparna kommer efter hand.

• herr-pelegrin

Medlem
    1 april, 2013 vid 19:36 som svar på: is

Tack för Dina utläggningar, Kinabalu och grattis till WR!! Det är just sådana analyser som är så viktiga för oss andra ”dödliga” som kanske skulle tveka både en och två gånger innan man går in i en jipp i över 35 knop.

Vilka bakmedar använde Du och Mården? Radie, längd..? Jag vet nämligen inte riktigt vad jag ska ha för bakmed på mitt hembygge som nu börjar ta form.

• herr-pelegrin

Medlem
    31 mars, 2013 vid 17:29 som svar på: is

Tveksamt om grabbarna verkligen är så besvikna trots allt. Fisvind var det däremot på påskdagen som lämpade sig bättre för laminering av tremedars 2014

• herr-pelegrin

Medlem
    30 mars, 2013 vid 20:26 som svar på: is

Anders – jag såg Dina farter och alphan 0,05 från WR! Snyggt kört! Ingen tillfällighet att Du prickar alla gippar då Du tävlar. Det måste bli WISSA för Dig nästa år!

• herr-pelegrin

Medlem
    30 mars, 2013 vid 17:56 som svar på: is

STORT GRATTIS Mården och Trimmarn till grymma farter. Det måste varit sjukt bra is när det ändå inte blåste så mycket!
    Hur långa repor hade ni?
    Såg att Du Mården hade alpha på dryga 25. Vad var farten nere i som lägst vid gippen? Vad tippar Du är högsta fart man kan gå in i gippen med Din tremedars?

• herr-pelegrin

Medlem
    29 mars, 2013 vid 14:55 som svar på: is

Glad Påsk Robusurf! Inte alltid man har både vind och is till påsk. Långfredagen bjöd på 4 timmar med fullt drag i 6.0 och slalombana tillsamans med isjakterna. Några m/s mer än onsdag o torsdag men med lika härligt jämt drag. Jag har inte kollat hur mycket det blåste men de som körde på blankis i dag borde ha haft möjlighet till fina farter.

• herr-pelegrin

Medlem
    28 mars, 2013 vid 08:58 som svar på: is

Torsdag ser ut som onsdag. Det svajar lite i talltopparna och bör vara tillräckligt.

Tillägg – torsdag var som onsdag och det räckte. Blev de något åka av vid Bjökvik?

• herr-pelegrin

Medlem
    27 mars, 2013 vid 19:01 som svar på: is

Fick 4 timmar på isen i förvånansvärt jämn vind, runt 5 m/s. Man är så van att den lägger av men i dag pumpade det bara på.

• herr-pelegrin

Medlem
    27 mars, 2013 vid 12:05 som svar på: is

Onsdag – första dagen på ett par dagar som det svajar lite i talltopparna…

• herr-pelegrin

Medlem
    25 mars, 2013 vid 17:06 som svar på: Is surf från Vänern [film]

Forumet verkar f n vara stendött så här på eftersäsongen eller så kan det vara Facebook som tagit över. Hursomhelst tycker jag, precis som Du sa, att en god idé är att kolla igenom andra trådar. Bästa informationen får Du antagligen i Isbräda – Idéer inför 2012 och Idéer inför 2013. Lycka Till

Sida 104 av 181
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA