Forumsvar skapade

Sida 109 av 181
  • herr-pelegrin

Medlem
    30 januari, 2013 vid 07:13 som svar på: is

Tack Robban! Hoppas ni får juste is då det fryser till helgen!

• herr-pelegrin

Medlem
    29 januari, 2013 vid 11:21 som svar på: is

Om Ni är intresserade av isläget ute på Muskö under den närmaste veckan så kan jag inte hjälpa Er. Ni får istället hoppas på att Janne kan hjälpa er.

• herr-pelegrin

Medlem
    28 januari, 2013 vid 20:21 som svar på: is

Var någon ute under måndagen?

• herr-pelegrin

Medlem
    28 januari, 2013 vid 10:10 som svar på: Isbräda – idéer inför 2013!

Surfen från Uppsalagänget frågade mig vilket bryne jag använde för medarna. Kul att få godkänt från ett proffs! För er som inte redan byggt ut Ert pryl-sortiment kan således rekommenderas:

FÄLLKNIVEN DC 4

Jag fick i min tur tipset från Janne och brynet är tydligen poppis bland isjaktseglare.

• herr-pelegrin

Medlem
    27 januari, 2013 vid 19:26 som svar på: is

Mården – Jag har inte hört om Janne ska ut. Isen är farbar långt ut. Det finns bara ett hål och det är strax till höger om ön utanför vändplanen, där det ligger en grynna. I övrigt är isen runt decimetern men det går inte att köra ända ut på Mysingen.

• herr-pelegrin

Medlem
    27 januari, 2013 vid 18:53 som svar på: is

Beträffande vinden vid Bruket så var det nog ett dipp runt kl 12 men om Landsort o Revenge hade 15 m/s och Nynäs hade 14 m/s som topp under eftermiddagen tror jag inte det var särskilt högt skattat med 13 när det drog på som bäst. Det är ju i princip öppet söderut. Hursomhelst var det kul med bra anslutning, även om lite fler fyrmedars hade kunnat våga sig ut. Det är ju inte särskilt långt från stan. Själv är jag stolt över min dotter som övervann isrädsla och gav sig ut på sin Surfspotbräda tillsammans med pojkvännen i bitande snålblåst. Gipparna börjar sitta!

• herr-pelegrin

Medlem
    27 januari, 2013 vid 16:09 som svar på: is

SALSGOLV PÅ BRUKET och EN BIT ÖVER 10 M/S – Det drog på upp till ca 13 m/s rakt in mot Bruket som samlade 3 isjakter, 3 fyramedars och 4 Pirate. Det var bara att tuta och köra. Piraterna fick fina farter där Kinetiv lyfte sitt pers rejält o var över 38. Robban lånade min GPS en kort stund och hade max på 37.99 o 35.26 på 10 sec av med 4.2 kvm. Trimmarn och Fredik var en bra bit över 40 och körde jämt med Janne på isjakten.

För egen del var det säsongens bästa isdag med runt 3.5 mil på isen.

Vi saknade förstås Mr Mård! Vad kunde vara viktigare än blankis och vind?

• herr-pelegrin

Medlem
    26 januari, 2013 vid 20:55 som svar på: Icecup Sweden 2013/2013

STORT TACK till arrangörerna!!! Proffsigt genomförd tävling på bra is med vindar som räckte till för alla! Om nu någon missat det så var det ett troget sällskap som stod och såg till att alla fick korv när man kryssat tillbaka och var lite mör! Det kallar jag service. Kul att vi hade utländska åkare, däribland två tjejer som kämpade i den stundtals bitande vinden.

Det var nära i tre heat att Mården visat var skåpet skulle stå men dagen till ära hade han inte gudarna med sig.

Att Uppsla dök upp var en överraskning. Nästa gång kanske Ni är med och tävlar. Den nya Hibernan var uppenbarligen något för Uppsala att sukta över.

Jag missade resultaten. Vem vann slalom resp course?

• herr-pelegrin

Medlem
    26 januari, 2013 vid 18:53 som svar på: is

MUSKÖ SÖNDAG – Det kommer att vara erfaret folk på isen från kl 10 och framåt vid Bruket. För Er som vill tjäna halvmilen kan meddelas att smygvägen är plogad. Håll koll på när staketet tar slut på vänster sida. En bit bort, precis innan en busshållplats, kan Ni ta höger genom skogen. När Ni kommer ut från den vägen kör Ni bara höger och fortsätter till vägen tar slut. I år kan Ni lika väl gå på nere vid vändplanen.

• herr-pelegrin

Medlem
    25 januari, 2013 vid 20:33 som svar på: is

Iscup lördag! Som du gippar bör du vara med Trimmarn!

• herr-pelegrin

Medlem
    25 januari, 2013 vid 14:34 som svar på: is

Radius – Om Du tar med datorn så kan vi fixa det på plats.

Horsfjärden – Det blev mittåt vad gäller rännan som tyvärr är bruten över Horsfjärden. Det innebär iofs inget större hinder om man ger sig ut från Muskösidan. Isen har, precis som Mården noterade, snöfläckar som har packad snö vilket gör att farten bromsas.

BRUKET HAR 9 CM SALSGOLV ! Jag fick just rapport från Janne som står på isen inte långt från Mysingen. Det ligger 9 cm kärnis som är i bättre skick än isen på Horsan och utan snö. Förmodligen kör Janne och jag där på söndag.

• herr-pelegrin

Medlem
    24 januari, 2013 vid 21:29 som svar på: is

Radius – om Du tar med stickan (den lilla) i helgen så kan jag tanka över lite film där Du är med med din med!

• herr-pelegrin

Medlem
    23 januari, 2013 vid 21:16 som svar på: is

Ja, Janne tippade att det kunde vara åkbart rakt över från Söderby. Men, vi har inte kollat! Man har tydligen något haveri på båten som bryter rännan så förhoppningsvis är det problemet undanröjt.

Preliminärt kör vi från Muskösidan på fredag.

• herr-pelegrin

Medlem
    23 januari, 2013 vid 20:34 som svar på: is

Är det någon som kollat om det ligger nya isar med tanke på den här iskalla veckan?

• herr-pelegrin

Medlem
    22 januari, 2013 vid 19:35 som svar på: 7 jan i Uppsala

Riktigt skön film med Kungen även om han inte var ett dugg lik GURRA V-PINNE! Minst lika häftig som förra säsongens rulle från Ekoln!!

Sida 109 av 181
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA