Senaste nytt Forums Vindsurfing Is & Snösurf Icecup Sweden 2013/2013

  • Icecup Sweden 2013/2013

    Publicerad av bicless på 11 november, 2012 vid 20:58

    Nu är datumen satta för Icecup Sweden 2012 / 2013. Häng på detta, det vänder sig till alla nivåer, även glada nybörjare. Förutom att tävla i slalom och eller distans kan man köra speed med GPS, prova på issurf/snowkite/kitewing, grilla korv eller annat.

    Vi hade riktigt kul förra året och hoppas det blir ännu bättre uppslutning i år med både Kite, Isvindsurfingbrädor och Kitewingklass.

    12:e Januari Kvicksund (Västra Mälaren). reservdag 13:e
    19:e januari Linköping, reservdag 20:e
    26.e Januari Stockholm, reservdag 27:e

    Öppna reservhelger är 9-10 Feb. 16-17 Feb, 23:e-24.e Feb

    Vi kan flytta eventen några mil om det finns klart bättre förhållanden nån sjö bort. Kommer ni med?

    vindsokaren svarade 11 år, 2 månader sedan 8 Medlemmar · 58 Svar
  • 58 Svar
  • herr-pelegrin

    Medlem
    11 november, 2012 vid 21:33

    Utan tvekan! Bra initiativ!

  • kinetic

    Medlem
    11 november, 2012 vid 21:33

    Jag kommer. Men det verkar ju inte bli nån redig vinter i år, bara massa plusgrader i sikte den närmaste tiden…

  • bicless

    Medlem
    11 november, 2012 vid 21:42

    Jo, det kommer bli en vargavinter. Och vi har radat upp mängder med reservdagar också.

    Jag tror man kan tävla och tom vinna med piraten i distanstävlingen om det blåser lite, i slalom måste man troligen kan 4 medars för det svängs så mycket om man skall vara konkurrenskraftig.

    Förra året körde jag 4 medars men i år blir det mer på RAD / piraten för att öva på den.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    12 november, 2012 vid 08:30

    Man behöver som sagt inte göra det särskilt pretentiöst och i vintras var det ju inga problem vid tävlingarna (frånsett att undertecknad körde ned ett märke på Värtan). WISSA har en del regler man kan titta på:

    http://www.wissa.org/2004/03/wissa-rules.html

    Om vinden är klen eller måttlig så fungerar det bra att gippa runt märken, även om rena nybörjare medverkar. Det förutsätter att man kör lite på säkerhet och är beredd på att väja om åkaren framför faller i gippen. Man behöver ju inte gå tight runt märket utan kan köra en vidare sväng med bibehållen fart. I det fall det skulle friska i lite mer så hade Norrköpingsgänget en variant i vintras där man istället slog runt märkena. Kanske inte lika kul, eftersom gippen är “halva grejen” och gippen kan vara en bra chans att förbättra sin placering, men ändå ett alternativ när man kör med olika brädtyper.

  • bicless

    Medlem
    1 december, 2012 vid 14:40

    Man kan läsa mer on cupen samt anmäla sig på facebooksidan http://www.facebook.com/groups/11769…ref=ts&fref=ts

    Man kan även anmäla sig på denna mailadress om man nobbar facebook
    mattias.ryman@yahoo. Ange vilket event samt namn, adress och telefonnummer samt vilken typ av farkost du vill tävla med (Kite/Kitewing eller isvindsurfbräda. Anmälningsavgift 100kr inklusive korv och dricka!

    Ice Cup Kvicksund 12-13:e Januari (reserv 2-3 feb)
    Ice Cup Linköping/Norrköpin 19-20:e Januari (reserv 16-17 feb)
    Ic3 Cup Stockholm 26-27:e Januari (reserv 9-10 feb)

  • kinetic

    Medlem
    27 december, 2012 vid 14:07

    Ser lite lovande ut för första deltävlingen…Isarna verkar stöpa bra iaf, bara lite kyla så…Hoppas!

  • herr-pelegrin

    Medlem
    6 januari, 2013 vid 15:49

    Någon som vet hur isarna ser ut i Kviksund inför helgens iscuppremiär?

  • bicless

    Medlem
    6 januari, 2013 vid 18:48

    blacken tror jag har kanonis. Vi får se närmare helgen vilken plats arrangören anser har bäst is.

    Mattias

  • vindsokaren

    Medlem
    6 januari, 2013 vid 20:49

    Bicless skriv gärna anmälsmailet igen stämde inte. mattias.ryman@yahoo. stämmer kanske .com eller .se?

  • kinetic

    Medlem
    6 januari, 2013 vid 20:56

    Testa med .com 🙂

  • bicless

    Medlem
    7 januari, 2013 vid 21:25
  • marden

    Medlem
    7 januari, 2013 vid 21:31

    är det både lör och sön ?eller bara lördag och söndag i reserv ?
    jag får hoppas på söndag då jag bara kan då och är upptagen på lördag

  • kinetic

    Medlem
    7 januari, 2013 vid 22:11

    Mården: Nä du får inte va med för då blir det ju bra fight om andra platsen i bästa fall*haha*. Möjligen att nån kan dig en liiten fajt gällande högsta “GPS-fart” 😀 Jag TROR att man kör en dag endast, lördag i 1:a hand med söndag som reserv…

  • bicless

    Medlem
    8 januari, 2013 vid 22:04

    Eventet är 1 dag, dvs lördag

    Men söndag är reservdag om proggen är klart bättre söndag än lördag. Det är arrangören som avgör.
    I kvicksund är det Blacken Is seglare som är arrangör. De hade möte ikväll för att stämma av alternativen och nytt möte torsdag. Det spikas torsdag. När det är spikat kommer jag sprida infom också då jag är med i arrangörsgruppen för iscuppen som består av arrangörerna för de olika eventen.

    Just nu tycker jag lördagen ser rätt bra ut. De har bra isar i västerås, kvicksund, eskilstuna regionen, de flesta är stöpta och bra men finns undantag. En hel del hinner hända innan torsdagkväll också.
    ¨
    Arrangören för detta delevents hemsida är
    http://www1.idrottonline.se/BlackensIS-Issegling/

  • bicless

    Medlem
    10 januari, 2013 vid 22:50

    Ice Cup Sweden går av stapeln på Lördag
    Plats: Framnäs Västerås, depå nere vid JKV.
    Kl 10 börjar anmälan, kl 10:30 Skepparmöte, första möjliga start 11:00.
    https://maps.google.se/maps/ms?hl=sv&ie=UTF8&t=h&msa=0&msid=208120818321589513396.0004773c5a1411de9d91f&ll=59.596383%2C16.590085&spn=0.003638%2C0.013636&z=17&vpsrc=6&iwloc=0004d2f4450ba6baeb3a6

    Isen provkörd ikväll torsdag och var finfin.

Sida 1 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Is & Snösurf Icecup Sweden 2013/2013

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.