Senaste nytt Forums Vindsurfing Is & Snösurf Icecup Sweden 2013/2013

  • bicless

    Medlem
    27 januari, 2013 vid 19:32

    Är den någon som har lite bilder eller filmer från helgen så lägg gärna upp.

    Icecup eventet i sth blev lyckat tycker jag. Jag hängde kring baslägret hela dagen med rätt många friåkare och prova påare. Tror alla prylar var utlånade konstant 11-15. Kul.

  • bicless

    Medlem
    28 januari, 2013 vid 12:19

    Prel resultat från icecup i helgen var

    Issurf slalom. 1:a Feodor Gurvits, 2:a Stefan Söderlind, 3:a Anders Bergström
    Kitewing slalom. 1:a Alexander Larsson, 2:a Carl James, 3:a Peter Klingvall.

    Issurf course. 1:a Feodor Gurvits, 2:a Henrik Mård. 3:a Anders Bergström
    Kitewing course. 1:a Peter Klingvall, 2:A Alexander Larsson, 3:a Magnus Nordström

    Fullständiga resultat här
    http://www.facebook.com/groups/icecupsweden/

  • radius

    Medlem
    28 januari, 2013 vid 21:44
  • herr-pelegrin

    Medlem
    7 februari, 2013 vid 14:07

    Blir det någon reservdag i Linköping? Det snöade tyvärr även under torsdagen.

  • vindsokaren

    Medlem
    7 februari, 2013 vid 17:30

    Reservdagen var den 16:e va?

  • bicless

    Medlem
    8 februari, 2013 vid 14:39

    Nästa och sista event är planerat till Linköping/norrköping den 16.e. Beslut om plats tas den 14:e på kvällen. 17:e är reservdag. Det är även då cupen avgörst, det är väldigt tätt i tesultatlistan.

  • vindsokaren

    Medlem
    14 februari, 2013 vid 20:01

    Nu på lörd. är det inställt pga snö?

  • bicless

    Medlem
    14 februari, 2013 vid 20:07

    Hej

    Nu är det beslutat. Tyvärr inställt på lördag på grund av dåliga förhållanden.
    Icecupen 2013 är därmed avgjord. Återkommer när jag kollat upp slutresultatet och hur vi gör med prisutdelning.

  • bicless

    Medlem
    18 februari, 2013 vid 14:46

    Då var det dags för slutresultat. Cupen bestod i år av 3 tävlingar som alla är lika mycket värda i sammanräkningen
    1. Slalom Västerås
    2. Slalom Stockholm
    3. Course Stockholm

    Kitewing
    1:a Alexander Larsson
    2:a Carl James
    3:a Magnus Nordström

    Issurf
    1:a Anders Bergström
    2:a Feodor Gurvits
    3:a Stefan Söderlund

    Kom ihåg att detta är hobbyarrangemang och inte blodigt allvar så säkert har nån gynnats och andra missgynnats men så är det hur man än gör. Vill ni vara med och tycka om hur lästa icecup skall läggas upp går det finfint vara med på planeringsmöte för detta nästa höst i Kvicksund eller lämna feedback här på facebook gruppen.

    Johan Sjöstrand har lagt in alla siffror och har 100% koll på detta så har ni frågor är ni välkomna höra av er till honom.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    18 februari, 2013 vid 16:08

    STORT GRATTIS Anders! Du kör säkert och snabbt utan missar och är mycket väl värd segern!

  • bicless

    Medlem
    18 februari, 2013 vid 17:09

    Japp och med tanke på att anders vann förra året också men vi skippade prisutdelning då känns det lite extra rättvist.

  • kinabalu

    Medlem
    20 februari, 2013 vid 20:26

    Tack tack! Det gick ju lite sisådär i sthlm eventet, så jag hade inte förväntat mig seger totalt.

    Det är en kul och välarrangerad tävling, så jag kommer absolut tillbaka nästa år och försvarar titeln. Det lär nog bli tuffare för varje år, så hädanefter blir det nyslipade medar till varje tävling och vintertrimmade RS Racing segel….

  • vindsokaren

    Medlem
    21 februari, 2013 vid 19:33

    Grattis Anders till segern saknar redan dom tajta rajsen.
    Kul att det blev flera deltagare iår.Stockholmsracet blev ju lyckat med vind,coarse och slalom.
    Hade hoppas på en tredje tävling men nästa år får vi göra snösurfbrädor så vi klarar alla förhållanden.
    Tror att Mården skulle vara grym om han tog lite lugnare.

Sida 4 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Is & Snösurf Icecup Sweden 2013/2013

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.