Senaste nytt Forums Vindsurfing Is & Snösurf Icecup Sweden 2013/2013

  • bicless

    Medlem
    20 januari, 2013 vid 21:52

    Ok, då är det dags börja snegla på nästa icecup som är i Stockholm på lördag den 26:e med söndag som reserv. Det skall vara kallt hela veckan och inget snö så isar lär det finnas så det blir över. Man kanske kan tänka sig riktigt bra isar på typ muskö, värtan mfl som börjat frysa på riktigt bra sista dagarna. Kanske även Ingarö/björkvik. Men viktigaste parametern måste falla på plats. Vind please.

  • vindsokaren

    Medlem
    23 januari, 2013 vid 17:58

    Om nån behöver isbräda till eventet i stockholm på lörd så
    Har jag en ny modell som behöver testas.
    Dock bör den hämtas senast fre kväll.

  • bicless

    Medlem
    24 januari, 2013 vid 21:42

    Nu är det bestämt att Lördagens Icecup Event går på Kanholmsfjärden vid Djurö utanför Stavsnäs! Skepparmötet brukar vara 10.30 om man vill tävla. Vi kör prova på ca 11-14.30 (Kite, Kitewing och isvindurf) och grillar korv från 12 och frammåt. Men kolla in facebooksidan om du vill ha senare uppdatering på vilka tider som gäller.

    Här finns en karta
    http://kartor.eniro.se/m/nbZgZ

  • bicless

    Medlem
    24 januari, 2013 vid 21:44

    Skall man tävla kan det vara bra ta med lite egen föda. Bassatationen med grillen kan ligga en bit från startplatsen beroende på vindförhållandena.

  • marden

    Medlem
    24 januari, 2013 vid 21:59

    Va hände med björkvik ?
    Är det inte mycket “finlandsbåtar” på kanholmsfjärden och djup 🙂

  • bicless

    Medlem
    25 januari, 2013 vid 09:13

    Arrangören SSSK har folk som rekar de flesta spottarna inklusive björkvik och gjort bedömningen att det var bästa platsen. Tror det är en balansgång mellan bra is, bra parkeringsmöjligheter och bra vindmöjligheter. Vet att det fanns en oro om iskvaliten i björkvik, under torsdagen var den inte tillräckligt bra och då får man i sådant fall chansa att det skall bli tillräckligt bra på 2 dar och det är lite knepigt.

  • bicless

    Medlem
    25 januari, 2013 vid 09:48

    Just nu rekas hela fjärden som man skall segla på igen och man har även koll på vart vaxholmsbåtar mm går.

  • svenne

    Medlem
    25 januari, 2013 vid 10:02

    Det är inte många båtar som går längre, det är för tjock is. Det är enbart vinterfärjorna som är i trafik. Båtar lär inte vara ert problem på lördag.
    BTW, från Stavsnäs till närmsta punkten på isrännan är det nästan sju kilometer. 😉

  • bicless

    Medlem
    25 januari, 2013 vid 14:40

    Proggen för morgondagen 6-8m/s. Perfekt för issegling. Hoppas det kommer många. Jag gissar på 50 tävlande och 50 övriga. Vi har 3 finländare som åkt hit för detta. Kul.

  • vindsokaren

    Medlem
    26 januari, 2013 vid 18:44

    Hur gick det. måste ha varit bästa tävlingen hittils!

  • marden

    Medlem
    26 januari, 2013 vid 18:53

    nä sämsta 🙂

  • herr-pelegrin

    Medlem
    26 januari, 2013 vid 20:55

    STORT TACK till arrangörerna!!! Proffsigt genomförd tävling på bra is med vindar som räckte till för alla! Om nu någon missat det så var det ett troget sällskap som stod och såg till att alla fick korv när man kryssat tillbaka och var lite mör! Det kallar jag service. Kul att vi hade utländska åkare, däribland två tjejer som kämpade i den stundtals bitande vinden.

    Det var nära i tre heat att Mården visat var skåpet skulle stå men dagen till ära hade han inte gudarna med sig.

    Att Uppsla dök upp var en överraskning. Nästa gång kanske Ni är med och tävlar. Den nya Hibernan var uppenbarligen något för Uppsala att sukta över.

    Jag missade resultaten. Vem vann slalom resp course?

  • marden

    Medlem
    26 januari, 2013 vid 21:11

    ja får verkligen tacka arrangörerna som ställer upp och letar isar ,släpar ut koner och sköter start o resultat i den bitande vinden ,verkligen stort .
    mitt sämsta ovan , var ett uttryck över min egen insatts .
    som inleddes med att seglet gick sönder när jag väl kommit ner till startplatsen , efter kryss tillbaks med ett halvt segel var jag åter när slalomen redan körts igång . vur pa i första heatet i första gippen men vann det heatet mot dom andra två tjejerna. andra och tredje heatet ledde jag stort men cracha på samma ställe i sista gippen och fick tejpa nästa segel och fjärde heatet var jag först i mål men dömdes sist sen jag nuddat en kona.
    i crouse spikade jag lätt första ,slog av på takten och missa lite i både andra och tredje och tog två andra platser
    synd att vi inte passar på och sluter upp och kan ställa upp med ett större startfält….(bara för att det var första gången för mig :))

  • vindsokaren

    Medlem
    27 januari, 2013 vid 15:32

    Låter som det vart lite spännande ändå.
    Bra att vi kör tävlingar så vi får mer rutin.Så slipper man dom enkla missarna som man grämer sig över.
    Hur gick det för Feodor från Finland?

  • kinetic

    Medlem
    27 januari, 2013 vid 16:08

    Muskö var fint idag. Gissar på byar uppåt 10m/s. Nytt PB för mig, 37.4 på 10 sek och 38,7 i topp, med mitt gamla Gaastra 6.5. Trimmarn o “Freddan” var snabbast som vanligt, men jag var bara 5 knop efter, jag närmar mig så sakteliga:). Trimmarna var snabbast med dryga 43 i topp o typ 42.5 på 10 sek,

Sida 3 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Is & Snösurf Icecup Sweden 2013/2013

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.