Senaste nytt Forums Vindsurfing Is & Snösurf Icecup Sweden 2013/2013

  • marden

    Medlem
    12 januari, 2013 vid 07:50

    så här såg isen ut igår [video=vimeo;57249535]https://vimeo.com/57249535[/video]
    lycka till ni gubbar som kan vara med idag

  • bicless

    Medlem
    12 januari, 2013 vid 17:57

    Icecup västerås genomförd idag. Folk höll humöret uppe och det blev tävling till slut trots att det var svaga vindar. Hoppas vi kan få upp en resultatlista inom kort. Tack till alla som kom dit och till arrangören blacken och jkv som var med och fixade en del.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    12 januari, 2013 vid 19:00

    Mården – Skön film! Var speeden för hög så Du inte hann slå stopp eller tänkte Du: va fan det går nog?

  • marden

    Medlem
    12 januari, 2013 vid 20:21

    Synd att ni inte fick lite mer vind ,men kul att ni fick tillräckligt för att köra 4 slalomheat och så många på startlinjen .hoppas jag kan vara med nästa gång…
    .
    Blev lite misstänksam när det inte var någon snö på isen innan så farten var inte så hög ,sen trodde jag att jag Skulle köra igenom snön som alla andra snöhögar…fast här var det visst 10cm vatten under 🙂

  • herr-pelegrin

    Medlem
    12 januari, 2013 vid 20:44

    Snöhögar kan vara lite luriga. Nu blev det ju en juste film i alla fall. Vad gäller dagens övning så var allt på topp utom vinden. Jag har aldrig sett så många isbrädor på ett och samma ställe. Välarrangerat och perfekt spot med mycket mindre snö än söder om Stockholm.

  • vindsokaren

    Medlem
    12 januari, 2013 vid 20:56

    @Mården 705473 wrote:

    så här såg isen ut igår [video=vimeo;57249535]https://vimeo.com/57249535[/video]
    lycka till ni gubbar som kan vara med idag

    Satan vilken smäll de ska va du till att överleva nåt sånt grym fart också
    Vilken skillnad mot idag i västerås när det var”pumpatävling”.

  • marden

    Medlem
    12 januari, 2013 vid 21:09

    äh gick ju sakta då och landa mjuk.

    grattis till segern i dag vindsökarn 🙂 gippträningen verkar gett resultat

  • bicless

    Medlem
    13 januari, 2013 vid 14:49

    Iceboard: 1a Tobias Bodin, 2a Anders Bergström, 3a Stefan Söderlund.

    Kitewing: 1a Carl James, 2a Alexander Larsson, 3a Magnus Nordström.

    Tobbe övergav sin 6,2:a och lånade min 7,0 a strax innan start så inte så konstigt han vann. Med det seglet hade min 94:åriga farfar vunnit 😉

    För övrigt var det sjukt jämt mellan 1:a och 2:a platsen i isbrädeklassen. Anders och Tobias turades om att vinna heaten men Tobbe vann tävlingen på att han vann sista heatet som viktas högre än de övriga.

    Kitewingarna håller högsta klass. Alexander som vann WM kom 2:a igår vilket säger lite om motståndet.

  • bicless

    Medlem
    14 januari, 2013 vid 09:13

    Lite bilder från dagen.

  • bicless

    Medlem
    14 januari, 2013 vid 09:15

    Claes har dock bättre bilder som även visar racet.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    17 januari, 2013 vid 15:38

    Blir det någon iscup i helgen?

  • bicless

    Medlem
    17 januari, 2013 vid 22:16

    Arrangören detta race är NWC och Linsurf. Jag tror det ser mörkt ut. De hade nått ess kvar i rockärmen men har inte hört ännu var sista ordet är.

  • bicless

    Medlem
    18 januari, 2013 vid 09:26

    Icecup Linköping Norrköping inställd på grund av dåliga förhållanden. Reservhelgen är 16-17 Februari för Linköping/Norrköping eventet.

    Nästa helg är det planerat i Stockholm.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    18 januari, 2013 vid 14:16

    Tack för info! Vi laddar till Stockholm och februari!

  • bicless

    Medlem
    18 januari, 2013 vid 21:20

    Japp, jag skall kanske ut söndag vid björkviks brygga. Pelegrin, skall du ut nått?

Sida 2 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Is & Snösurf Icecup Sweden 2013/2013

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.