herr-pelegrin
Forumsvar skapade
-
Spelar Du golf?
Nej, jag är fortfarande sexuellt aktiv!
-
Som Mr Jibe skriver är Dakines tumvantar ett bra alternativ. Med lite tejp kan Du kanske slippa få in något vatten alls. Som kuriosa kan nämnas att när min dotter och jag varit ute på vattnet och hon blivit kall om händerna fick hon ta på sig mina Dakinevantar som jag just varit ute och surfat med. Dessa höll då så pass hög temperatur inuti så de fungerade som handvärmare.
http://www.surfspot.se/review/product/list/id/1892/category/62/
-
Surfslusken – Vi gör bara vad vi kan med vår skärgård. Trots allt har denna vecka varit klart godkänd hittills med bara en dag utan möjlighet till planing.
Fredag – Bra drag i den byiga västvinden! Det var säkert flera som fick en kalasdag på vattnet, precis som på torsdagen.
-
Onsdag – Svårsurfat…
Torsdag – Fint drag i sjöbrisen. Planing med 7.6.
-
Tisdag 15:e – Vinden kom och gick. Någon kanske hittade rätt läge och tid men inte jag. Blev dock några repor i planing med 9.2.
-
Patric S o Bjornen – Bra jobbat att Ni grejade den hårda o byiga vinden på måndagen. Det var för mycket för mig. Trädgårdsstolarna välte och då håller jag mig på landbacken.
Tisdag 15:e maj – Ser ut att räcka med vind från syd. Det kan bli en juste eftermiddag i solen.
-
Oj vilket ak tivitet det blev i denna tråd! Jag fortsätter väl under veckan o får se om någon hänger på….
Söndag 13:e – Byigt S i södra skärgården. Bra drag med 7.6.
Måndag 14:e – Blåser lite småspik från SV. Denna dag gör nog ingen besviken. Tre surfdagar på raken!
-
herr-pelegrin
Medlem11 maj, 2012 vid 17:35 som svar på: GoPro – Filma Er själva med stativ fäst på brädan!Det måste vara skönt efter så lång väntan. I veckan ska jag testa min konstruktion i planing. Hoppas grejerna håller (!).
-
Jag köpte min för ett par år sedan på Surfspot men kommer inte ihåg fabrikat. Den fungerar hur bra som helst, är mjuk och skön. Den delen som täcker hakan kan, om man tycker det är skönare, dras ned under hakan utan problem. Den går även att ta av med en hand under segling om det blir för varmt, alternativt dra bak den över huvudet så den sitter som en tight halsduk.
-
Då är ju Blidö-playan bra för sjöbrisen. Öarna utanför ser ju ut att ligga bra långt bort. Motvarande läge är Bruket på Muskö, varifrån man kan nå ut till Mysingen.
-
När min granne inte är på plats kör jag ofta själv. Det är normalt inga problem, antagligen för att det ändå är så sällan något allvarligt inträffar. Nöd-mobilen i Aquapaken är oftast med.
Under sen folkvandringstid eller kanske vendeltid hamnade jag i ett läge där vinden tilltog så pass att det inte gick att segla tillbaka. Det fanns då noll chans att försöka få med sig någon del av riggen tillbaka. Metallmasten, som en dåtida smed tillverkat, fick lösgöras från brädan tillsammans med resten av riggen. Rubbet sjönk förståss.
Det gick att paddla tillbaka drygt 700 meter i motsjö men då var jag garanterat slut.
-
Vad gäller cocosoljan så kan väl vi, Du och jag Boman, lägga till att Blidö och Muskö ligger en bit ut från kusten där det är vanligt med helt molnfria dagar, trots att stackmolnen hopar sig över land. I solgasset kommer cocosoljan in. Skulle stackmolnen ändå dra sig en bit ut är det som sagt båten som gäller; till Svartlöga respektive Stora Björn…
-
herr-pelegrin
Medlem8 maj, 2012 vid 20:16 som svar på: Vagn för transport av utrustning förråd<->bilOm man står och väger om det där ser tufft (solbrillorna och de feta däcken) eller töntigt ut så tycker jag töntfaktorn väger över med tanke på att knähunden fick följa med. Dock ett plus att golfbagen inte är med denna gång.
-
Fjärden på bilden ser ju ut att räcka rätt bra. Det kanske går att parkera ryggsäcken i lä bakom stenen i mitten och ha udden som checkpoint, bara sjöbrisen ligger på!
Salve Protecor!
-
herr-pelegrin
Medlem8 maj, 2012 vid 15:05 som svar på: Vagn för transport av utrustning förråd<->bilDen var för speedare!