ian
Forumsvar skapade
-
nae… hade tänkt att glida ganska mycket. E lit nybörjare också.
e det nåns om har ungefärlig koll på storleks/drag-förhållanden mellan eskapefoils o typ vanliga bladders, typ takoon skoop -
för då kanske man flyger jätehögt o exploderar!
Ska ha den till snö och antog att det skulle vara tillräckligt (foil)
ska antagligen skaffa stor uppblåsbar till sommarn
-
tackar

låter bra ju, e på g att skaffa en 7m2 eskape
-
lite flexfakta från fiberspar.
Racemasten standard 100% -6000 vikt 1.3kgRDM 95% -4200 vikt 1.9kg
Tidal wave RDM 65% -3900 vikt 2.25kgreflex wave standard 70% -4700 vikt 1.85kg
Tidal wave standard 40% -3800 vikt 2.3kg -
när det ändå är på tal.
Kan man hoppa med en foil lika bra som tubkites?
/Ian -
ian
Medlem30 oktober, 2003 vid 19:15 som svar på: Sydlig vind 10-15m/s i gbg på söndag. Vart ska ni?självklart blir det vindsurfingens mecca… fiskebäck!
-
Vet inte hur det ligger till i just detta fall men i allmänhet betyder inte 30% kol att masterna är identiska. Det finns olika sätt att lägga det så man får helt olika böjkurvor, stelhet och reflex respons. Fiberspar använder till exempel ett helt annat sätt att tillverka master än vad de flesta andra tillverkare gör.
-
hohohooo!
tokkul dendär ju

var hittar man sånt? -
skulle en foil på 7m2 bli för liten för en 75kg på skidor eller haschpulka? Vilket vindregister tror ni den skullefunka i?
-
ok, själv skriver jag med båda händerna (lika uselt) kastar boll med högern, sparkar boll med högern, åker rullbräda med vänsterfoten fram, kan bara hoppa på vsbräda med högerfoten fram. Tror inte hänthet har så mycket med det hela och göra utan snarare var man kör och hur vinden brukar ligga där, i princip vilka förutsättningar man har att prova trick åt olika håll. Och sedan fortsätter man att träna åt bara ena hållet, stoort misstag tror jag.
Men ibland kan det ju vara skönt. Som när jag en mkt blåsig dag i fiskebäck erfarde när jag körde på babord (så jag ej kan hoppa), jag kör nere i lerviken mot farleden och hoppar alldeles innan, flyger gör jag men landningen blir blöt. och när jag tittar upp så kommer en kjempefiskebåt i farleden alldeles bredvid!. då blev man lite glad över att man missade hoppet o inte körde ut i leden och blev krabbmat.
För övrigt tycker jag att man antingen ska förbjuda fiskebåtar eller skicka med radarvarnare på surfbrädor som standard.
-
känner igen mig allt för väl =)
såhär tycker jag; antingen surfar du, eller så surfar du inte, och i vilket fall kan du inte ta emot pengarna.
Eller så lovar du heligt att inte bli blöt, tar pengarna och köper en sjysst torrdräkt för dem
jaja… det är du som bestämmer
-
eller som hamburgersåsen säger när man öppnar kylskåpet;
-close the door! I’m dressing! -
nae… nu får han ta å ge sig

de e ju fan snudd på respektlöst att va så grym
jaja…det blir bara till att sticka ner till fiskebäck och försöka bli hälften så bra -
kolla http://www.mtve.com under schedules
för söndag så gäller
10:55 Mtv Rush
och sedan så verkar det vara nåt liknande som heter mash
22:30 Mtv Mash
kan ju kolla vad det e också.
programtider står väl i gp annarsjaja… gonatt