

jahsoldier
Forumsvar skapade
-
@PelleN 464664 wrote:
Den tackar vi för. Kontrar med en annan iofs inga prognoser men vad det blåser för stunden kan vara bra att veta.
http://rl.se/ och klicka på vädret. Översiktskarta + att man kan klicka på resp station med statistik ett dygn tillbaka. Sidor för mobiltelefon också.
Grym tycker jag.Pelle
Den var bra, sen har vi ju vaderprognosen.se som oxå är bra.
-
@P Malmkvist 464233 wrote:
Börjar lampan lysa då du släpper gasen och slutar lysa då du trampar ned gaspedalen igen så har du problem med lågt oljetryck, gör som svenne säger..
Nej den verkar leva sitt eget liv, körde runt fyra mil igår med blinkande oljelampa och sedan slutade den det är varken missljud eller dåligt med olja, jag kopplar ur skiten och kör tills det rasar, bussen var ändå så billig att ja inte kommer lägga ner den tid/pengar att byta oljepumpen då det lär bli dyare och jobbigare än pengarna ja lagt ner på bussen, är ju lättare att i så fall byta motor när det rasar, tack för svaren.
-
@Svenne 463987 wrote:
Om det inte är givaren har pumpen tröttnat. Kolla att du har oljetryck.
Hur kollar jag om man har oljetryck?
-
Men är det nån som vet om man måste vara medlem i en klubb för att få ut licensen?
-
Tack för svaren, nån som har en bra beg 70cm fena till salu?
-
Nu har jag inhandlat en Fanatic T2 -03 och ett Arrows 12.3, nu ska ja ha tag på en 550 mast och en bom på upp till minst 300 samt en 70cm fena så har ni nåt i gömmorna hör gärna av er, ska också ha förlängare, mastfot.
0736913408
-
Tack för svaren, hojta gärna till om ni har nåt bra prisvärt till salu.
-
@dr Masse 458277 wrote:
Hmmm, Beasten är väl kanske inte sådär superlättkörd, men du har väl seglat en del tidigare som sagt. Vad är det för årsmodell på seglet?
För ”fram å tebaks över fjärden” lär grejorna duga fint. Kan ju alltid roa dig med att uppgradera lite småsaker för att få bra stuns i prylarna igen (fotstroppar, tampar, fena och sådant).
Jag skulle väl beteckna mig som nybörjare fortfarande, vad är det som är svårt med beasten?
-
@dr Masse 458250 wrote:
Ah, de sköna standardfrågorna:
– Din vikt?
– Var tänker du segla?
– Vilken typ av segling?
– Vad är viktigast – fart, smidighet, tidig planing?Men spontant är det där väl helt OK grejor för lite lättvindsåkning. Som alltid, skicket viktigast när man spanar in begagnat.
Kul med återvändare!
Är en tung kille, nästan hundra pannor, kommer hålla till mest i Västerås(Mälaren), kommer segla fram och tillbaka över fjärden :), det viktigaste i ordning är nog 1:tidig planing, 2:fart, 3:smidighet.
-
Byt rotor fördelare och stift, låter helt klart som att det är det som är problemet, kostar inte många kronor.
-
Hur duktig bör man vara för att vara med?? alltså med andra ord hur sopig kan man vara
-
tack för svaren, bommen har jagf mellan näsa å panna typ
Linus
-
Svar till:
Var ute å körde idag starboard 158 med elva kvadrat vind mellan 6 och elva, men hur mkt tryck jag än hade i seglet så kommer jag inta i stroparna, den främre e inga problem alls men så fort jag kliver i bakre så går brädan obönhörligen upp mot vinden, VARFÖR??
Sen blir jag otroligt trött i korsryggen, beror det på att jag kör med midjesele?
Linus
[/ QUOTE ]
-
Svar till:
Det finns rätt gott om den typen av brädor. Kolla säljesannonser efter brädor i 130-litersklassen, fråga efter bredden om inte den är angiven och fråga säljaren om han/hon tycker den är lämplig för dig som är hyfsat ny. De flesta surfare är ok och svarar sanningsenligt. Köp ingen formulabräda om någon säger att det är bra för dig. Se till att få med ett par fenor som passar de segel du tänkt använda.
[/ QUOTE ]
????? Vaddå köp ingen formula om nån säger att det är bra för dig? har du kört på en formula nån gång? Min första bräda var en formula och det var skitbra, dessutom kan man få dom billigt. Så om nån säger att fomula är bra för nybörjare så ljuger dom eller??
-
Svar till:
eller så hänger man dom över sängen så man har koll på dem hela tiden
[/ QUOTE ] jepp å brudarna blir grymt imponerade