jester
Forumsvar skapade
-
Markus S verkar tro att han äör nere på Karpathos, där det jämt blåser… Dom får ta o anlit Gustav, så det blir lite ordning på det hela… Och bilderna på Dunken känner jag igen… Brukar se ut sådär för mig när det är lättvind… 🙂
Måtte det nu faen blåsa imorron!
Trots tragiken med tävlingsledning samt vädret, så är det iaf undehållande läsning!
-
Quote:Markus tycker det fungerar smidigt. Det enda som tar lite tid är att kolla så att allas filer ser OK utan och ibland sätta ihop 2 olika ifall någon har råkat stänga av sin under racet.
Japp, det är samma observation som jag har gjort. Själva resultatbiten går ganska fort.
Slutsats: Ge f-n i o stänga av GPSerna under race! 🙂
-
Men i vatten får man väl problem med kavitation osv, och är det inte därför speed-fenor ofta är ”rake-ade”?
-
Kan ju nämna att allt gick kalas på Landvetter när vi flög till VM i somras. Vi var ju ganska många, och flera gubbar hade väskor som vägde bra mer än 32 kg… 🙂 Vi flög med Apollo, och där är en vindsurfingutrustning två kollin.
-
dom snabbaste fenorna har en rake på 20-30 grader (kommer inte ihåg exakt hur mycket). Problemet är väl att dom börjar fungera först över 40 knop, nästan.. 🙂
-
Surt, Anders! Hoppas ni får åka lite!
-
Du får sno med dig lite schampo hem som ett minne… 🙂
Gott att d lyckades komma hem, och med utrustning i behåll! Hoppas det blir lite vind imorron!
-
Gött att det löste sig, Anders. Men som jag förstår det så har du inte missat några heat, iaf?
-
Kör skiten ur dom nu, BQ!
-
Nej, det är data-loggern som är det interna minnet. Mao det man använder om något gått snett med SD-kortet. SD-kortet begränsas bara av dess storlek, som vanligt.
-
Observera att mängden data i det interna minnet har begränsats! (nu drygt 16 000 punkter, vilket innebär ca 4.5 timmar)
-
Fil från sessionen finns även på samma länk. Märkligt nog har dom sparat ner en GPX fil, trots att en GT31 används… Märkligt… Hmmm.. Ser iofs ut som om GPSen varit avstängd, så dom har slagit ihop två filer. Och valt fel filformat, bara.