jester
Forumsvar skapade
-
Alla platsar! Annars blir ju jag kvar hemma.. 🙂
-
-
Vid leverans av muta blir medlems-skapet fullvärdigt…
Om fler är sugna på medlemsskap, så är det bara att läsa Badjannes inlägg ovan, och därefter snegla på min signatur… :D:D:D
-
dr Masse;585424 wrote:Du menar att man kan vara för kass för plats i Team SweSpeed?
Vad är kriteriet för det? Att köra en heldag i TT utan att smälla av 14 fenor som kostar mer än en normalstor bostadsrätt i centrala Göteborg? Vilket jävla nöje, alltså.
Väx till dig, och sluta upp med dom fjollerier du håller på med i vågor o sånt. Inse att du är för gammal för sånt!
Ni vågnissar håller på o diskuterar svängar o skär osv, men jämfört med eliten är ni totalsopiga. Kolla resultaten från VM i Speed… Det ni! Ha!
Men för övrigt står jag fast vid detta: Life sucks, and then some…
-
Quote:Jag har dock totalt köpförbud på GPS efter att ha visat bilderna på gubbarna på teamswespeeds hemsida för min fru. ”De där människorna umgås du inte med, Peter”.
Du e för kass för att plats i Team SweSpeed! Så det är lika bra o sluta surfa helt i ditt fall.
-
Life sucks, and then some!
-
Eller så skaffar ni riktiga slalom-käppar, dom alpina alltså… Sen kan ni köra slalom på riktigt där nere.. 🙂
-
Efterlite funderande har jag höjt mina odds till 75%. Bara äventyret är ju värt det hela! Jag får helt enkelt fortsätta köra med min lilla sketna Kia Picanto, och satsa på att komma till Afrika nästa höst. 80% mao… 😀
-
När måste man bestämma sig? Jag är till 50% på… Beror lite på jobb och stålars (i vanlig ordning)
-
JohanOeberg;585007 wrote:Konstigt nog så kan jag inte komma ihåg att jag sett någon film på youtube där man seglar djup slör/läns utan endast halvvind. Någon som kan länka?
Ytterligare en film där det slöras mest hela tiden: [ame=”http://www.youtube.com/watch?v=ZXJjtfsg590″]YouTube – Speed worlds 2009 Karpathos[/ame]
Man skotar inte ut som man gör i en segelbåt när man surfar. Och det beror bla på att man åker snabbare än vinden, och skapar därmed ett ”eget” flöde av vind över riggen. Jag skotar alltså hem ungefär lika mycket på en slör som jag gör på halv-vind.
-
Det fanns två läger på den tiden. Finian höll på vid kanalen då. Björn o gänget var typ inte välkomna, så dom startade eget.
-
Då är Chocos alternativ Choco FireBlade. en 36:a till 7.3 och en 40 till 8.0, hade jag nog skaffat.
-
Med 70cm fena och 100cm bred bräda har man lite o hålla mot med. 10.7 är ju ganska litet för att vara formula.
Men å andra sidan så har jag aldrig varit så överriggad som när jag körde en formula 12.5 i 8 m/s. Men det handlar mycket om teknik oxå, höjda mycket, och slöra djupt…