jester
Forumsvar skapade
-
Jobb på vardagar och bristande motivation att surfa just nu
-
Hmm… Jag tar en penna och målar out-linen på mina siffror på baksidan av hyllplasten (eller kontaktpapper, eller vad dom nu kallar det). Har man ett typsnitt med räta vinklar kan man med fördel använda en pappers-skärare för fina raka linjer. Jag hade nog itne fått lika fina siffror som du, Janne, om jag kört med frihand… 🙂
-
Får man ett riktig olyckligt kastfall så spelar det ingen större roll vad man har för bom, tror jag.. Men visst det finns ju olika kvalitet på bommar, helt klart.
-
jester
Medlem23 september, 2009 vid 11:10 som svar på: GPS for Dummies – en nybörjares guide till GPS… 🙂Oscar;577950 wrote:En fråga: I gpsresults så ser jag att min fil innehåller, säg 3000 points. Men varför dyker bara kanske 500 upp i resultatfönstret? Är det de som speedgenie plockar ut över 5 knop?Det är nog enbart för att programmet inte skall bli segt. För mycket data i en ListControl kan sega ner det hela lite ibland + att programmet barta behöver räkna ut hastighet för 500 punkter där istället för hela filen. Det är min gissning iaf.
-
Quote:Vidare föreslår jag att vi bara laddar ur GPSerna en gång per dag. På Grekiska mästerskapet fick vi reda på placeringarna kl 14.00 dagen efter. Såklart inte helt optimalt, men vi får ett mycket bättre flyt i tävlingen på så vis. Dessutom så är det inte så stressigt för sekretariatet.
Jag håller med. Trodde först att det skulle bli jobbigare att bara tömma GPSen en gång, men på Öland senast funkade det bättre med färre tömningar. Dock var det många som slarvade med att stänga av sina GPSer. Det underlättar rejält om folk verkligen gör som tävlingeledningen säger i dom fallen. Naturligtvis så går det att kolla i filen om man glömt, men det blir olika hantering iom att man får leta efter resp heats bästa hastighet.
-
Utan tvekan 34 cm för speed. Körde en 35 cm Select Slam till min gamla 67:a och 7.8, och det gick utan några problem alls.
-
Lägg upp en tråd i slalom/speed oxå, så markerar jag det som ”Viktigt” där.
-
Quote:Har själv inget att göra med den sociala herrklubben sweespeed(är inte pensionär ännu), men mitt förslag som utomstående är att samtliga utav peterpetts bilder från Karpathos devilsbay skall publiceras på konfen, dvs inte surfbilderna utan de med det andra temat.. först då kan peterpett erhålla medlemskap..
Jag har fått bättre än så, Petter…
-
Carl R;576512 wrote:Precis norr om Vadstena, längs stranden där. Funkar det på frånlandsvind?
Har för mig där är massa träd o annat är ivägen…
-
Äh.. du fick ju tom pisk av mig när du körde det seglet, Tobbe… 🙂
-
Jag håller mer eller mindre med tb här. Dock tror jag choco speed weed 30 är för liten för 7.6. Annars kör jag med samma setup själv. Kör Curtis weed 33 till 7.7.
-
jester
Medlem15 september, 2009 vid 05:36 som svar på: Trend med kortare master till samma segel-ytaDet man vinner på lite längre bom är att du får lite mer power = tidigare planing och bättre acceleration, och speciellt på större camber-segel så är det att föredra. Topppfarten lär inte bli lidande, dock blir det ju naturligtvis lite jobbigare att gippa med en längre bom.
Dock får man kanske byta ner till en storlek mindre aningens tidigare, såklart.
-
Har ändrat rubriken