Forumsvar skapade

Sida 144 av 420
  • jester

jester

Medlem
    29 januari, 2009 vid 22:03 som svar på: GPS for Dummies – en nybörjares guide till GPS… 🙂

Spännande ny funktionalitet i senaste firmware för GT31:

Speed Genie Sound: Beginning with version 1218T (Christmas 2008), GT31 Speed Genie provides bio-feedback sound indicators: acceleration, max n-second average speed increase and also audio-announces the max avg speed result. Sounds are designed for GT31 mounted inside the helmet to provide sailors audio-feedback so that they can focus their eyes on sailing to improve safety and maximize speeds. Set (ALERT>SPEED GENIE>ON) to enable Speed Genie helmet bio-feedback sounds. The bio-feedback is delayed about ~2 seconds, due to the limited bandwidth of the GT31 Doppler system.

c1. Bio-feedback: when Speed Genie speed threshold is exceeded and the display shows speed:
    a. Short Buzzer Sound when MAX N-second AVERAGE grows
    b. Long Buzzer Sound when speed grows (acceleration indicator for high speeds)
    c. combined Long Buz/Short buz sound, when c1a and c1b are true

c2. When Speed Genie displays result on screen it produces
    * Festive sound pattern if the Personal Best average speed was achieved.
    * 3 digits of the N-second max average speed result encoded in the sound as follows (code is similar to Roman numerals, except for 4 and 8):
    1 = . 2 = .. 3 = … 4 = …. 5 = _ 6 = _. 7 = _.. 8 = .._ 9 = ._ 0 = __
    where
    . = ~100ms short sound
    _ = ~300ms long sound
    __= ~600msec for zero (not truncated)
    silence separator between digits: ~300msec silence

The numeric speed result is repeated 3 times and then every 2 minutes when Speed Genie results are displayed on the screen. More info in Readme.txt file

• jester

jester

Medlem
    29 januari, 2009 vid 08:51 som svar på: Nedhalstamp som håller – vad/vart köpa?

Problemet är ju att det är inte är brottgränsen som är den viktiga på en bra nedhalstamp. Den tamp som sitter på Prydes MXT har två fantastiska egenskaper. Dels så nöts den inte lika mycket som andra tampar, och dels så håller den formen även när den belastas. Det är dessa egenskaper som gör den så suverän.

• jester

jester

Medlem
    28 januari, 2009 vid 08:51 som svar på: Inbrott!!!!!!!!

Surt! Håller ögonen öppna, såklart!

• jester

jester

Medlem
    26 januari, 2009 vid 21:30 som svar på: Nedhalstamp som håller – vad/vart köpa?

anders: hojta innan beställning. Behöver några meter själv.

• jester

jester

Medlem
    25 januari, 2009 vid 12:49 som svar på: Speed N:a Öland/Swe-Ned

Såja… Frågorna som Tobhed och GetWet ställer är helt klart befogade. Och vi är flera som gjort resan ner till Holland tidigare, så entusiasmen är det nog inget fel på. Om nu stället är så bra, varför har ingen kört där??

• jester

jester

Medlem
    24 januari, 2009 vid 12:38 som svar på: north warp 2009

På ett såpass stort segel bör man ha en massa kol i masten. Silver är nog inte en bra mast till det seglet. Gold funkar säkert bra, men Platinum är nog att föredra.

• jester

jester

Medlem
    22 januari, 2009 vid 19:52 som svar på: Målen för säsongen?!
    getwet;526828 wrote:
    Massiv träning i Danmark blir det! Gipparna kommer att sitta lika ofta som Jester rasar i dom för dig Mahi. Det vill säga att ca 99% av gipparna kommer gå så smutt för dig efter den veckan i Krik. Spela upp en film från världscupen och det kommer se ut som det vore du…..:wink:

Det är skillnad på att rasa i och att hoppa av självmant.. :p

• jester

jester

Medlem
    22 januari, 2009 vid 12:57 som svar på: Målen för säsongen?!

Passar bättre här en en fjollig framåtloop.. 🙂

• jester

jester

Medlem
    22 januari, 2009 vid 12:55 som svar på: Båt mässan

Surfers och Kona Nordic vad jag vet. Har för mig att jag hört att Wall’en kommer vara där oxå, men är inte säker Några som vet mer?

• jester

jester

Medlem
    21 januari, 2009 vid 14:22 som svar på: Målen för säsongen?!

Många som missat att detta är slalom/speed-sektionen.. 🙂

• jester

jester

Medlem
    20 januari, 2009 vid 21:24 som svar på: Klubbmedlem 2009

Hade det inte varit en massa jobb, så hade det varit kul med en TTSS; Torkelstorp SpeedSällskap

• jester

jester

Medlem
    20 januari, 2009 vid 18:19 som svar på: nye regler för segelnummer

Hyllplast! Bara att köpa på närmaste stormarknad, sen får man pyssla lite. Jag fuskar ju o kör med vita siffror på svart bakgrund, men funkar fint gör det iaf. Materialet kostar la ett par hundralappar, typ.

Iofs fejk-bild, men siffrorna är från mitt segel.
    [IMG]http://www.kinnas.com/swespeed/Julkalender/1/Jesper.JPG[/IMG]

• jester

jester

Medlem
    19 januari, 2009 vid 06:44 som svar på: Timekeeper GPS Icesailing

Nej, det stämmer inte. Tror dom bara kopierat sidan. Har varken inloggning där, eller fått förfrågan att vara RTK.

• jester

jester

Medlem
    18 januari, 2009 vid 15:20 som svar på: Tokig återfalls-surfare?

Det känns som jag har missat en del brädor

Ja, du har ju glömt Thommen RS65, bla…

• jester

jester

Medlem
    18 januari, 2009 vid 14:07 som svar på: Målen för säsongen?!
    Jester;457012 wrote:
    Målet för 08 är att vara topp 10 på GP3S vid årets slut. Gissningsvis innebär det ett average på runt 37 knop. Ett displayvärde på 40 knop hade ju inte gjort ont heller… 😀

Skall nog prova att gippa åtminstonne en gång under säsongen.. (nöjd nu, bolibompa?)

Det enda jag lyckades med förra säsongen var att gissa rätt på topp 10, alltså vilken average som skulle krävas (37.15).

Mina modesta mål för 09 är att surfa mer, ha kul och köra även utanför TT… 🙂

Som vanligt lär jag dyka upp på alla tävlingar. Vi får väl se om jag deltar, eller bara umgås o surfar.

Sida 144 av 420
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA