jester
Forumsvar skapade
-
Skulle han säkert klara, men han skulle naturligtvis aldrig göra så.
-
Min Kia är en miljöbil. En av sakerna dom offrat för att få ner vikten är extrahjulet. Saknas alltså fälgkors… 🙂
-
Oj, du är inte ensam… Så här ser min lista ut, inte så farligt lång, dock:
Rocker (70-80-tal)
Bic300 SL (tidigt 80-tal?)
Bic Astro Rock (89)
Tiga Slalom 270 (90)
F2 Sputnik 280 (92)
F2 Sputnik 265 (91 proto)Uppehåll till 2003
Starboard HyperSonic 125 (03)
JP Freestyle Wave 91 (04)
JP SuperX 105 (05)
Fanatic Falcon TT, formula (00)
Exocet TB2 58 (06)
Exocet Warp Slalom 67 (07)
Exocet Warp Slalom 80 (07)
Exocet Warp Slalom 90 (08)
Exocet Warp Slalom Pro 56 (09)
Exocet Warp Slalom Pro 118 (09) -
Nej nej.. En riktig man kan bära det mesta. Om du tex sett Magnus Samuelsson bärandes på en rosa handväska, så skulle det definitivt se manligt ut fortfarande… Jag hade iaf inte sagt emot honom…
-
No problemo. Naglar fast den nya tråden då den dyker upp.
-
Det där var ju ingen dum idé. Men blir inte in-lines lite kalla om vintern? Mina har ju iaf ventilationshål osv. Utöver det, så lär ju själva skon lämpas tämligen väl för det hela.
-
Ja, även min böjde sig, men det berodde på att jag slarvade, och hade för lång hävarm. Det intressanta är att vi böjde tillbaka den, och den har hållt sen dess. och det var 2006 det hände…
-
jester
Medlem14 januari, 2009 vid 13:12 som svar på: Intresserad av Wave/Freestyle tävling i Sverige?Liknande diskussion har avhandlats i följande tråd: http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=61151&highlight=2009
Vet inte om det tillför något, men…
-
MAglu: olika typer av mastförlängare fungerar olika bra med vevar, just beroende på att man får skumma vinklar. Den som funkar bäst i in erfarenhet är prydes MXT.
Dessutom är den veven lite dumt konstruerad då du mycket riktigt saknar ett handtag nedanför veven. Se tex chinooks vev: -
hade fått offra min fenbag för att få plats med den där i min lille Kia
-
Oj… Overkill 2k9 ™
Men billigt iaf.. 🙂
-
jester
Medlem12 januari, 2009 vid 15:16 som svar på: Ökad säkerhet när man surfar själv! Vattentät mobil!Aquapac är väl den bästa lösningen att förvara elektronik i när man surfar. Vi har ju kört med GPSer i dom i flera år nu. Vet att många stoppar i en mobil nu för tiden oxå.
Man kan tom använda telefonen när den ligger i aquapacen. Dock blir det inte optimalt, men det funkar.. 😀 -
Kan passa på att säga att jag inte är RTK för gps-icesailing.com
-
Pryde verkar, precis som en del andra loft, ha dumpat extra förstärkningar i akterliket. Iofs så är väl seglen så bra nu för tiden så att risken att akterliket fladdrar sönder är borta?