Forumsvar skapade

Sida 146 av 420
  • jester

jester

Medlem
    10 januari, 2009 vid 21:58 som svar på: Vilket GPS-program är bäst??

Maglu: GT31 kan ju skapa text-filer på NMEA-format utöver den binära fil GPSResults använder. Det kanske hjälper dig?

Dock är det ju naturligtvis den binära filen som gäller för speedsurfing, såklart.

• jester

jester

Medlem
    10 januari, 2009 vid 09:38 som svar på: Vilket GPS-program är bäst??

Jag föredrar absolut GPSResults. Det programmet gör jobbet snabbt och enkelt utan en massa onödigt krafs. Manfred (tillverkaren) är dessutom bra att ha o göra med, och har vid ett flertal tillfällen lagt in funktionalitet som har efterfrågats.
    Har dock inte kört dom andra två så mycket det senaste året. Priset för samtliga ligger väl runt 300:-

• jester

jester

Medlem
    9 januari, 2009 vid 11:53 som svar på: TT har stängt för säsongen

Ja, vi får se till att märka upp dom bättre i år. Förslag/Idéer på detta?

• jester

jester

Medlem
    8 januari, 2009 vid 15:38 som svar på: Long Distance arrangörer under 2009 eftersökes

Grattis, Klangen! 😀

Beroende på ställe bör man väl även ha tillgång till följe/räddningsbåt oxå?

• jester

jester

Medlem
    8 januari, 2009 vid 14:56 som svar på: GT31 – Comparetracks

Gött att det löste sig! Manfred är bra att ha o göra med, helt klart.

• jester

jester

Medlem
    7 januari, 2009 vid 19:02 som svar på: TT har stängt för säsongen

Blir isen riktigt tjock, så är det ju helt klart lätt att komma ut o märka. Jag hjälper gärna till! Har ju knäckt en bräda på en av stenarna där borta.. 🙁

• jester

jester

Medlem
    7 januari, 2009 vid 19:00 som svar på: Segel på takräcket, hur ?
    dr Masse;524308 wrote:
    Eller så gör man som jag och hänger på ett par karbinhakar och låter spännbanden sitta kvar hela tiden. Har haft så i flera år nu, funkar kalasbra.

Jag är nog korkad, men hur menar du??

• jester

jester

Medlem
    7 januari, 2009 vid 12:45 som svar på: Segel på takräcket, hur ?

Jag har en ProLimit Aero Session bag. Kanonfin bag det där, men jag tyckte att det var för jobbigt att surra upp prylarna på taket utan att dra över seglen. Så jag kör helt enkelt med spännbanden över hela bagen. Och inte får jag några veck på monofilmen. Har man bara lite segel i bagen, så fördelas trycket ganska jämt. Och våra race-prylar har ju massa lattor som motverkar detta oxå. Enda nackdelen är ju att en fullpackad väska blir tung…

• jester

jester

Medlem
    5 januari, 2009 vid 16:48 som svar på: SydSpeed on ICE

Han är ju van o köra F2…

• jester

jester

Medlem
    25 december, 2008 vid 12:01 som svar på: Passform för våt/torrdräkt?

Det är ganska vanligt med ”Tall”-versioner av våtdräkter. Mao LT, XLT osv. Dock är det inte lika vanligt att hitta motsvarande varianter fast i ”Short”-versioner…

Jag har haft torrkedja på mina vinterdräkter, och dom har hållt bra. Enda problemet är just att det är lite svårt, dock inte omöjligt, att stänga den själv.

• jester

jester

Medlem
    24 december, 2008 vid 09:14 som svar på: Nu är den äntligen här, Julkalendern vi alla har så kär

Grymt jobb, Lasse!!! Dagens höjdpunkt hela månaden, helt klart.

God Jul till er alla!!

/J

• jester

jester

Medlem
    22 december, 2008 vid 08:53 som svar på: Snabb fena till JP Supersport 118 för stora segel 8.5-9.0?

Din Supersport är en snabb bräda, som utan tvekan skulle må bra av en riktig slalom/race-fena, istället för den free-ride fena dom övriga tipsat om. Kör själv på Choco Fireblade, och dom är grymt sköna, och ffa riktigt snabba. Naturligtvis är dom lite dyrare, men en riktigt bra fena gör otroligt mycket. Länk: http://surfbutiken.nu/products.php?cid=21&pid=295

Skulle gissa att runt 44-46 cm skulle passa bra. Aningens större om du vill höjda bättre. Och aningens mindre om du vill köra fort. Kommer själv köra med en 40cm till en 71 bred bräda, och 8.4
    Kolla även in Select, Tectonics osv

• jester

jester

Medlem
    22 december, 2008 vid 08:44 som svar på: Hydroptere 61 knots peak into klotning!
    JohanC;522302 wrote:
    Äh.. De får ju bestämma sig: Speed ELLER freestyle.. Inte bägge…

😉

Johanc

Hahaha!! Fy faen va bra!

• jester

jester

Medlem
    20 december, 2008 vid 17:43 som svar på: Walléns! När kommer "Free North slip fix" till Sverige?

Gustav har ju ett ”riktigt” jobb nu för tiden… Du kan ju maila, och meddela övriga här sedan?

• jester

jester

Medlem
    20 december, 2008 vid 09:18 som svar på: Walléns! När kommer "Free North slip fix" till Sverige?

Maila dom o fråga, kanske?

Sida 146 av 420
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA