jester
Forumsvar skapade
-
Den gubben går inte… Jag har fått i uppdrag av Tobhed o övervaka gröngölingarna i sekretariatet…
Och det är du som pratar danska inte vi. Alla vet ju att jag snackar riks-svenska.
-
Alla inlägg med ”smutskastning” kommer utan förvarning att tas bort.
-
Jag är moderator… Jag tycker Haze-frågan var hyfsat relevant. Inläggen ligger kvar, iaf så länge det hela sker på en bra nivå. Hänkö har tagit bort sina egna inlägg, btw.
-
Rösterna talar sitt tydliga språk.. 🙂
-
Vissa tävlingar har det varit över 40-50 deltagare på, så mängden utövare är inte ett större problem.
Dessutom har dom ju slutat köra speed-tävlingar gemensamt med kite o vindsurf. Kite rev helt enkelt upp för mycket sjö bakom sig i Walvis förra året, tex.
Men att köra samtidigt, men inte inom samma område hade varit kul!
-
lol @ Bjornen!
-
Det kan ordnas.. 😀
-
Anders: nu var det ju bestämt att det bara bli lördagen?
-
jester
Medlem10 september, 2008 vid 16:08 som svar på: F2 Speed Challenge i Klagshamn den 13-14 september 2008Är jag ensam toffel i detta forum?
Japp…
🙂
-
Det är väl föresten kanske dags att du ”kommer ut” och berättar om du själv är ny på sporten eller kanske en återfallssurfare (reggad sept 08 har du ju inte varit med här så länge). Det har ju lagts fram teorier om att du är en ”Kona-fejk” så det kan nog behövas en dementi.
Som jag sagt tidigare så är frågan ställd med anledning av ett skolarbete. Det är Surfans (känd från speed-konfen) son som skrivit frågan.
Mysteriet löst! -
Håller 6.6 en bit över 15 m/s… 😀
-
haha.. har fortfarande inte använt segel mindre än 6.6 i år…
-
Oscar: du såg att killen vägde 90 kg, va? Han lär *inte* plana i 8m/s med en 5.7 då… en 105 liters freewave borde klara segel upp mot 7 kvadrat? Tror nog inte att det är dumt att ha upp mot den storleken..
-
Hmmm… är väl ett litet uppköp att flytta från 08 till Skaune… Men inte lika enormt som att flytta till västkusten, såklart… 🙂
-
Roding: Det är bara att fråga på. Det är nog väldigt få som inte skulle ge dig tips och tricks. Jag brukar själv gärna hjälpa folk som inte har 100 koll på utrustning osv, men samtidigt vill man ju inte framstå som nån besserwisser bara för att man har segelnummer i seglet. Men dom flesta jag känner skulle utan någon som helst tvekan hjälpa en nybörjare, eller vem som helst faktiskt, om man får frågan.
Vi brukar tom hjälpa kite-snubbarna upp o ner med drakar om dom ber snällt… 😉Och ang kona-prylen. Själv tycker jag det är jobbigare o läsa alla upprörda kommentarer av anti-kona-folk. Ja, det sköttes lite klumpigt i början, men nu för tiden så är inte kona-sekten värre än några andra här på konfen. Så tagga ner lite, tack!