Forumsvar skapade

Sida 169 av 420
  • jester

jester

Medlem
    9 september, 2008 vid 07:56 som svar på: varför är de så få som vindsurfar ?

Jag kan säga att detta inte är undercover. Handlar snarare om ett skolarbete. Så fram med mer vettiga synpunkter och argument.

Jag gissar att en av dom stora orsakerna till att fler inte surfar, och då framförallt dom unga, är att utrustningen är stor och otymplig. Och i dom felsta fall måste man ha tillgågn till bil för att kunna utöva sporten.

• jester

jester

Medlem
    9 september, 2008 vid 06:13 som svar på: Surf förbud i TT?

Jag måste säga att jag tycker dom flesta sköter sig bra nere vid TT, det är väl ett par enstaka dagar på sommaren när det är mycket folk på plats som det kan bli lite tokigt. Måste ju vara positivt med att ha folk där nere som indirekt gör det jobbigare för ev. båttjuvar att ställa till det för båtägarna. Speciellt på hösten…

• jester

jester

Medlem
    8 september, 2008 vid 21:17 som svar på: Vattenväska

Vanlig Camelbak fungerar fint, kör även med NP-lösningen nu för tiden, och den fungerar fint. Kanske aningens för lite volym, samt sämre munstycke än Camelbak.

• jester

jester

Medlem
    8 september, 2008 vid 21:12 som svar på: The Brace!!!

Ser platt ut, men inte superplatt… Iofs så hade jag inte klagat om jag haft en sån strip runt hörnet, iofs… 😀

• jester

jester

Medlem
    8 september, 2008 vid 21:09 som svar på: Sjögräs i Klagshamn?

Vi kanske inte skall klaga trots allt…

• jester

jester

Medlem
    8 september, 2008 vid 21:00 som svar på: Vilka fenor har du använt?

hehe.. Tyckte jag kände igen bilden.. kört på dom nån gång, Robban? fenan längst till vänster blev väl typ 16 cm djup, va?

• jester

jester

Medlem
    8 september, 2008 vid 08:59 som svar på: Vilka fenor har du använt?

Den där har för dålig vinkel för att vara effektiv mot sjögräs. Gustav körde en med 30 graders vinkel, och det var handbroms på mest hela tiden.

Bör vara minst 40 grader, helst 45… Faster beställde ju dom där med mer vinkel, men när han beställde en 24 cm lång sådan, så mätte dom i framkant, och inte 24cm djup… Fenorna blev *väldigt* korta… 😀

• jester

jester

Medlem
    8 september, 2008 vid 08:57 som svar på: Sjögräs..

Vi har historiskt sett kört sjögräs-fenor hösten ut. Så efter vintern är nog ett säkert antagande. Även om det tunnas ut under hösten..

• jester

jester

Medlem
    8 september, 2008 vid 06:20 som svar på: Vilka fenor har du använt?

Janne:
    Rak fena: 35-38cm
    Weed: 32-33cm

Det är vad jag kör med min 105:a och 7.6

• jester

jester

Medlem
    6 september, 2008 vid 21:17 som svar på: Schysst ny (?) vädertjänst

Coolt! Hoppas dom har bra prognoser oxå, och inte bara snygga..

• jester

jester

Medlem
    6 september, 2008 vid 06:34 som svar på: Hängsele

Jag kör en Dakine XT, och är nöjd med den. Nu är jag iofs inte så stor om r-ven, men en XL sitter bra på mig (110kg)

• jester

jester

Medlem
    5 september, 2008 vid 22:07 som svar på: Timmen e slagen!

Vi har nog förstått att du är skåne-wannabe Jeppe… men trots år med kvinnlig skånsk coach, och vårt fulla stöd, så har du fortfarande en besynnerlig brytning, jag tror det har med ditt mindre lämpliga TT-umgänge att göra… vi hoppas att du spenderar lite mer tid här hos oss mitt i Sverige.

Hmmm.. Man kanske skulle skita i Skaune-trippen nästa vecka…

Mitt livs största trauma var när någon trodde jag var från Skåne på den tiden jag hade ”kvinnlig skånsk coach”. Dumpade henne direkt… Eller var det hon som dumpade mig?? 🙁

• jester

jester

Medlem
    5 september, 2008 vid 08:17 som svar på: Kite(-surfing?) i Apelviken

Sunt förnuft är enkelt… Skall du hoppa med din kite? Kika i lä om dig, och glöm inte snett bakom och i lä. Inte så kul att få en kiteare i skallen.

Skall du dra upp draken? Gör det på ett ställe där det inte är en massa folk precis i närheten om nåt går snett.

Jag kör i TT, och på senare tid tycker jag samspelet fungerat riktigt bra. Var ett tag sen man fick en drake i skallen, det låg linor över vägar osv.

Och naturligtvis kan olyckor hända ändå, ingen är perfekt!

• jester

jester

Medlem
    5 september, 2008 vid 05:10 som svar på: Timmen e slagen!

den där röe-gule flaggan e fiiin…

Fin är väl en överdrift? :p

• jester

jester

Medlem
    4 september, 2008 vid 20:31 som svar på: Undvika spinouts.

Om du har hygglig koll på rylarna, och som dessutom är anpassat för varandra, så är det (tyvärr) med stor sannolikhet ett teknik-problem. Kan det vara så att du lägger för mycket tryck på bakfoten? Försök fördela tyngden genom båda fötter samt även ner genom bom-mast-mastfot. Mao försök att få brädan att ligga så plant som möjligt i vattnet.

Sida 169 av 420
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA