jester
Forumsvar skapade
-
Resultatlistan är uppdaterad för SweSpeed West. Klicka på fina bilden nedan…
-
Finish, bla. Fenorna sitter snett i tuttle-huvudet osv.. Undvik, om dom inte är ruggigt billiga. Tectonics, Choco osv är bättre..
-
Instämmer. Har inte bytt tamp på mina två NP-längare sen jag skaffade dom. Delvis beror det på tampen, och delvis på genialiskt uppbyggda block på längaren.
-
Eftersom det finns olika platser som lämpar sig mer eller mindre för speed så börjar jag själv iallafall luta åt att även beakta var de olika rekorden är tagna.
Helt rätt. Kom på mig själv med att vara missnöjd med repor runt 34-35 knop igår. Men gårdagen går ju inte att jämföra med exempelvis Haga, eller för all del TT på bättre vindriktningar (Syd är en av dom sämsta riktningarna). Men, var ju självklart kul o segla ändå!! Och efteråt konstaterade jag att detta var min 4:e snabbaste session… Alltid nåt… 🙂
Och grattis, joth! Kan lugnt säga att det nog är lättare för mig o segla 40 knop än o slå din tim-tid. Imponerande!
-
Japp, kul o se att det finns viss återväxt inom sporten! Det gällde o hålla uppsikt när man föll av på en slör, man vill ju ogärna skrämma livet ur dom… 😀
Och det var ju precis lagom tryck i 6.6:an, och lite för lite efter värsta åsk-skuren…
-
Kolla här: http://www.gps-speedsurfing.com/default.aspx?mnu=forum&forum=2&val=8966
Det var små slalombrädor, och mickes halvspeed som gällde. I början var det rejält med tryck i 6.6:an, men vinden avtog lite. Dock blir det grymt choppigt på SSV, så jag måste säga att hastigheterna är riktigt respektabla…
-
Det är redan ett fall för RTK.
-
Tajt som f-n blev det iaf.. Blev inte alls förvånad att både anders o Gustav dök upp.. 😀
-
Nej, Rasmus. Kolla på länken om nya Fanatic 2009 på annat ställe. Falcon 90 har ersatts av en 95:a, och blivit 61 cm bred. Samma historia med 104 som blivit 110..
-
Jag säger som jag brukar… Finns inga dåliga brädor idag. Har man hittat ett märke man gillar så är det ju bara o fortsätta. Dock blir det ju lite problem i detta fallet om man vill köpa i Svedala..
-
Läste nånstans att Tabou gjort sina slalombrädor mer ”slalom-aktiga”, mao offrat lite på toppen o lagt mer på acceleration. Är nog en ganska naturlig utveckling då eliten måste köra standardbrädor på tävlingarna. Även Fanatic har ju gjort sina brädor aningens bredare och med mer volym. ”Mitt” märke har ju mer volym, men har smalnat av brädorna lite. Men iofs så var dom rejält breda innan…
Låter som en trend, eller?
-
jester
Medlem3 september, 2008 vid 06:38 som svar på: F2 Speed Challenge i Klagshamn den 13-14 september 2008Amaryllo = GT11
-
Grejen är väl att intresset trots allt är ganska stort? Kommer ju bra med folk på tävlingar osv…
-
jester
Medlem1 september, 2008 vid 20:34 som svar på: Swedish and Austrian Championships counting towards the ISWC Speed World Cup Rankingtbsurf;495903 wrote:shit, över 4000 inlägg
borde leda nån ranking på det?Ojdå… Tjötröv.nu, typ. Men Knatte är värre… 😀
Kul att dansken dyker upp. Blir extra krydda o titta på det hela då.