Forumsvar skapade

Sida 167 av 420
  • jester

jester

Medlem
    15 september, 2008 vid 20:19 som svar på: Speed tour 2009-diskutera

Jag har seglat väldigt mycket med Daniel, och han går igång hur tidigt som helst, men när ett heat blir godkänt när han planar en enda gång, och får en hastighet på 25 knop så är nåt tokigt. Han brukar köra 30+ knop ungefär samtidigt som jag börjar plana.. Nu följdes ju nuvarande regler i Klagshamn, men man kan ju alltid förändra det som sker framöver.
    Och jag kan säga att det var inte direkt upphetsande o vara publik på tävlingen.. Var ju knappt styrfart… 🙂

• jester

jester

Medlem
    15 september, 2008 vid 18:16 som svar på: Speed tour 2009-diskutera

Minimivind är väldigt svårt att mäta, och det kommer alltid bli snack om hur mycket det verkligen blåste osv…

Har man däremeot minimhastighet, och har ett par hjälpregler för att eliminera slumpen så mycket som möjligt så tror jag det hela blir skitbra!

Visst hade det varit gött med en minimi-average på 30 knop, men då skulle vi inte få köra många rejs. 27 knop 2*10s average o 3pers som är över minimigränsen är en bra kompromiss. Detta är alltså vad jag personligen tycker.

• jester

jester

Medlem
    15 september, 2008 vid 16:31 som svar på: Speed tour 2009-diskutera

Mackee: jag menar alltså att det bestäms innan säsongen att x personer måste ha ett average över 27 knop för att ett heat skall vara giltligt. Alltså inga procent. Blir inget snack av det, eller?

• jester

jester

Medlem
    15 september, 2008 vid 13:45 som svar på: Dålig kvalitet på RSx

Eller speed? Nära till Southend… 🙂

• jester

jester

Medlem
    15 september, 2008 vid 12:28 som svar på: Behöver ny vev

Skicka Hank till mig om han klagar… Även om det går o dra RS för hand, så har man mycket större kontroll på hur mycket nedhal man drar om man använder vev. + att man slipper sitta på r-ven i blött gräs när man riggar.

• jester

jester

Medlem
    15 september, 2008 vid 11:31 som svar på: Speed tour 2009-diskutera

Mjo, men sista heatet i lördags var ju värsta lotteriet. Att ens komma på tanken att köra det heatet var ju löjligt. Daniel planade en repa med 8.4 och 104:a. Jag hade behövt en formula för att ens plana…

Ananrs tycker jag att upplägget börjar bli bra, men minimigränserna måste ses över om jag ens skall börja tänka på att köra tävlingarna igen.

Som sagt: average av 2 bästa 10s och 3-5 pers som passerar minimigränsen med sitt average.

• jester

jester

Medlem
    15 september, 2008 vid 11:23 som svar på: Behöver ny vev

glader: köp chinookveven för vanlig kopp. Ta därefter en fil eller dremmel eller liknande o trimma bort lite plast. Funkar kalasbra!

http://www.surfbutiken.nu/products.php?cid=17&pid=59

• jester

jester

Medlem
    15 september, 2008 vid 08:04 som svar på: Tips på RDM-master till Combat 08

Råkade slira förbi NPs hemsida, och både X3 och X6 verkar komma i RDM-versioner 2009

• jester

jester

Medlem
    15 september, 2008 vid 05:32 som svar på: Det här känns inget vidare

Jag offrade ju en bräda till vindgudarna.. Men inte blev det vind för det…

• jester

jester

Medlem
    14 september, 2008 vid 16:50 som svar på: Speed tour 2009-diskutera

Om det är heat som skall köras även 2009, och det bör det nog vara för att inte likna SSM för mycket, så borde man köra average på 2 bästa 10s. Mao precis som i världscupen.
    Dessutom bör väl x gubbar vara över minimihastigheten oxå. Även så är det väl i världscupen (denna är jag inte lika säker på)?

• jester

jester

Medlem
    13 september, 2008 vid 19:33 som svar på: Regler för deltagande F2 speed challenge?

Oj… Har tävlingsledningen räknat med den uppslutning som ev kan bli? Vet deltagarna om att tävlingen sker mitt i en fårhage utan några som helst bekvämligheter? Vill inte måla f-n på väggen, och det kanske inte dyker upp mer än ett par gubbar utomlands, men man vet ju aldrig…

• jester

jester

Medlem
    13 september, 2008 vid 09:29 som svar på: F2 Speed Challenge i Klagshamn den 13-14 september 2008

heat 1:
    1. markus e
    2. daniel b
    3. ulf s
    4. david k
    5. mats h

toppfart 10s: 30.58

• jester

jester

Medlem
    13 september, 2008 vid 03:41 som svar på: Ändra klockan på gt11

Eller Other – gmt +2. eller så fixar jag om ett par timmar..

• jester

jester

Medlem
    12 september, 2008 vid 08:28 som svar på: Speed tour 2009-diskutera

Tilläggas bör att jag inte skulle tagit bort Hänkös inlägg. Såg inga problem med dom.

Moderatorerna på Surfzone har en ganska snäll inställning överlag. Även om kanske vissa trådar i huvudkonfen ballar ut lite för ofta.

• jester

jester

Medlem
    12 september, 2008 vid 06:18 som svar på: Bilder från en dag i Åsa

Nicklas är duktig. Han har ju varit nere o fotat oss i TT ett antal ggr oxå. Han kör ju gärna lite slalom/speed själv dessutom. Kolla in Elmrin.se

Sida 167 av 420
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA