jester
Forumsvar skapade
-
Måste berömma dom hjä’ltar som beveka vinden o vattnet igår. Satt o väntade på 5.8 vind (Behöver byta en hylsa på min 460-mast), och helt plötsligt small det till. 20-21 m/s i byarna och vattenståndet höjdes 30 cm på bara ett par minuter. Stannade på land… 😀
-
Tobhed: skicka filen till mig, så kan jag skicka tillbaka en dump med resultat.
-
Nej, ingen Knarr. Följande är saxat från inbjudan;
Tanken är att sprida intresse bland alla vindsurfare, inte bara för etablerade speedare.
Då ryker Knarren tokfort ur diskussionen… Och Daniel har ju nu satt 2 av dom 3 bästa average som någonsin körts i Sverige den senaste veckan… På TT…
-
Kul, Mac! Vi syns i morron!
-
Skulle precis utlysa ett rejs i morron! Så ja, vi kör i morron. Själv dyker jag nog upp efter lunch nån gång, då bästa vinden ser ut att komma under eftermiddagen.
-
Vi kör ett nytt rejs i TT i morron.
-
MacTS;476625 wrote:Sitter och velar om jag ska bränna ner till imorgon. Verkar som om windguru har dragit ner proggen lite? Ser dock fortf bra ut må-kväll och tidigt tis morgon.
Ska man åka ner eller inte?????Det ser riktigt bra ut: http://www.dmi.dk/dmi/index/danmark/farvandsudsigter/kattegat.htm
-
Gött att det löste sig!
-
SPEEDAN: Skicka filen, så kan jag skicka en skärmdump på resultatet. På så sätt kan du lägga upp sessionen manuellt om Manfred inte hinner skicka licensnyckel.
-
Vi hade VSV som vred över till V. SV funkar bra, men Väst är bättre. Rak S är nog sämst..
LBj: Det är snabbaste tid på 500m vi körde på idag, va? 😀
-
Blåser det så är jag på plats!
Gick bra på TT idag, lyckades tom sätta ett par PBn.. Bra med vind, hyfsat vatten o en massa glada speedare. En hel del sol skadade ju inte heller…
-
Tja, Daniel fixade en average på 37.5 sist det blåste västligt… Blir byigt oavsett vindriktning i TT, tyvärr-..
6.8 kan fungera, DMI spår ju 11-14
-
Finns två klasser. En för folk med rejs-prylar o en för folk utan.
-
jester
Medlem19 juni, 2008 vid 21:36 som svar på: GPS for Dummies – en nybörjares guide till GPS… 🙂Det absolut lättaste är att köra senaste GPSResults, ladda din fil och välja File/Google Earth (TM) overlay…
Annars får du spara om filen till ett textbaserat format, tex gpx-formatet.
-
Oj! Det var inte lite du flyttat bak stropparna! Ser ut som om foten kommit lite längre ut på kanten oxå.. Inga problem med skador som plattjärnet kan orsaka?