jester
Forumsvar skapade
-
jester
Medlem1 juli, 2008 vid 07:16 som svar på: Ny regel från WSSR, minst 50cm djupt vatten krävs för rekord.nic: detta drabbar både vindsurfare och kite-surfare! Beroende på hur man tolkar den nya regel-texten, iofs. Men om det är så att banan måste vara minst 50cm djup hela tiden så drabbas även vindsurfarna. Är väldigt få ställen där det är minst 50cm hela banan. Detta är alltså med största sannolikhet folket som plöjer ner miljoner i sina stora segelbåtar som orsakat att regeln tagits fram.
-
jester
Medlem30 juni, 2008 vid 21:39 som svar på: Ny regel från WSSR, minst 50cm djupt vatten krävs för rekord.Har läst igenom tråden på GP3S nu, och tycker att P Malmkvist sammanfattar det hela bra.
Tyvärr känns det hela som ett försök att styra så att segelbåtarna skall kunna ta rekordet igen. Det är ju inte bara kite-folket som drabbas av det hela, utan även vindsurfare. Exempelvis Walvis lär ha svårt att bli en godkänd site i framtiden.
Men… Vi har ju våra GPSer, vi kör med dom och jämför oss med andra vindsurfare. I mina ögon innehålls världsrekordet i speed(wind)surfing av den som toppar rankingen på GP3S.
-
Många glömmer av värdeminskningen av bilen…. det kan lika gärna läggas på soppa. Därför är det lite skoj när folk betalar 200papp för en ny bil som ”drar lite”……
Min kostade ny 99 900:-
Sen kan det ju vara så att folk även tar hänsyn till miljö osv. Och ffa så vill man ibland köpa en ny bil. Att den sedan drar lite sopp är ju en bonus.
-
Bidde tokbyig 7.6 vind idag. Härligt o segla, trots allt, men ni gjorde nog rätt i att stanna hemma. Övade inverterade TT-gippar idag, fullplaningsgippar, mao. Funkade faktiskt ganska bra… 🙂
-
Jag tillhör Kia Picanto-maffian, och är nöjd hittills.. Senaste tankingen: 0.53 l/mil med två brädor på taket samt en segelbag…
Har då även en bräda, ett segel o lite bommar o annat inne i bilen. Men nån racerbil är det inte… 😀
-
Jag brukar nästan alltid ställa mig på brädans tail och skota ut lite när jag ska kliva av, då kommer farten ner fint. Dessutom ser det flashigt ut. Ibland passar jag på att falla av lite så jag kan kliva i på brädans läsida och ta tag i bakstroppen med minsta möjliga ansträngning.
Gör man så på TT så kan jag garantera att du trashar fenan ganska fort… jag gör tvärtom så att jag lovar upp och kliver fram på brädan, och när jag fått ner hastigheten så hoppar jag lugnt o stilla av. Visst har man landat på stenar, men aldrig några värre stukningar. Gäller ju att fördela vikten jämt på bägge fötter så man snabbt kan kompensera om ena hamnar på en sten. Skor är att föredra oxå…
räggi man: vattnet är ofta för grumligt för det…
-
Åk inte 70 mil med dagens prognos. Ser inget vidare ut, tyvärr. *Kanske* kan bli lite 7.6-segling idag om vi har tur. Kom på en mera solid 11-14 m/s-prognos istället. Vi vill ju att du skall få uppleva TT från dess bästa sida!
-
Jao, skaffa två fenor är oxå mitt tips. Kanske aningen större rekommendationer än Glader; 36-38 och 44-46, kanske. (Då brädan är såpass bred)
Har kört lite med Choco Fireblade nu, och kan rekommendera fenan varmt. Bettar riktigt bra i vattnet, men är samtidigt väldigt snabba. + att man slipper visslandet från fenorna a la Select-fenorna.
-
Jättebra! Saknade bara resultatet hur det gick i respektive tävling (jo, JAG vet eftersom jag var där, men dom som inte var där är nog intresserade). Fortsätt det fina jobbet!
-
Hehe… Det där är filmat under första heatet. Heat nr 2 var *mycket* högre kvalitet på.
-
Ser fina ut, tobbe!
Ser ut som dom flyttat fram fotstropparna lite? Det verkar även ”mitt” märke ha gjort. Ny trend, kanske?
-
Nya bilder på produktionsbrädornafinns nu här: http://www.exocet-original.com/news/newsdetail_fr.asp?Number=105
Svarta o fina… Dyker förhoppningsvis upp i slutet av juli!