Forumsvar skapade

Sida 187 av 420
  • jester

jester

Medlem
    7 juli, 2008 vid 08:34 som svar på: Camber hoppade av

Jag menade alltså aningens positivt uthal, och det var ett Stealth 07.

Grejen är att dom flesta helt enkelt inte har möjlighet att gå så djupt som krävs för att det negativa uthalet skall ge utdelning. Känns oftast som om byarna är för korta för att få till en riktigt bra vinkel mot vinden. Men som sagt, trivs man bättre med lite negativt uthal, så är det säkert snabbast.

En del kör ju men justerbart uthal. Kan ju vara ett ypperligt sätt att laborera på. Har själv provat, men kom på mig själv med att inte röra det efter första repan, typ.. 😀

• jester

jester

Medlem
    7 juli, 2008 vid 07:30 som svar på: Camber hoppade av

Mjo, men ett av dom berömda tipsen som Daniel bjöd på till Micke var just lite uthal på hans Stealth-segel…

• jester

jester

Medlem
    6 juli, 2008 vid 21:49 som svar på: Camber hoppade av

En viss känd NP-seglare kör med nån cm *positivt* uthal. Så gör även jag nu för tiden. Som vanligt skall man lyssna på vad alla experter säger, men i slutändan är det i 99 fall av 100 det trimm som man själv upplever som mest komfortabel oftast är snabbast. Naturligtvis kan nån cm nedhal, eller nån cm mindre uthal leda till att det känns mer komfortabelt, varför det då kommer gå snabbare..

Och glöm inte! Göra bara små förändringar, och endast en förändring samtidigt!

• jester

jester

Medlem
    6 juli, 2008 vid 06:27 som svar på: GPS-speedsurfing i nya kläder

Japp ser mycket bättre ut. Jag fixade till alla svenska spot så gott jag kunde igår kväll oxå, fixade svenska tecken osv. Roger fick filen igår kväll/natt så vi får väl se när ändringarna kommer in. I framtiden kan jag påverka om något blir fel (via Roger, alltså), så hojta om något ser skumt ut!

• jester

jester

Medlem
    5 juli, 2008 vid 19:53 som svar på: GPS-speedsurfing i nya kläder

Nu är det snart dax för nya siten.. spännade..

• jester

jester

Medlem
    3 juli, 2008 vid 20:42 som svar på: PB registreras inte på GPSSS ?

Det är fler som har samma problem. Vi får se vad som händer efter uppdateringen

• jester

jester

Medlem
    2 juli, 2008 vid 18:43 som svar på: Riggtips race-segel

Japp. Mer nedhal!

• jester

jester

Medlem
    2 juli, 2008 vid 06:45 som svar på: Camber hoppade av

Tror dom ändrade cambern lite till 07, eller om det var till 08. Dom flyttade väl in rullarna en aning, så att cambern greppar masten bättre.

• jester

jester

Medlem
    2 juli, 2008 vid 06:43 som svar på: Ny regel från WSSR, minst 50cm djupt vatten krävs för rekord.

och att gps-speedsurfing sidan fortsätter existera och fungera som den gör idag

Jag hoppas ju personligen att dom skapar ett riktigt forum inom kort… Är ju hopplöst att följa längre trådar i nuvarande… 😀

• jester

jester

Medlem
    2 juli, 2008 vid 06:42 som svar på: Camber hoppade av

Möjligen hade jag en eller två cm mindre nedhal än vanligt.

Där har du problemet. en cm är *mycket* i dom här sammanhangen. Det är dessutom viktigt att du har rätt mast. Vet att MGS hade stora problem med sina cambers i sina Stealth 06. Kolla med honom om det är något speciellt som skall göras.

• jester

jester

Medlem
    1 juli, 2008 vid 17:27 som svar på: Swespeed syd Klagshamn den 3/7?

Hmmm… kanske läge o ta en tripp ner till Skåne igen? Hojta i morron kväll, pågar!

• jester

jester

Medlem
    1 juli, 2008 vid 17:26 som svar på: Ny regel från WSSR, minst 50cm djupt vatten krävs för rekord.

Ingen pajkastning här nu. Detta är ingen kite vs vindsurfing-tråd!

• jester

jester

Medlem
    1 juli, 2008 vid 15:31 som svar på: Ny regel från WSSR, minst 50cm djupt vatten krävs för rekord.

Eller så gör vi helt enkelt så att vi har ett världsrekord per klass. Kite har ju långt bättre förutsättningar än v-surf, och dom är redan bra mycket snabbare än vad vi är. Är lixom som att jämföra äpplen o päron.

Allt jag vet är att jag har ruggigt kul när jag faller av på en slör i TT. Det är huvudsaken för mig… 😀

• jester

jester

Medlem
    1 juli, 2008 vid 08:34 som svar på: Ny regel från WSSR, minst 50cm djupt vatten krävs för rekord.

Kan det vara så att det är personer som kör på kanalen, kanske? 😛

• jester

jester

Medlem
    1 juli, 2008 vid 07:19 som svar på: Riggtips race-segel

Ta en bild på riggat segel! Blir lättare att säga något då…

Sida 187 av 420
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA