jester
Forumsvar skapade
-
Kolla in NPs MXT-längare. Överlägsna allt annat. Är ganska många i racing/speed-sverige som skaffat dessa. Komplettera med en chinook-vev så behöver man inte anstränga sig alls.
-
Jag tror nog att mr White drar minst lika mycket nedhåll som övriga.. Ev. har han nog en storlek större än dom flesta…
-
Har sett att bland andra Carbon Art har en Gore-tex variant av luftskruv. Fungerar den bra? Fungerar den för alla brädor? Går den att få tag i??
-
Den som söker, han finner… Gammalt känt Konf-ordspråk… 😀
-
När Finian speedar så kör han sittsele.. Skulle gissa att han använder midjesele i slalom för att få ökad rörelsefrihet i benen.
-
Ser ju ut som om jag måste lära mig nu, juh… Damnation!
-
Äh… Måste jag oxå konvertera nu då??
-
Sedan är det ju så att om man fegar ur på slören så kan vilken bräda som helst bli orolig. Så se till att stänga alla dörrar, bibehålla mastfotstryck osv…
-
jester
Medlem17 juni, 2008 vid 07:25 som svar på: GPS for Dummies – en nybörjares guide till GPS… 🙂Ja, det funkar på GT11, iaf.. Kan vara så enkelt att du kommit åt styrpinnen ute på vattnet.. Jag använder en solikon-bricka för att förhindra detta.
-
jester
Medlem17 juni, 2008 vid 06:58 som svar på: GPS for Dummies – en nybörjares guide till GPS… 🙂Tänk på att tömma speed-genie-listorna innan ny session. Och använd då Clear, inte Reset (reset tömmer bara displayen)
-
jester
Medlem17 juni, 2008 vid 06:12 som svar på: GPS for Dummies – en nybörjares guide till GPS… 🙂Finns inga nya firmware till GT31, vad jag vet. Antagligen kör dom med en som är snarlik den vi har i våra GT11:or. Den har ju inte förändrats sen i november förra året. Men jag bara gissar, har inte ens sett GT31 ännu.. 😀
-
kinetic;475590 wrote:ALLA slalom/speed brädor kan ”tailwalka”, det gäller bara att köra tillräckligt stort segel i tillräckligt mycket vind…Har inte ägt/kört en endaste bräda som inte ”tailwalkat”…Mina ”värsta” tailwalks va just på en BIC, en Adagio…Den allra värsta tailwalken skedde i ordentligt med vind med ett 4.5 ART Speed Pro, hela skiten bara lyfte ur sjön, väl uppe i luften fick jag världens katapult framåt, fortfarande ikrokad flyger jag framåt helt okontrollerat o i nästa sekund ligger jag i seglet ovanför bommmen (som jag fortfarande håller i*haha*), det var en av de dagarna för länge sen då alla gick o väntade på mindre vind*haha*.
Det där kallar jag för helikopter-kastfall… 😀
-
Har tyvärr inte kört Sr6b i dom storlekarna… Dock kan jag ju jämföra Sr6b 28 cm med Tectonics F1 falcon och Choco Mach 1. sr6b greppar bättre under 30 knop, men när vi går över 30 knop vaknar dom andra fenorna, och går som på räls. sr6b är väl något mer kraftfull jmf Choco. Mao så är nog 28 cm ganska jämförbart med en Choxo Mach1 30.
-
Njae. testa med en rak fena först.. Finns säkert nån vänlig själ som kan låna ut en till dig.. Men den 28:an (lessacher, alltså) funkar bra till min 6.8 iaf..