jester
Forumsvar skapade
-
Rent spontant så känns en 32 cm för stor för en 6.2. Själv kör jag 30 cm Choco/Tectonics på min 80-liters slalom med 6.6/6.8. Och då brukar man få gå upp en storlek med dessa fenor. Prova med en 28-30cm fena på brädan innan du gör något radikalt.
Dock så kommer min TB58 ut på marknaden nån gång i juli… 😉 Och den brädan upplever jag som extremt lättkörd..
-
Choco Fireblade är en trevlig fena. Finns här: http://www.surfbutiken.nu/products.php?cid=21&pid=295
-
Dom som satsar internationellt satsar på speed för tillfället. Dessutom finns det ju ingen renodlad slalom-tour här i Sverige = dåligt med träning/tävling. O så är speed roligare, såklart… 😀
-
Anders: årets underdrift.. När jag fick simma hem senast, så fick jag passera vallarna… Sjönk ner till midjan i leran… inte kul… 😀
-
Indirekt så är ju West-cup racen en mini-clinic. Meningen är ju att vi skall träffas hela högen, och rejsa lite, snacka skit en massa osv. Så se till att dyka upp på dom i framtiden!
-
Tror inte det handlar om problem, utan snarare att folk vill utveckla sig, och bli bättre o snabbare. Men visst, det är nog onödigt att byta varje år, helt klart.
Jag tycker det är väldigt spännande att iaktta hur standarden höjs här i Sverige år för år.
-
Jag jobbar mig snarare mot mer nedhal på mina segel. Iofs så är dom nya, och har knappt hunnit sträcka ut sig ännu. Upplevde 6.6 på 460 som en bra kombo, men det kan ju bero på min vikt… Men har ju knappt hunnit köra in prylarna ännu, som sagt.. Tror Daniel är rätt ute med att faktiskt köra en aning uthal på seglen. Iaf i våra studsiga vatten.. Skall prova med n¨ån cm nästa gång det blåser och jag har bil.. (bil-jäveln är kvar på verkstan.. hur lång tid skall det ta o byta en kofångare bak???)
-
Vart har du fotstropparna placerade på brädan? Bör vara ganska långt bak på den brädan.
Och trimmet är ju bara o hugga oss locals i TT nästa gång. Daniel har ju blivit lite smått känd för just sina fina tips.
-
Mmm… var ju nån bild där någon körde en RS:Racing Evo1 6.2…
-
jester
Medlem12 juni, 2008 vid 06:28 som svar på: GPS for Dummies – en nybörjares guide till GPS… 🙂Upp! Upp!
-
Med såpass hög vikt bör du nog ha ett segel runt 7-7.5 kvadrat. Och bara för att vara petig, det heter free-ride. freestyle är lite mindre brädor som balett-surfarna använder.. 🙂
-
Det visade sig att mr bq körde på tok för långt in igår. Så stenläget är normalt, men vallarna är värre i år av förklarliga skäl.. Man skall alltså inte åk in mellan pinnarna som står på rad borta vid tjolöholm..
-
mlagerstedt;473647 wrote:Vore det inte kul om det ordnades tävling på det ställe som har bäst förutsättningar att sätta en bra tid istället. De flesta sk speedtävlingar annordnas ju i TT så det kanske är dags att prova någon annan spot?
En annan kul twist på detta är ju att man kan se vilken spot som kan producera den snabbaste tiden.
Kör hårt i morgon!
/Fiskebäck ca 16:30Inte helt oväntat så låg tävlingen på helt rätt ställe…
-
Haha! Behövde 35 kvadrat i 2 knops vind… 😀
Fen-rekommendationerna var i överkant för mig som väger lite o kör slalom/speed.
-
Japp. Fick filen andra gången.. Bra jobbat av alla igår!
Sparar gårdagen för omvärldens beskådning…