Forumsvar skapade

Sida 208 av 420
  • jester

jester

Medlem
    15 mars, 2008 vid 16:28 som svar på: Våg- eller freeridesegel till fartbräda?

120-130 grader (mao 30-40 grader från halvvind) krävs det för att det skall börja gå riktigt fort. Kräver naturligtvis mycket med vind, och det är här som våra camber-segel glänser, och dom camberlösa får problem.

• jester

jester

Medlem
    14 mars, 2008 vid 18:48 som svar på: david white

Den tiden sattes förra året, innan Choco fanns till. Hans senaste sessions (inkl den där han satte nytt brittiskt rekord) är gjorda med Choco.

Personligen tycker jag att hans bästa tid skall tas bort, då den är satt med GPSen på Auto…

• jester

jester

Medlem
    14 mars, 2008 vid 07:06 som svar på: Va fan, det ska bli kallt nu

Jag har ju fått mina segel… Därav kylan. Sorry gubbs!

• jester

jester

Medlem
    12 mars, 2008 vid 15:12 som svar på: The Ray på måndag

😀 Tydligen vred vinden nästan direkt. Blev 50cm chopp ganska snabbt då

• jester

jester

Medlem
    10 mars, 2008 vid 09:43 som svar på: The Ray på måndag

Hmmm… jag msåte fått tag i en gammal upptagning… Finian ser inte ut o vara på plats?

• jester

jester

Medlem
    10 mars, 2008 vid 08:36 som svar på: The Ray på måndag

Finian först ut på vattnet. Men dunken hittar jag inte bland deltagarna?

• jester

jester

Medlem
    9 mars, 2008 vid 21:26 som svar på: Jester är ny RTK i Sverige

kiters_se: allt du behöver är en Amaryllo/Navi GT11 (samma pryl olika namn), en dator ooch ett program för att analysera din session.

Wallén säljer GPSen för 1695:-, har jag för mig.

Bra program: http://www.gpsresults.com/index.html

Kitearnas site: http://50knots.xs4all.nl:3006/gps-kitesurfing/gps.asp

• jester

jester

Medlem
    9 mars, 2008 vid 21:23 som svar på: Vad för fena till en JP Slalom Pro II 84L

Mach 1 är en speed-fena, Fireblade en slalomfena. Har inte fått mina Fireblade ännu, dock. Skulle gissa att Fireblade är lite mer kraftfull, och höjdar bättre.

• jester

jester

Medlem
    9 mars, 2008 vid 19:44 som svar på: Vad för fena till en JP Slalom Pro II 84L

Nej, med dagens dollar så blir priset ungefär samma, om man inte åker på tullen oxå.

För stor är seglet inte, kör själv 6.6 (6.8 förra året) till min Exocet på 80 liter, 58 cm bred.

Har du köpt en såpass fin bräda, så förtjänar den minst 2 bra fenor. Men skall du bara ha en, så tror jag nog en 30:a funkar fint.

• jester

jester

Medlem
    9 mars, 2008 vid 19:12 som svar på: Vad för fena till en JP Slalom Pro II 84L

Choco är inte väldigt styva, utan det är Tectonics som är mjuka… 😀

Till 6.5, och om du vill speeda, så är 28-30cm väldigt bra. Till mindre segel (5.8, tex) kan du nog komma undan med en 26:a utan problem.

• jester

jester

Medlem
    9 mars, 2008 vid 08:23 som svar på: Roadtrip till Stockholm

ok. jag drar från Götet om en kvart cirkus.

• jester

jester

Medlem
    8 mars, 2008 vid 15:12 som svar på: The Ray på måndag

Gött. Kan liva upp tristessen på jobbet då… 😀

• jester

jester

Medlem
    7 mars, 2008 vid 17:02 som svar på: Nytt världsrekord i speed? – 49.04 knop…

Jag vill sen en konf-fight mellan Bolibompa (hankloose) o slusken. kan vara minnesvärt värre… 😀

• jester

jester

Medlem
    7 mars, 2008 vid 15:42 som svar på: Foretrex 101

Ja, utvecklingen står ju inte still. Men dom flesta av oss har ju inga problem att byta segel varje år, likaså segel osv. I dom sammanhangen är ju kostnaden av en GPS försumbar.

• jester

jester

Medlem
    7 mars, 2008 vid 15:16 som svar på: Foretrex 101

GT31 är på väg, men än vet inte jag om den är bättre eller ej. Vad jag vet finns den bara som prototyp än så länge.

Jag snor lite citat från följande tråd: http://www.gps-speedsurfing.com/gps.asp?mnu=forum&smnu=6&val=6062

Andrew Daff 1-25-2008 03:26
    As the specifications for the GT-31 stand now it seems to be as good as, if not slightly better than the GT-11 for accuracy of speed. The Sirf 3 chip is more sensitive and should get better satellite reception more of the time. The features and firmware are almost identical.

Andrew Daff 2-9-2008 12:30
    Not yet officially. The GT-31 will have to be tested and compared to make sure it lives up to its expectations. I would not expect this to ake very long or there to be any major issues, but of course you never know.

As I understand it, the GT-31 is not yet released/available. Only a couple of prototypes are made and they are being tested right now.

Så idag finns det ju bara Amaryllo/GT11 att få tag i som duger. Som jag har fattat det så är den stora skillnaden mellan GT11 och GT31 att 31:an är minder känslig för dålig mottagning. Inga större problem på våra breddgrader, där vi ser 10-12 satelliter. Men tex ner i Sandy Point ser dom knappt hälften, så tappar man ett par där nere pga dålig mottagning så blir det värre där, än om vi gör det.

Men så fort GT31 blir godkänd kommer jag skaffa en, skulle jag gissa.

Sida 208 av 420
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA