jester
Forumsvar skapade
-
Rekordförsöket är över för denna gången. Förhoppningsvis hinner dom med ett försök till innan månaden är slut.
Starkt jobbat av AA och även Patrik Diethelm.
-
Som nybliven RTK, så rekommenderar jag *starkt* att skaffa en doppler-GPS (i dagsläget innebär det amaryllo/Navi GT11) om du tror att du besitter förmågan att slåss i topp 20 i Sverige. Det är så att Garmin Foretrex/Gecko inte är tillräckligt exakta för att vi skall veta hur fort det gått. Amaryllo är betydligt mer exakt, helt enkelt.
-
Reglerna är som vanligt. Har du tagit nya Personbästa, så skall dom skickas till mig. Jag återkommer inom kort med vilken mail-adress som skall användas.
-
Japp. Jag passar på o tacka TB för ett bra arbete, och hoppas jag kan sköta uppgiften lika bra.
-
Jag ska snabbt posta ett inlägg om hydrofoilbrädor för att kompensera att jag missade det.
hahaha!!
Men j-vlar va coolt det hade varit o köra i den poolen… Skulle bli häftiga bilder. Dock kan ju själva hotellet påverka vinden negativt
-
Jao, vi får inte glömma att detta är proffs vi snackar om. Se bara på Andrea Baldini som var nere o körde samtidigt. Han är väl en ganska normal speedare (fick ju stryk av Surfan nere i Afrika, tex), och han hade ju inga superbra tider direkt… Dock har vi ett gäng även här som skulle klara av det, men jag hade nog fegat ur själv… 😀
-
Hehe…
Jag vill minnas att Pascal nämde en siffra på runt €3000 per skalle.
Dock finns det ju ställen där dom flesta skulle prestera bättre än just i kanalen. Martin van Meuers tyckte ju själv att det var ruggigt svårt att köra där, och är det svårt för honom så blir det inte lättare för mig iaf… 😀
Så då är det nog bättre att åka till Southend On Sea, Horst, Karpathos eller andra ställen som är betydligt ”lättare” (och billigare).
-
-
Film från igår: http://www.youtube.com/watch?v=H3qffZALcnI
-
Finian verkar ha misslyckats toalt (efter hans mått, såklart). Tror inte han är nöjd med gårdsgen någonstnas, faktiskt:
Masters of Speed 5th March 2008 rankings
1/ Antoine Albeau : 49.09 knots
2/ Patrik Diethelm : 46.57 knots
3/ Finian Maynard : 45.85 knots
4/ Cyril Moussilmani : 44.46 knots
5/ Farrel Oshea : 44.34 knots
6/ John Smalley : 44.22 knots
7/ Cédric Bordes : 44.22 knots
8/ David Garrel : 42.71 knots
9/ Andrea Baldini : 35.81 knots
10/ Valérie Ghibaudo : 35.24 knots