Forumsvar skapade

Sida 227 av 420
  • jester

jester

Medlem
    4 december, 2007 vid 21:41 som svar på: Nya segel beställda

/ignore oregistrerad

• jester

jester

Medlem
    4 december, 2007 vid 21:40 som svar på: Dags för ett

Då skall du inte kika på julkalendern i morron, Oh du elake motordödare

• jester

jester

Medlem
    4 december, 2007 vid 17:25 som svar på: GPS-inköp – frågor och tips

Borde inte vara några problem… Är ju en vanlig maskin + blåtand

• jester

jester

Medlem
    4 december, 2007 vid 14:26 som svar på: GPS-inköp – frågor och tips

Jao, men du kan fortfarande inte använda datan som ”bevis” hur snabbt du åkt då. Det skall man tydligen kunna om man sparar all data enligt den pdf-fil jag länkade till häromdan.

Största problemet med Foretrex/Gecko är inte att den är inexakt, egentligen, utan att den är så jobbig att använda jämfört med Amaryllo tillsammans med GPSResults. (Min tanke)

• jester

jester

Medlem
    4 december, 2007 vid 12:47 som svar på: Högsta vindsurfinghoppet?

Laird Hamilton får ju till ett ganska gött hopp i slutsekvensen på en av NPs filmer från början av 90-talet. Fullt ställ med speedbräda, och en perfekt brytande våg. Dock landar han inte hoppet…

• jester

jester

Medlem
    4 december, 2007 vid 12:44 som svar på: Amaryllo-resultat vs Foretrex etc

Gött. Då är det bara o leta upp en vattenpöl modell större o börja gasa nu då… 😀
    Du har sett att kite har en egen GPS-site? http://50knots.xs4all.nl:3006/gps-kitesurfing/gps.asp

• jester

jester

Medlem
    4 december, 2007 vid 09:07 som svar på: Nya segel beställda

Gött med team-kompis! Alltid kul att ha någon att prata trimm med. Skall bli vansinnigt spännande med nya segel.

• jester

jester

Medlem
    4 december, 2007 vid 09:04 som svar på: GPS-inköp – frågor och tips

Bjornen: Det är busenkelt oavsett GPS, faktiskt. Normalt är det bara ett menyval i programmet, och vips så är det bara att använda datan och lägga upp en session på GP3S. Problemet med Garmin har ju varit att det varit lite bökigt att ladda ner datan till din dator.
    Eftersom du rekommenderas använda ett SD-kort i din amaryllo så är det bara att sätta in detta kort i din dator efter surf, och öppna den fil som genererats i GPSen. Man slipper långsamma överföringar via seriekablar, och COM-portar som försvinner osv. Observera dock att gamla GPSAR inte klarar av att öppna dessa filer, utan kräver den nya generationens program: GPSResults, RealSpeed eller GPSAR Pro. Själv använder jag detta: http://www.gpsresults.com/index.html

Programmen kostar ett par hundralappar, men de tär dom värda.

• jester

jester

Medlem
    4 december, 2007 vid 08:58 som svar på: Amaryllo-resultat vs Foretrex etc

Hejs!

Kul med någon som börjar köra speed med kite! Jodå, har du bara en kortläsare och ett SD-kort i din amaryllo så skall det fungera bra. Jag använder mig av GPSResults, som även finns i en Mac-version. Kolla här: http://www.gpsresults.com/index.html

• jester

jester

Medlem
    3 december, 2007 vid 22:17 som svar på: GPS-inköp – frågor och tips

SafeSurfer: Tror inte det (men jag vet ju inte naturligtvis), och varför tror jag nu så? Foretrex har begränsad mängd minne, och det krävs helt enkelt mer minne för att lagra satellitdata från 12 (max) olika satelliter. Foretrex tar istället datan från dessa, och beräknar en position och tid, en sk track-point, och lagrar den. Mao betydligt mindre mängd data, och redan denna är begränsad pga att dom använder för få decimaler, vilket (om jag fattat allt rätt) ger upphov till den så berömda grid-effekten…

Men lite kul hade det varit… 😀

Schmidtz: Vågar du riskera problem med ev. garanti-frågor så finns där billigare leverantörer av Amaryllon. Och ett sk Aqua-pac är ett måste, oavsett vilken enhet du köper. Dom håller inte tätt om (när? ;)) du kraschar, helt enkelt…

• jester

jester

Medlem
    3 december, 2007 vid 22:10 som svar på: Amaryllo-resultat vs Foretrex etc

Man kan välja vad som skall visas i dom moderna GPS-programmen. Än så länge är det tillåtet att posta värden utan att använda Doppler. Så det är samma råmaterial i GPSen, men man använder olika metoder för att räkna ut hastigheten.

• jester

jester

Medlem
    3 december, 2007 vid 22:07 som svar på: Jul kalender alla swespeed

För att det skall vara levande, så måste det ju finnas sidor med resultat osv. Den biten fallerade ju under hösten. Kanske även samordnaren skall fixa resultat-sidan? Så slipper Lasse hålla ordning på hela den biten…

• jester

jester

Medlem
    3 december, 2007 vid 17:32 som svar på: Jul kalender alla swespeed

Ang. SweSpeed Cup, så rann du ut i sanden lite under hösten. Sorry för det! Trojkan får ha ett möte och bestämma hur det blir 2008.

• jester

jester

Medlem
    3 december, 2007 vid 17:24 som svar på: Jul kalender alla swespeed

Missa inte dagens lucka! Äntligen får vi se mer av mannen bakom kameran!

• jester

jester

Medlem
    3 december, 2007 vid 17:22 som svar på: 50 knots broken max speed

Och detta under en dag som var ganska långt från perfekt, om jag förstått allt riktigt.

Som vanligt så är det roligt o läsa vad Martin skriver. Snacka om att den killen brinner för vår sport!

Sida 227 av 420
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA