Forumsvar skapade

Sida 228 av 420
  • jester

jester

Medlem
    3 december, 2007 vid 12:45 som svar på: GPS i Speedcupen

Publik? Vilken publik? Utöver dom absolut närmast sörjande finns där ingen publik.

• jester

jester

Medlem
    3 december, 2007 vid 09:25 som svar på: GPS i Speedcupen

Holländarnas nationella msäterskap kördes med GPS samt att dom inte använde någon bana:

The free format proved to be helpful again. Everyone had a chance to get the gust of their liking and the changes in wind direction are of no influence at all. In circumstances like this a fixed course is beneficial only to the lucky few waiting at the front end of the line up. Discussions about the fairness of the competition can be looked at from either side, but entering an event like this clearly shows the positive sides of GPS in a racing format. As GPS devices get more advanced because of the use of Doppler and higher Herz frequencies accuracy levels will only get better.

• jester

jester

Medlem
    2 december, 2007 vid 21:14 som svar på: Rullsand, Årsunda för speed?

Riktigt snygg bild!

• jester

jester

Medlem
    2 december, 2007 vid 17:39 som svar på: 50 knots broken max speed

Coolt! Hoppas vi får se en average på 50 nästa år…

• jester

jester

Medlem
    2 december, 2007 vid 12:04 som svar på: Amaryllo-resultat vs Foretrex etc

Öh… Skiljer ju nästan en knop på 500m. Och han hade glömt sätta på sin Garmin, så han missade ett par 10 sekundare.

• jester

jester

Medlem
    1 december, 2007 vid 11:47 som svar på: Amaryllo-resultat vs Foretrex etc

Det akn iaf inte vara priset som avgör. Går att få tag på för en ganska nätt summa om man letar lite: http://www.storagedepot.co.uk/Handheld-GPS/sc893/p74.aspx

• jester

jester

Medlem
    1 december, 2007 vid 10:15 som svar på: TT i morgon

Snackas ju faen våg i alla forum. Dom har ju ett eget forum för det… 😉

• jester

jester

Medlem
    30 november, 2007 vid 22:01 som svar på: TT i morgon

Ola H = Våg-pastorn? 😀

Alla segel sålda…

• jester

jester

Medlem
    30 november, 2007 vid 16:13 som svar på: Sportif tri-challenge – another 50 knots attempt

Ser ut o vara ett bra ställe med gott om sandbankar o köra bakom!

• jester

jester

Medlem
    29 november, 2007 vid 16:06 som svar på: Kona One för speed?

Funderar på o skaffa mig en bara för att jävlas med folk som blir upprörda… 😀

• jester

jester

Medlem
    29 november, 2007 vid 13:54 som svar på: Kona One för speed?

Med den låga minimihastighet det är på svenska tävlingar, så hade man ju nästan kunnat använda en med gott resultat… 😀

• jester

jester

Medlem
    29 november, 2007 vid 10:38 som svar på: Amaryllo-resultat vs Foretrex etc

För hobbysegling duger ju displayvärdet idin gps gott. Men som GetWet nämnde tidigare så är ju topphastigheten ganska meningslös, koppla upp GPSen till din dator o slanga över siffrornar och analysera där istället

• jester

jester

Medlem
    29 november, 2007 vid 07:38 som svar på: Nytt segel = ny fena?

Ja, du kommer märka skillnad mellan 7.5 och 9.0. 1.5 kvadrat är ju ganska mycket. Jag har själv beställt 7.6 och 8.4 inför nästa säsong… Håll dig borta från MK2, dom var bra i början av 90-talet men håller inte måttet längre.

Komplettera sedan med en 6.5 så småningom, så klarar du dig väldigt långt.

• jester

jester

Medlem
    28 november, 2007 vid 21:24 som svar på: Amaryllo-resultat vs Foretrex etc

Biten som är lite knölig med Amaryllon är uppdatering av firmware och hur den skall vara inställd. Ser ni mig och jag råkar ha min laptop med mig, så hjälper jag er gärna!

Har man dessutom en gnutta datorvana, så kan man fixa denna bit själv. Följ bara instruktionerna på följande länk: http://mtbest.net/setting-up-navi-GT-11.htm

• jester

jester

Medlem
    28 november, 2007 vid 15:47 som svar på: Vinterpyssel: Laga segel

Eller lägg ett lagerspinnakertejp över sömmen, så blir inte skadan värre på ett tag iaf.

Skall du sy har jag hört att vanlig tandtråd skall fungera bra (har inte testat själv)

Sida 228 av 420
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA