jester
Forumsvar skapade
-
Bara det blåser tillräckligt så är TT seglingsbart på alla riktningar, faktiskt. Blir naturligtvis extra byigt så fort vinden kommer från O.
-
jester
Medlem27 september, 2007 vid 20:57 som svar på: Bra Kolbom med 28 mm grepp typ 180 till 230?Getwet: Dom lite enklare Local Spirit Carbon (heter väl G3 eller G4) hör inte hemma på en race-rigg och storväxt seglare. Den håller inte. Pro Carbon är ju en helt annan konstruktion (monocoque), coh den har hållt bra för mig. Och då håller den nog för dom flesta… 😀
-
jester
Medlem27 september, 2007 vid 18:02 som svar på: Bra Kolbom med 28 mm grepp typ 180 till 230?Håller med dig, Hanky Panky… Klarar inte av X9:an av just samma anledning. Jag har ju använt Local Spirit Pro Carbon och Vindsurfing.se mer eller mindre identiska bom till mina stora segel utan några problem alls. Gillar du inte bomhuvuden, så kan man ju kika på det som Maui Sails tagit fram. Billigt nu när Dollarn e låg dessutom: http://www.mauisails.com/boom.php?id=46
-
RS Slalom ser grymt fina ut. Culing gick ju bra som f-n med det seglet på F2 Speed Challenge på Haga i våras.
Priset är väl helt ok om seglet är i toppskick. Kanske går o pruta en hundring eller två..
-
Jao. Amaryllon måste man ha Aquapak till.
-
Gippa runt ön verkar tufft. Ungefär som dom planer vi hade på den lilla ö som fanns vid Hoophuizen…
-
ygge: körde V8 och Rs4, och var nöjd med det. Men fick erbjudande om att köpa lite NS Warp segel för hyggligt pris. Men hade säkerligen kunnat köra exempelivs RS:Slalom eller liknande om jag inte hade kanonsegel redan..
-
Kinetic: Nej, MXT har ett helt nytt system för nedhalet. Är i särklass den bästa förlängare jag sett/provat. Mastfoten strulade lite (kunde separera från mastförlängaren), men med en liten McGyver-lösning försvann det problemet.
Novice: Jag har själv kört just NP V8 (en 7.5 av årsmodell 2005, har jag för mig), och det var i min mening ingen jättestor skillnad mot fullblodsprylarna. Denna typ av segel räcker gott för dom som bara vill ligga och burna runt i viken med en GPS på armen. Eller vad är definitionen av hobby-speedare?
-
Tim: idag har ett normalt freerace-segel 2 cambers, och modern race-segel har normalt 4 cambers, dessutom har dessa segel en bredare mastficka. Det gör att race-seglet blir lite svårare att rotera, samt hantera i vattnet.
Skall man bara hobbyspeeda så tycker jag att ett free-race duger gott. Uthalstrim är definitivt överkurs, iaf i min värld. Har provat, men monterade av skiten då det bara var i vägen. Är säkert jättebra på formula-riggen, eller på proffs som seglar slalom. Men var inget för mig.
-
Har du redan ett större V8, så är det ju inte dumt att köra det på även mindre storleken. Skillnaden mellan V8 och GTX bör inte vara så stor…
-
Kartell?? Näääää… 😉
Allvarligt skämtat, så fungerar den riktigt bra. Men i vanlig ordning är det ju alltid bäst om du har möjlighet att testa först…
-
Blev själv rekommenderad Da Kine XT Seat härom året. Är kanon-nöjd med den selen.
-
ohhh… catfight!
-
Rasmus… Du är i speed-forumet här, och vill man göra något roligt med en GPS bör man göra det med en godkänd sådan. Så det jag vill ha sagt är att det fungerar med en GT11 med blåtand och en vanlig mobil. Det var väl inte så svårt att förstå? Speciellt som en finsk herre redan gjort det du drömde om. Kommer inte ihåg vad han heter, men han verkar vara en skön snubbe… Ser ut som värsta uppfinnar-jocken (träffade honom i Holland förra året)
-
Lugnt… Dom flesta holländare har sin GPs inställd på km/h, mern har glömt att ställa in den biten på GP3S. Brukar fixas till ganska snabbt det där…