jester
Forumsvar skapade
-
Till min 80-litare kör jag både 5.8 och 6.8 med gott resultat. Surfan kör tom 7.2 på sin Falcon 80… Oftast med gottare resultat än jag… 🙁
-
Jag kör själv 80 och 105 liter. Funkar kanon! Mindre än 80 liters behöver inte jag, men så är jag ganska tung… Men ahde jag vägt runt 90-95 så hade jag nog bytt min 140-litare mot en 90-litare mellan brädorna. Mest för att få en optimal bräda för 7.6-7.8.
Jag kan rekommendera Exocets slalombrädor. Otroligt lättkörda, men samtidigt ruggigt snabba.
-
Så här måste man göra för att tanka över datan från din GT11:
Hi, after the last firmware update [V1.61 (B08015d)] for the GT-11 the binary trackpoint-files saved from the DataLogger to SD-card contain a header and are saved as ’SBP’-files. I have implemented this format in the latest version of GPSResults V5.2.
Furthermore direct download from the GT-11 DataLogger via USB-cable and NaviLink_Cmd.exe-call (http://www.locosystech.com/download/handheld/NAVILINK_CMD_v153.rar needed) is now possible in the ’File -> Download Trackpoints from GPS…’ function. The ’navilink_cmd.exe’-file from the RAR-archive has to be in the same directory as the ’GPSResults.exe’-program and the GT-11 has to be set to ’NAVILINK’-mode to enable the download. Thus, no SD-card is needed to save and download the last 28.00 trackpoints (more than 7 hours at 1 second logging rate). However, saving to SD-card is still advisable in order to have a backup of the GPS-data (with virtually unlimited capacity).
Cheers, ManfredMen köp ett SD-kort, så slipper du denna bit. Bara att köra File/open, och välja filen som ligger på den enhet som SD-kortet fått. Blir inte enklare än så..
-
Förutom det som var helt offtopic så börjar prognosen för TT helgen skruva till sig lite bättre. Men det är osäkert, ingen vind innan lördag och ingen vind efter söndag. Ska det verkligen lyckas pricka in exakt?
Vi har ju beställt vind… 😀
-
Skulle minnsekortet misslyckas med att spela in, så kan man spara infon i gps:ens minne direkt till SD-kortet. Bra liten fail-safe det där..
Om du skall använda det bionära filformatet så krävs gpsresults, realspeed eller gpsar pro. Det går att köra på nmea-formatet om man vill använda gamla gpsar, men det är inget jag rekommenderar. Själv trivs jag bäst med GPSResults…
-
appel: när du väl får tag i ett SD-kort, så slipper du jobbet med att hålla på o tanka filerna. Kolla med El-giganten, Medimarkt o dom ställena. Har säkerligen oxå SanDisks SD kort… Ta med GPSen, och fråga om ni kan få prova kortet. Det är enkelt att testa huruvida det kommer fungera, eller ej: stoppa i kortet, och formattera kortet i GPSen ett par tre gånger. Fungerar det, så kommer kortet att fungera.
Har även släppts en ny firmware. Har tydligen varit lite problem med att punkter inte loggats korrekt, och andra problem. Dom har tagit bort mätvärdet om hur stor signalstyrka man har på respektive satellit. Processorn verkade helt enkelt inte klara den mängd data som genererades. Betyder mao inget för oss vanliga dödliga.
Tanka ny firmware från denna site (som vanligt): http://mtbest.net/setting-up-navi-GT-11.htm
-
Nidingen ligger strax söder om TT, men ligger även en bra bit ut mot Danmark. Blåser alltid mer där ute. Men prognosen ser ju faktiskt lovande ut…
-
Torkelstorp ligger väl halvannan mil söder om Särö. Vi kör längst in i Kungsbackafjorden.
-
Lär vara detta man ska ha, jag köper det här idag så återkommer jag med besked.
http://www.teknikmagasinet.se/nydb/d…k&artnr=491021
simpa: det är det minneskort jag har iaf.
-
Skaffa ett SD-kort, så slipper ni hålla på med sladdar, långsam uppladning osv…. Denna bit är ju en av dom stora fördelarna med enheten. Köpte ett standard SD.-kort från Sandisk från Teknikmagasinet. 125:- för 1 GB
-
Nej, MGS var ute en sväng, men dom åkte till Rågelund istället..
-
Jag kommer inte vara med i tävlingen. Men kommer vara där, såklart. Coach.jobbet går till den som betalar mest… Daniel ligger bra till för tillfället…
Förhoppningsvis blir det GPS istället för laser nästa år… Då kan jag ställa upp igen… 😀
-
Fick rapport från TT precis… Man kan nästan gå torrskodd över till ön idag… Ruggigt lågt vatten mao..
-
jester
Medlem28 september, 2007 vid 08:30 som svar på: Bra Kolbom med 28 mm grepp typ 180 till 230?Jag tror jag har en 180-240 cm bom. Kört med allt från 5.8 till 7.8 med den. Bomhuvudet är bra, men inte exceptionellt bra. Men helt klart funktionsdugligt (och har för mig att dom uppgraderat det på årets modell). Vet inte hur tjockt greppet är, men det fungerar för mig. När jag körde av min LS G4, så fick jag låna surfans x9. Fick kramp direkt…