Forumsvar skapade

Sida 237 av 420
  • jester

jester

Medlem
    12 oktober, 2007 vid 06:55 som svar på: Chris Lockwood hits 52.49 kts ???

Vad kör du för version på firmware? Ingen av dom jag hjälpt med GT11 har haft sådana här problem, vad jag vet. Och det verkar ju som om doppler kan bli obligatoriskt i framtiden.

• jester

jester

Medlem
    12 oktober, 2007 vid 05:25 som svar på: Chris Lockwood hits 52.49 kts ???

Datorer gör ibland fel. Dock verkade det ju stämma om dom räknade med doppler, Martin skrev ju något om att ev göra det obligatoriskt att enbart använda doppler.

Har sett att dom bara har tillgågn till en 5-6 satelliter där nere, det kanske kan spela in? Själv trackade min GPS 12 satelliter sist jag var ute…

• jester

jester

Medlem
    12 oktober, 2007 vid 05:21 som svar på: F2 Speed Challenge Torkelstorp körs i helgen, 13-14 okt

Jo, man kan köra söder om piren. Hela vägen bort mot Tjolöholm. Kör dock inte mellan piren och farleden ut från båthamnen (fungerar om du kör precis utanför piren). Håll ut ett par hundra meter från stranden, och hoppa av innnan du börjar sjunka igenom, så klarar man oftast sig bra. Finns ett par stenar bortåt Tjolöholm oxå, dom har vi tyvärr inte hunnit märka ut. Snacka med oss locals innan du går ut, så hjälper vi dig/er.

• jester

jester

Medlem
    8 oktober, 2007 vid 08:29 som svar på: foretrex 101

Skaffa en amaryllo, den är bättre på nästan alla punkter jämfört med Geko/Foretrex. Speciellt med senaste firmware och dess speed-genie. Nackdelen är att den är större än speciellt fortrex (men är inte nämvärt tyngre).

• jester

jester

Medlem
    6 oktober, 2007 vid 06:48 som svar på: Hittade på vanliga konfen ett

Segel utan cambers e ju fjolligt! 😀

• jester

jester

Medlem
    5 oktober, 2007 vid 16:28 som svar på: Hittade på vanliga konfen ett

Va faen, Hankloose: Det är ju doping!!!

• jester

jester

Medlem
    5 oktober, 2007 vid 13:59 som svar på: Hittade på vanliga konfen ett

Riktigt apcoolt, t.o.m! Frågan är bara hur mycket vind som försvinenr iom att hotellen ligger så när i lä. Borde lyfta upp vinden lite…

• jester

jester

Medlem
    4 oktober, 2007 vid 13:44 som svar på: Speedchalenge Flyttas En Vecka Framåt!!!

Prognoserna har dragits ner ju närmare vi kommit helgen, därför valde Gustav att flytta tävlingen till nästa vecka. Han har ju dessutom ringt runt till många av deltagarna och stämt av med dom.

• jester

jester

Medlem
    4 oktober, 2007 vid 12:54 som svar på: Locosys GT11

Mitt 1 GB Sandisk kostade 125:-, och en minneskortsläsare kostar 99:-

Och handlar du en Öhl på Avenyn på valfri krog så får man betala upp mot 50:-

Att ni på landet har billigare öhl är ju bara bra för er… 😀

Man brukar ju få med ett minneskort när man köper digitalkamera, men oftast är dom skrattretande små. Föredrar att välja själv vad jag vill ha, så jag tycker fortfarande att det är bra att inget SD-kort följer med. Och vi postade ju ganska snabbt om vilket kort som garanterat fungerar, vart man får tag i det och vad det kostar….

Men det hade varit bra om GPSen haft ett USB-masstorage interface, helt klart.

• jester

jester

Medlem
    4 oktober, 2007 vid 11:29 som svar på: Locosys GT11

Jag misstog mig, trodde en läsare skulle vara inbyggd i GPSen, skitgrejer. Att en sån dyr grunka inte ska kunna skicka med ett minneskort och en läsare, dåligt!

Och om man inte vill ha sådana grejer med? Vill man då betala mer för enheten då? Hade inte jag velat iaf. Och det är väl synd o kalla den dyr. Är ju betydligt billigare än sin föregångare.

Och lägga två hundralappar är ju ingen större investering. Är ju typ 4 öl…

• jester

jester

Medlem
    4 oktober, 2007 vid 11:24 som svar på: GWC inbjuder till F2 Speed Challenge Torkelstorp

Grattis till tillökningen, Micke! Väl mött nästa år igen!

• jester

jester

Medlem
    4 oktober, 2007 vid 06:15 som svar på: Locosys GT11

Gött! Blir ju ganska enkelt, eller hur? 😀

• jester

jester

Medlem
    3 oktober, 2007 vid 20:06 som svar på: TT Största speedeventet? 6-7 Okt

Det är höst. Vad som helst kan hända med vädret… Vi får hoppas det blir vind… Skall bli kul o träffa alla speedgubbsen igen!

• jester

jester

Medlem
    3 oktober, 2007 vid 20:01 som svar på: Kanske testa speed, vilka grejor ska jag köpa?

Men Jester, det beror inte på seglaren. Det är materialet det hänger på. Kör man Exocet så får man stå sitt kast.

Det förklarar varför du har dina PBn på just Exocet… Du kommer ju knappt över 30 sen du började köra Naish… :D:D:D

• jester

jester

Medlem
    3 oktober, 2007 vid 20:00 som svar på: GWC inbjuder till F2 Speed Challenge Torkelstorp
Sida 237 av 420
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA