jester
Forumsvar skapade
-
Njae… Föredrar nog att dom sitter där som standard…Skall ju vara top-of-the-line prylar det här…
-
Ser bra ut. Svarta segel är alltid snygga.
-
Japp, liknar North nedertill, maststumpan liknar väl Maui Sails eller Naish. Är nog inte så tokigt o spana in vad konkurenterna gör. Om ni tittar väldigt noga så ser ni att dom var lite finurliga i bomnocken. Det sitter en öljett under lattan (typ som NP har det), och även en öljett ovanför lattan. Kan ju hjälpa lite med lättvindstrimm, kanske.
-
Hankloose;422951 wrote:Varför just challenger?
Du som va så nöjd med dina NORTH!Är för dyrt att köra North, helt enkelt. Samt att det faktiskt skall bli kul o testa ett segel som är ganska ovanligt i Sverige.
-
En hel del av de sk ”nyheterna” är väl inga nyheter direkt, tänker på 3,7,11,12..Sen finns faktiskt en hel del av de andra ”nyheterna” på mina GUN -06…Tex nr 1 & 13…Fast å andra sidan så är det nyheter för Challenger:-).
Ja, har inte hävdat något annat. Det är nyheter för Challenger, dom har helt enkelt växt upp och börjat producera segel med liknande detaljer som dom större tillverkarna. Var ju tex lite problem med lattspännen förra året (öhh… i år, alltså :D). Detta var viktiga punkter som jag behövde veta innan jag beställde.
-
Har beställt 6.6 och 7.6
Blir även 5.8 och 9.2 så fort jag får sålt resterande segel.
Här är en bild på en prototyp innan dom satte färgerna:
-
Beror på att WSSRC mäter mellan två fasta punkter. Är helt enkelt så att han körde snabbare före eller efter start/målgång på den oficiella mätsträckan. Var samma för Daniel nere i Afrika.
-
Det är väl tom så att 5 av topp 10 noteringarna sattes vid Sandy Point på samma dag? Måste vara en av dom bättre speed-dagarna någonsin… 😀
-
jester
Medlem16 oktober, 2007 vid 08:17 som svar på: Byta ut Freestyle mot Slalom/Race/Freeride för FART!?Hejs!
Om du ”bara” vill ha ett större segel, så skulle jag rekommendera 7.8 och en 105 liters slalom, iaf om du är lite tyngre. Brukar själv ligga mellan 30-35 knop med denna uppsättning. Är du lite lättare så kan du faktiskt gå ner på en 90-liters bräda, 7.8:an fungerar fortfarande riktigt bra på en sådan bräda.
Lycka till, och välkommen in i värmen på speed-konfen oxå!
-
jester
Medlem15 oktober, 2007 vid 05:11 som svar på: F2 Speed Challenge Torkelstorp körs i helgen, 13-14 oktGrattis, Ulf!
Och naturligtvis grattis till Markus E för ännu en go seger totalt!
Kul att Dala spikade sista heatet. (vindriktning var snarare SSV-SV, Dala)
-
Kul! Skall bli spännande o se hur dom här fenorna fungerar!
-
jester
Medlem13 oktober, 2007 vid 11:41 som svar på: F2 Speed Challenge Torkelstorp körs i helgen, 13-14 oktingen vind på TT idag, men kallt var det… 😀
Ser bättre ut för i morgon iaf…
appel: har lite spekulanter på vissa segel, men dyker du upp vid TT imorgon, så vet jag mer vad som finns kvar..
-
jester
Medlem12 oktober, 2007 vid 18:33 som svar på: F2 Speed Challenge Torkelstorp körs i helgen, 13-14 oktJag har en fin 9.0 till salu om någon saknar lättvindsprylar… 😀
-
Jösses… 47.6 på 500m…
-
surfen: märkligt…
Hänkö: Tycker helt enkelt att GT-11 är ett coolare namn än Amaryllo, och dessutom kallar tillverkaren produkten för GT-11…
Alla/oregistrerad: Jag har inget som helst med import av denna GPS att göra, varken internationellt eller via Wallén. Är bara en pryl-nörd som gillar nya prylar, och speciellt när tillverkaren verkligen bryr sig om slutanvändaren. En Amaryllo/GT-11 med senaste firmware är en fröjd att använda, både på vattnet och efter surfet.