Forumsvar skapade

Sida 235 av 420
  • jester

jester

Medlem
    22 oktober, 2007 vid 06:19 som svar på: Speedfilm Walvis bay

Bra fart, kass musik… 😀

Och linslusen Lbj är med såklart… Synd attSurfan inte fastnade på bild…

• jester

jester

Medlem
    20 oktober, 2007 vid 17:15 som svar på: Många fula vita

Lugnt gubbar. Jag har fixat vind nästa helg. Har sålt 2 segel, och skall flytta… Jag bjuder på den fantastiska vind som det kommer bli..

• jester

jester

Medlem
    20 oktober, 2007 vid 08:36 som svar på: Kanske testa speed, vilka grejor ska jag köpa?
    andersbq;423343 wrote:
    En fråga till på detta ämnet. Till 80 litersbrädan, vad rekommederar ni som har erfarenhet, för minsta segel om man väger +90 kg och vill åka +40 knop?

(Har själv sett Dunkerbeck köra med typ 6.0 i 44 knop i 20 m/s vind, men han är både längre och tyngre)

Kör utan några problem med 5.8 till min 80-litare. Har kört i vindar upp mot 22 m/s. Även om det gick snabbare när vinden avtog lite… (och vågorna la sig)

• jester

jester

Medlem
    20 oktober, 2007 vid 08:30 som svar på: Martin skriver i sin senaste session

Mården: 5900:- för ett segel med mast, bägge i nyskick (använt 2 ggr), är ju i min värld ganska billigt…

• jester

jester

Medlem
    19 oktober, 2007 vid 14:30 som svar på: Byta ut Freestyle mot Slalom/Race/Freeride för FART!?

Exocets 125 liters slalom (iaf toppmodellen Warp Slalom) är 73 cm bred. Den som är 80 cm bred har 145 liter. Jag har den större varianten, och är väldigt nöjd med den. Kör 9.0, när det blåser 7.8 går jag ner på mindre brädor, även om det naturligtvis går att köra 7.8.

Spelar ingen roll om du köper Exocet eller F2 egentligen. Finns inga dåliga brädor på marknade idag.

125 liter är helt klart stort, men farter upp till, och något över 30 knop går att prestera med dessa brädor. Men helt klart lättare med mindre brädor.

Tror nog att 8-9 kvadrat borde räcka till. Glöm inte att denna typ av brädor kräver kraftfulla segel, freerace funkar, men helst ett riktigt slalomsegel.

• jester

jester

Medlem
    19 oktober, 2007 vid 13:55 som svar på: Martin skriver i sin senaste session

Och i Sverige är en 28 cm slalom-fena = en speed-fena…

Ygge, du som är liten o lätt behöver väl en fin 5.8 när det brassar på lite?? kolla min signatur… 😉

• jester

jester

Medlem
    19 oktober, 2007 vid 13:36 som svar på: Filmen från F2 Speed Challange är färdig!

Även jag lyssnar på lite Jarre ibland… Slangade nån konsert från Marocko i HD häromveckan. Gillar laserharpan… 😀

• jester

jester

Medlem
    19 oktober, 2007 vid 13:33 som svar på: Martin skriver i sin senaste session

Antal möjliga dagar med 26-fena i Sverige: väldigt få. Så vi kan nog kalla det där en speed-fena…

• jester

jester

Medlem
    19 oktober, 2007 vid 12:22 som svar på: 2008 Exocet Formula – the black machine

Cool som faen! 158 liter och 8 kg… Inte illa. Nästan så man blir sugen på lite formula.

• jester

jester

Medlem
    19 oktober, 2007 vid 12:16 som svar på: Hansen sails

Hmmm… Bara 6 lattor o 3 cambers i dom mindre sotrlekarna. Men det kanske fungerar ändå? I övrigt ser seglen bra ut.

• jester

jester

Medlem
    19 oktober, 2007 vid 12:14 som svar på: Gun Mega XS -08

Mjo, men seglen jag bytt till har kol-lattor trots lågt pris… 😀

Gun blir ju nästan dyra om man vill släng i kol-lattor i dom fyra lattorna i mitenn, typ..

• jester

jester

Medlem
    19 oktober, 2007 vid 09:02 som svar på: Nu lägger jag ner det här med aluminium söker bra kolfiberboom

Visst går även X9-bommar sönder. Skaffa en kolbom med monocoque-konstruktion så kommer den hålla riktigt bra oavsett märke. Har man otur, eller är oaktsam så smäller bommarna av, helt enkelt.

• jester

jester

Medlem
    19 oktober, 2007 vid 07:15 som svar på: Filmen från F2 Speed Challange är färdig!

I min bok är Within Temptation inte direkt tungt… 😀

• jester

jester

Medlem
    19 oktober, 2007 vid 05:41 som svar på: Filmen från F2 Speed Challange är färdig!

Trevlig film. Synd bara att förhållandena inte bjöd på bättre action. Såg inte ett enda kastfall på hela dan…

Och dessutom: Maiden i en film häromveckan, och nu en med Within Temptation. Gött!

• jester

jester

Medlem
    18 oktober, 2007 vid 12:16 som svar på: Nytt rekord igen

Kite använder ju lite slingshot-metoder för att åka fort. Kan ju vara så att det är därför han får mer på GPSen. Videotiming mäter ju fågelvägen mellan två punkter.

Sida 235 av 420
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA