Forumsvar skapade

Sida 245 av 420
  • jester

jester

Medlem
    3 september, 2007 vid 16:13 som svar på: Speed brädan: bräd & kort vs smal & lång

Dagens riggar har ju dessutom mera ”downforce” än gårdagens riggar, samtidigt som även däcken på brädorna utformas så att dom inte börjar flyga vid överrriggat tillstånd.

Jag körde på det glada 90-talet både Tiga Slalom 270 och F2 Sputnik 265. Snabba brädor då som nu, men jag är helt övertygad om att jag är snabbare med mnia brädor jag har idag, och det enbart pga att dom är enklare, och mer förlåtande att segla. Vet inte hur många gånger jag vurpade med 265:an bara för att brädan sög fast i ett chop, och näbbade. På min Exocet TB 58, så reder brädan ut dom situationerna utan problem. Det ger mig självförtroende att gasa på ett sätt jag inte skulle våga med gamla typen av brädor.

• jester

jester

Medlem
    3 september, 2007 vid 12:51 som svar på: Ladda ner "Committed"!

Seedar, såklart. Låter den ligga nån vecka eller två

• jester

jester

Medlem
    3 september, 2007 vid 11:21 som svar på: Swespeed på G

Hahaha!! Visste inte att jag hade så bra humor… 😀

• jester

jester

Medlem
    3 september, 2007 vid 07:32 som svar på: Swespeed på G

Pratade precis med Daniel. Tydligen hade det blåst så in i h-vete, och Lasse blåste bort och blev upplockad av säkerhetsbåten. Vinden kom tydligen ruggigt fort, Daniel gissade på toppar upp mot 20 m/s… Han körde 6.2, Falcon Speed och deboichet 24 cm. Den stora svårigheten var att banan ligger i såpass flack riktning, snudd på halvvind. Detta innebär ju att man måste trimma prylarna lite annorlunda jämfört med vad vi är vana vid. Han skulle snacka lite trim med dunken, så vi får hoppas att det går ännu snabbare idag.

• jester

jester

Medlem
    3 september, 2007 vid 07:28 som svar på: Klagshamn Slalom KM

Grattis, Tobhed!

• jester

jester

Medlem
    3 september, 2007 vid 05:36 som svar på: Swespeed på G

Pga att utrustningen inte dök upp i tid körde dom bara ett funrace igår.

Daniel placerade sig på en 24:e plats med 34.8 knop (35.9 och 33.7). Snabbast var Patrik Diethelm med 42.2 (42.3 och 42.1). Bra jobbat -daniel! Han tog ett par fina skalper igår redan…

http://www.speedweek.co.za/2007/20070802/funrace1.pdf

• jester

jester

Medlem
    2 september, 2007 vid 19:51 som svar på: Ingen SweSpeed west Cup i morron

Tja… Alla har rätt att tycka vad dom vill.

Många här på forumet har ju tjötat om slalom. Tycker det är nog med krockar redan i våran (lilla) sport. Det var den absoluta orsaken till att det inte blev nåt. Den näst största är att Lasse är bortrest, och är den som sköter bitarna med resultat, websida osv.

Och jag är säker på att du hade kul ändå GetWet!
    Den sista anledning var ironi. Glömde nog en gla gubbe.

• jester

jester

Medlem
    2 september, 2007 vid 08:33 som svar på: Locosys GT11

Största propblemet med GPSar är att det inte klarar av att läsa in det ”nya” binära filformatet (det filformat som innehåller mest information). Yann, som gör GPSar, slipar på en pro-version som klarar av dett format. Pro-versionen kommer även den att kosta en slant. Jag registrerade mitt GPSResults häromkvällen, och hade samtidigt en mailväxling med upphovsmannen. Verkar ödmjuk, och lyssnade på dom önskemål jag hade på produkten.

• jester

jester

Medlem
    1 september, 2007 vid 16:41 som svar på: Speed brädan: bräd & kort vs smal & lång

Skillnaden dagens produktionsbrädor och dom extremt smala custom-spetten är väl att dom nya brädorna riktar in sig mot en mycket större publik, mao glada amatörer såväl som fullblodsproffs på dom tävlingar som inte erbjuder perfekt vatten.

Kör man på bra vatten, och har kunskapen (läs kanalen o Finian, typ) så är ju säkerligen dom smalare brädorna snabbare. Själv har jag inte ens en produktionsspeed, utan kör med min 80 liters (knaptt 58cm bred) hårdvindsslalom istället. Är nog väldigt sällan som en speed-bräda skulle vara snabbare för mig, men jag har ju faktikst aldrig provat en… Så vem vet…:D

• jester

jester

Medlem
    1 september, 2007 vid 16:35 som svar på: Swespeed på G

Har för mig att resa från Tyskland + transfer + boende går på runt 18 lök.

• jester

jester

Medlem
    1 september, 2007 vid 16:34 som svar på: Nu hoppas vi …

Hmmm… Stod o jobbade på svågern o syrrans hus på Stora Förö hela dagen idag, och hade utsikt ut mot Knarrholmen. Kan tänka mig att där kan bli platt (dock inte på dagens sydliga vindar… :)), men knarrholmen ser ju väldigt hög ut? Borde det inte bli ruggigt byigt bakom den??

• jester

jester

Medlem
    1 september, 2007 vid 16:31 som svar på: Locosys GT11

Eller måste jag använda en PC-häck för att tanka ur GPD:en?

öHH… eN AV DOM STORA FÖRDELARNA ÄR JU ATT DINA FILER LAGRAS PÅ ETT sd-KORT. Oj Caps Lock… Då slipper du ju tanka ur den, utan bara in med SD-kortet i en kortläsare. Har för mig att GPSResults finns till Mac…

• jester

jester

Medlem
    31 augusti, 2007 vid 21:46 som svar på: Garmin Foretrex 201 Quick Start Guide

Tänk dock på att efter årsskiftet så är det Amaryllo/Gt11 som gäller. Iaf för att sätta rekord.

• jester

jester

Medlem
    31 augusti, 2007 vid 21:44 som svar på: Swespeed på G

Tävlingen sponsras av Air Namibia, så alla åker med samma plan. Dom flyger från Munchen direkt till Windhoek, sedan väntas transfer med buss genom öknen till Walvis Bay. Utrustningen kommer med lastbil.

Resan till Tyskland skedde med bil o båt

• jester

jester

Medlem
    31 augusti, 2007 vid 19:39 som svar på: Swespeed på G

Senaste nytt: 15 min innan flyget avgår så dök Finian upp oxå. Snacka om tajming…

Sida 245 av 420
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA