Forumsvar skapade

Sida 246 av 420
  • jester

jester

Medlem
    31 augusti, 2007 vid 15:59 som svar på: Swespeed på G

För att återgå till ämnet här, så pratade jag med Daniel precis. Dom har anlännt till flygplatsen i Munchen i god tid. Dom var först o checka in all sin utrustning. Nu, ett par timmar senare, så har resten av gänget dykt upp och nu råder total kaos. Det hela blir nog inte bättre av att lbj jagar runt efter pojkarna. När jag pratade med Daniel hörde jag att Lasse försökte få Dave White till telefonen. Av någon anledning prioriterade han att få med sin utrustning. 😀

Men både Dunken o Dave tycker det är kul att även lite svenksar dyker upp på tävlingarna nu.

• jester

jester

Medlem
    30 augusti, 2007 vid 17:49 som svar på: Swespeed på G

örstår inte varför Patrik Diethelm skulle åka runt på F2 Missile xs standard, när han utvecklar och bygger protoyperna själv.

Dels så finns där en produktionsklass, och bättre reklam får man väl leta efter? Dessutom har dom ju mest haft vind på ställen där vattenförhållandena är långt ifrån optimala.

• jester

jester

Medlem
    30 augusti, 2007 vid 07:58 som svar på: Swespeed på G
    40knots;409953 wrote:
    Skall man göra seriebrädsrekord kan man väl använda missilen men är den inte lite väl bräd för topphastigheter? Förr i tiden använde vi alltid så smala brädor som bara möjligt. Vissa WC killar envisades med att använda små SL brädor, tex Björn men när man skulle sätta V-rekord var det alltid smala brädor som gällde. Pucher och White tävlade ju i seriebrädsklassen men även dom bytte till custom brädor för sina personliga rekord. Ingår det i sponsorkontraktet måste man ju följa det men annars skulle jag nog tro att smalare brädor är snabbare. Sedan måste man ju beakta praktiska aspekter så som vattenstarter, byig vind, kryss och vad andra använder för brädor etc. Det skall bli intressant att se hur killarna klarar sig. Om inte Lasse kommer över 35 knop äter jag upp min hatt! Lycka till.

Missile XS är ju mindre än vanliga missilen (43 cm bred, 54 liter och 3.9kg), Och Diethelm har ju som sagt gått bra med den brädan…

• jester

jester

Medlem
    29 augusti, 2007 vid 20:36 som svar på: Swespeed på G

Äh!!! Du hade ju fått vara min caddie!!! 😀

Ha det nu bäst, och kör försiktigt!!! Och så förväntar jag mig dagliga rapporter som jag kan förmedla till våra surfzone-vänner!

• jester

jester

Medlem
    28 augusti, 2007 vid 16:17 som svar på: gps

Garmin Foretrex 205 har varit ledande på marknaden. Men nu finns där en mycket bättre enhet. Kolla Locosys GT11-tråden.

• jester

jester

Medlem
    28 augusti, 2007 vid 10:55 som svar på: Swespeed på G

Verkar som om det blåst aningens i Namibia igår: http://www.gps-speedsurfing.com/gps.asp?mnu=user&val=21836&uid=174

Detta är dock inte Walvis Bay, iofs…

Inte illa alls.

• jester

jester

Medlem
    28 augusti, 2007 vid 10:33 som svar på: Swespeed på G

Naturligtvis åker hans FS Missile XS med oxå.

40Knots: custombrädor behövs ju inte nu för tiden. Många uppe i toppen kör ju faktiskt produktionsbrädor, bla Patrik Diethelm som kört mycket just på en Missile XS med gott resultat.

Skall bli spännande o se om dom får med sig allt… 😀

• jester

jester

Medlem
    28 augusti, 2007 vid 08:54 som svar på: Swespeed på G

Nu är det väl inte lbj vi har som favorit att åka riktigt fort (sorry, lasse), utan lbj är snarare med som resesällskap/caddy till Daniel.

Har inte exakt koll på hur mycket utrustning som följer med ner, men jag gissar att det blir följande:

Fanatic Falcon speed, 80, 90 och 105.
    NP RS Racing 5.0 till 8.4.

Beror lite på hur mycket allt väger..

• jester

jester

Medlem
    28 augusti, 2007 vid 08:02 som svar på: Klagshamn Speed 2007, 15-16 september

Alla som är lite speed:ade, och som funderar på att tävla mer, rekommenderar jag att bli medlemmar i SVF och fixa ”riktiga” segel nuffror. SVF medlemsavgiften är en del i den finansiering som vårt kära förbund behöver för att se till att vi har nationella tävlingar och har representanter internationellt m.m. Så det är i ett gott syfte, och samtidigt kul med egna siffror 🙂

Dessutom så får man ju en prenumeration av tidningen Edge, har jag för mig…

• jester

jester

Medlem
    27 augusti, 2007 vid 11:18 som svar på: Slalom På Wave Classic 007
    JPS;409024 wrote:
    Den där brädan ser riktigt fin ut!

Den ser bättre ut än den fula guben som håller den iaf… 😀

• jester

jester

Medlem
    27 augusti, 2007 vid 07:42 som svar på: Swespeed på G

Är det inte elakt o kalla Daniel för noshörning??

• jester

jester

Medlem
    26 augusti, 2007 vid 18:41 som svar på: Locosys GT11

Väskan fungerar inte för vindsurfing. Det är Aquapac nr 208 som gäller.

• jester

jester

Medlem
    26 augusti, 2007 vid 18:40 som svar på: Locosys GT11

Wallén är svensk återförsäljare. Köpte min därifrån.

http://www.wallensports.se/template/main.asp?iParentMenuID=599&iMenuID=599

• jester

jester

Medlem
    26 augusti, 2007 vid 16:58 som svar på: Speedrekordet inte på Haga !

Gött jobbat, Janne!

Grym average som Erik fick till oxå! Och Erik: hoppa inte av brädan förrän prylarna stannat…

Daniel fick på hyfsade tider nere på TT oxå, trots att han mördade fenor på läpande band… Yeye, han vet bästa promenad-vägen i vattnet bort från Tjolöholm nu iaf… Två gånger på lika många dagar…

• jester

jester

Medlem
    26 augusti, 2007 vid 07:19 som svar på: Swespeed på G

Hmmm… Är jag blind, eller saknas inte Finian??

Sida 246 av 420
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA