Forumsvar skapade

Sida 247 av 420
  • jester

jester

Medlem
    25 augusti, 2007 vid 07:43 som svar på: snabb bräda

Riktigt fort… Njae, då kör jag betydligt mindre brädor. Men har toppat lite drygt 31 knop med en Select Lightning på 49 cm.

• jester

jester

Medlem
    24 augusti, 2007 vid 21:46 som svar på: snabb bräda

Jag håller med macts. Vi tungviktare behöver lite extra liter under fötterna. Till 9.0 kör jag en Exocet Warp Slalom 80 på 145 liter. Funkar kanon. Tycker man den är lite stor så finns den i 73 cm bredd o ca 125 liter. Trevliga lättkörda brädor!

• jester

jester

Medlem
    24 augusti, 2007 vid 12:59 som svar på: Isonic 115 vilka segel ?

Har själv kört 6.5, 8.5 freerejs-prylar till ”föregångaren” HyperSonic. Saknade ganska ofta en 7.5 där mellan, faktiskt. Det fungerade, men var inte optimalt. Jag hade gått på tre-segels varianten

• jester

jester

Medlem
    24 augusti, 2007 vid 12:57 som svar på: Segellinje

Markus har (eller försöker iaf) sälja sin 9.0 samt SX L, då han inte anser sig behöva dom.

Tobhed: tror 6.3, 7.3 lär fungera kanon för dig. Ni lättviktare planar ju upp toktidigt…

Ola: Detsamma bör gälla dig oxå, då du oxå är en lättviktare i sammanhanget. Speciellt som 6.3 trivs bättre på den mindre brädan.

• jester

jester

Medlem
    24 augusti, 2007 vid 11:33 som svar på: Segellinje

Jag kör 5.8, 6.8, 7.8 och 9.0. Det är bra linje som fungerar fint för mig. Faktiskt är det så att jag mera ofta har saknat en 7.3 jämfört med en 6.3. Beror väl delvis på att det oftast blåser vindar mellan 8 och 12 m/s i detta land.

Skall du ”bara” ha 3 segel så borde väl 5.4, 6.3, 7.3 vara en hygglig linje.
    Vid 4 segel så hade du faktiskt kunnat köra 5.0, 5.8, 6.7, 7.8

• jester

jester

Medlem
    23 augusti, 2007 vid 14:15 som svar på: tabou manta 59

Den storleken är perfekt här i Sverige, tycker jag. Verkar vara en trevlig bräda dessutom.

• jester

jester

Medlem
    23 augusti, 2007 vid 12:51 som svar på: Trimaran vs vindsurfing

så jag kan inte tänka mig annat än att en liten speedbräda, men en lite för stor fena, kan hålla ungefär samma kryssvinkel som en formula, men med något högre fart.

Ojojoj… det har jag mycket svårt att tro. Blir inte körbart om man ens försöker slänga på en för stor fena, sedan är ju en speedplankas outline mm inte direkt optimerad för att höjda…

• jester

jester

Medlem
    22 augusti, 2007 vid 07:22 som svar på: Veck i nya segel!

Ta hjälp av en polare vid nedriggning. Då undviker du en massa onödig stress i duken. Den ena håller seglet i toppen, och den andre lirkar ur masten genom att vrida lite på den. Var försiktig så du inte drar isär masten bara. Ett knep kan vara att tejpa ihop masten vid riggning. Det minimerar dessutom risken att masten åker isär lite vid riggningen, och då undviker man potentiella mastbrott.

Som kuriosa kan nämnas att moderna race-segel inte har denna typen av problem, då vi har såpass bred mastficka att det är hur enkelt som helst att få ur masten utan några större veck.

• jester

jester

Medlem
    22 augusti, 2007 vid 07:04 som svar på: Trimaran vs vindsurfing

Japp, 30 knop vid 8-10 m/s är inga som helst problem.

• jester

jester

Medlem
    21 augusti, 2007 vid 21:13 som svar på: Trimaran vs vindsurfing

Haha!!

Såg att dom toppade dryga 31 knop i andra videon. Är det bara tryck i vinden så klarar en duktig slalomkille/tjej av att toppa dom hastigheterna. Så det bör vara ganska jämt…

• jester

jester

Medlem
    21 augusti, 2007 vid 16:29 som svar på: Uppdatering av resultat på swespeed?

Du e för snygg för att fastna på bild, Mac…

• jester

jester

Medlem
    21 augusti, 2007 vid 13:44 som svar på: Uppdatering av resultat på swespeed?

Man kan väl säga så här: I stort sett alla race-segel som finns idag är tillräckligt bra för dom flesta av oss… NP är helt klart med i den gruppen.

• jester

jester

Medlem
    21 augusti, 2007 vid 08:55 som svar på: 08 swespeed cup Skälåker

Inte bara bör, utan skall meddelas dan före, juh!

• jester

jester

Medlem
    21 augusti, 2007 vid 07:28 som svar på: Garmin GPS, skapa ’tracks’ och använda i GPSar

Visar den där apparaten ”Amaryllo/NaviGPS/GT11” knop på displayen ?

Japp.

Här har du lite features:

Some features of Navi GT11 / Amaryllo Triptracker:

* High accuracy GPS-Doppler speed measurement. 5*10 second average speed accurate to within 0.02 knots (95% confidence)
    * 10 second max average speed displayed on screen with support for multiple speed attempts (with firmware 0727a and above)
    * Automatic GPS data identification, including sailor”s name and the serial number of the GPS used
    * Advanced Data Logger functions with ON-FIX and ON-SPEED recording
    * TWO independent data loggers (SD card and Data Logger flash memory) for maximum reliability
    * Support for SD card up to 2GB (small cards work fine and save battery power)
    * Fast GPS data transfer and backup to SD card and external computers
    * Store multiple tracks (surfing days) on the SD card (nice for on holiday).
    * Re-charging capability in a car on a beach.

• jester

jester

Medlem
    20 augusti, 2007 vid 12:41 som svar på: VM i Estland 13-18 aug

Är inte detta en dundersuccé? För svenskar brukar väl inte placera sig så högt upp i listorna?

Grattis som faen, hur som haver!

Sida 247 av 420
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA