jester
Forumsvar skapade
-
tobhed: jag får nog avvakta till efter semestern… Då vet man hur möe som blir över av semesterkassan…
-
Först och främst skall huvudet på fenan, biten närmast brädan ligga exakt i plan med undersidan av brädan. Blir en massa turbolens där annars ( vilket innebär spin-out). Så det är det första man bör trimma in. Är det då glapp i sidled, så kan det räcka med att bara lägga ett lager silvertejp på vardera sidan av fenhuvudet. Har för mig att jag fick göra det nån gång när jag körde Powerbox. På tuttle-fenor får man allt som oftast ta bort material för att få perfekt passform.
-
Jag har ingen aning. Var Hr Larsson som skötte det hela. Kan vara så att han blåste oss på tullen… 😀
Har du provat Goldwing oxå? Skulle behöva nåt i 34-36cm-klassen till Warp 67 och 7.8
-
Jodå, blev faktiskt ett par pb:s (men vi snackar tiondels knop, iofs), men förhållandena var långt ifrån ideala. Om någon tänkt beställa fler fenor från Maui, så hojta först, så får vi se om plånboken tillåter ytterligare fenor.
-
Jävla Daniel!!! 😉
http://www.gps-speedsurfing.com/gps.asp?mnu=forum&smnu=2&val=4444
Nu väntar vi bara på Hr Larsson och Torbjörn, så är väl dagens race komplett.
Kul med så många pb:s idag! (Grattis till Gustav o Mats som knäckte 30 knop average!!!) Och det med vind som egentligen inte var sådär jättebra. Var lite segt o köra 80-liters bräda när man hamnade i lä bakom ön… Fick simma/gå en hel del igår, men det var det värt.
Härligt att TT numera funkar kanonbra även på västliga vindar. Var ju minst lika bra bortåt Tjolöholm som vid sydligt inne där vi brukar köra. Långt o köra var det med. Micke körde ju en riktigt bra nautisk på 27.8 knop, och själv hade jag flera 500 metrare över 30 knop.
-
Måste medge att fenan funkade riktigt riktigt bra! Är nog inte omöjligt att det blir fler… Lyckades dessutom med bedriften att *inte* sätta fenan i någon sten (i motsats till trefyrafyra…)
-
Det är nte klart ännu. För tillfället leder jag (average 33.5 knop), men Surfan och trefyrafyra har inte lagt in sina tider ännu. Blev en bra dag, synd bara att det blir så byigt med västliga vindar.
Synd bara att det inte dök upp några fler. Saknade stora delar av Fiskebäcksmaffian.
-
Verkar fungera riktigt bra, juh. Detta kan man läsa om ISA-tävlingen på Karpathos:
A newcomer won the first world cup speed event in Karpathos, his name is Jose Bahador. What’s more he beat stiff competition from Antoine Albeau, Finian Maynard and Bjorn Dunkerbeck.
Jose is actually an oldcomer, newcomer. Many will have remembered him from the speed days of yore, where vikings battled it out. The 40 year old just signed a new deal with Point 7 sails and led the way at Karpathos. The 40 year old clearly showing that speed is not just for the established.
Jose had this to say:
”‘I received my sails just few days before the event. I just rigged it and was surprised to see on the GPS the readings…. so much speed! I felt good from the beginning! 6 days of racing was long, especially having on my heels champions like Bjorn, Finian and Antoine. Nevertheless I was relaxed as I felt confident on my gear speed. I managed to win also the actual day races. Just GREAT!- I am too excited to have won this event and also for POINT-7 that gave me a good support during the event” !
Results
1. Jose Bahador
2. Finian Maynard
3. Antoine Albeau
4. Bjorn Dunkerbeck -
Det finns ju faktiskt dom som använder sina GPSer även på tävlingar där det används video timing, och resultaten har stämt väl överrens med varandra. Felet som många gör är att dom tittar på 2 sekundersmätningen på GPSen, och den kan man ju i vissa sammanhang kalla tveksam. Men håller man sig till längre sträckor eller ett medel av dom 5 bästa tiosekunders-mätningarna (det är denna som är den officiella mätningen på gps-speedsurfing.com) så eliminerar man enstaka spikar.
Varför MArtin van Meuers inte kör ISA-tävlingar? Han och gubben bakom ISA (Markus) råkade i luven med varandra härom året. Så enkelt är det.
Martin har ju varit nere och kört i kanalen i södra frankrike och presterat bra tider (med video timing)
-
Haha… MickeÖ är i Tarifa, MickeS är tydligen i Holland då…