jester
Forumsvar skapade
-
Finishen är i mina ögon inte 100% men med lite våtslip så…
Det är väl årets underdrift hittills…
Hur som haver, så borde just runt 34 cm vara lagom för en såpass bred bräda, och med segel runt 7.2-7.8 kvadrat. Kör själv med en Viper Slam 35 cm, och det har fungerat bra.
33.6 är dessutom en högst respektabel hastighet för en såpass stor bräda, men antagligen kan du nog gå ner till 32-33 cm.
Intressant dock att du tycker standardfenorna inte är ok. sr6b är en av dom skönast fenor jag kört, och jag kommer antagligen köpa på mig ett par dylika under säsongen.
Selects nya fenor ser trevliga ut, men har inte testat dom ännu. Funderar du på Viper slam resp Lightning så har Lightning lite mer lyft jämfört med jämförbar storlek på Viper Slam.
-
Jag är ett speed-freak, och kör följande utrustning i olika vindar:
5-10 m/s 9.0 med 80cm bred bräda
8-13 m/s 7.8 med 67cm bred bräda
12-16 m/s 6.8 med 58cm bred bräda
15-21 m/s 5.8 med 58 cm bred bräda
över 21 m/s stannar jag på stranden…Seglen överlappar egentligen mer än tabellen ovan, men det är ungefär så som det är optimalt för mig. Surfan bevisade ju härom året att ett rejs-segel på 6.7 kvadrat fungerade utmärkt i vindar från 8 m/s upp till 18 m/s. Imponerande!
-
Kinetic: Jag bytte till mig Liberty då min NP-kol-förlängare sprack där plastkoppen slutar… Vet faktiskt inte riktigt vad jag skall göra nu. Blir väl antagligen NPs alu-längare (X3:an, då jag inte har lust att byta ut mina nya mastfötter). Problemet är att jag har en Liberty till, men lär vara svårt att reklammera den innan den (oxå) går sönder. Bägge ”äggade” sig lite i formen.
Vad säger ni formula-snubbar? Vad är det som gäller? KelaPro, eller? Kollade på kelapro.com, och den ser ju exakt likadan ut i konstruktionen som Liberty. Är lite lätt skeptisk till så lite förstärkning som det är på den typen av längare.
Kör NS Warp F2006, 5.8 – 9.0
(någon som vill köpa en Liberty-längare? Använd enbart en gång… (den som är hel fortfarande alltså…) :D)
-
Lider med dig. Min Liberty-längare sprack vid riggning idag. 2:a gången den användes… Surt som faen…
-
Kan passa på att tipsa att man måste ha tryckt i kabeln i datorn *innan* man startar GPS ar. Programmet tittar bara efter tillgängliga COM-portar då det startas, och din USB-kabel tilldelas en COM-port först när man trycker in USB-delen i datorn.
Så…
* Starta datorn
* Starta GPSen
* Tryck i alla kablar där dom skall vara
* Starta GPSar
* Ladda ner
* Njut av din vackra session! -
Fetare motor i vattenskotern, kanske?
-
Aquapak i framtiden, kanske? Och glöm inte ta ur GPSen efter surf.
-
Classe har en dylik adapter för 249:-
Kolla här: http://www.clasohlson.se/Product/Category.aspx?id=251581#38-2150Det går att köra GPSar med den, bara o testa sig fram vilken COM-port den hamnar på. (jao, COM-port trots USB)
-
Välkommen!
-
Har inte formulabommen, utan den kortare Kult-bommen (Vindsurfing.se, alltså). Funkar bra på min Warp 9.0 iaf. Frontbeslaget är väl inte det styvaste som någonsin gjorts, men det fungerar. Skulle väl vara en ny version på den biten på årets modeller oxå?
-
Du kan få jämföra med min svarta vid tillfälle, Knatte… 😉
-
Oooopps!
Glömde juh!
Klang: Grattis som faen!!!
Knatte: Önskedröm om att den vara svart, kanske??? 😉 GetWet är säkert övertygad om att hans tröja är röd, tex…
-
det är 2 s som gäller. Blå tröja vid 30+, svart vid 35+ och röd vid 40+
-
Framgår ju inte om man verkligen får se alla steg, men intressant var inslaget iaf. Ganska intressant att allting är såpass mycket lo-tech, då kolfiberbrädor räknas som hi-tech.
Hade varit väldigt intressant att se ett liknande inslag från cobra-fabriken.