Forumsvar skapade

Sida 270 av 420
  • jester

jester

Medlem
    25 april, 2007 vid 12:29 som svar på: Byta block i ett Severne segel.

Du använder vev, eller? Måste ju nästan kärva fast totalt för att veven inte skall vara behjälpsam längre..

• jester

jester

Medlem
    25 april, 2007 vid 09:25 som svar på: Förlängare

Jag tror nog att det blir alu för mig i framtiden. Är väl bara om man jagar dom sista grammen i viktsparning som kol blir aktuellt? Eller måste man tänka på böjkurva osv redan på förlängaren?

• jester

jester

Medlem
    25 april, 2007 vid 09:23 som svar på: Nya Hansen Formula Sails

Hade det inte varit enklare o skaffa ett tält?

• jester

jester

Medlem
    25 april, 2007 vid 09:16 som svar på: Säljartankar ?

Men mitt tidigare råd står fast: Se till att testa lite brädoor innan du bestämmer dig. Vi är många som lånar ut brädor och riggar!
    Lycka till!

Hetaste tipset är att dyka upp på Haga Park, Öland, under Kristi Flygare-helgen.. ”Alla” kommer vara där.

• jester

jester

Medlem
    24 april, 2007 vid 21:08 som svar på: Nya Hansen Formula Sails

Bilen rullar kanske, men hur är det med motorn du körde till Haga med förra året??? 😀

• jester

jester

Medlem
    24 april, 2007 vid 21:06 som svar på: Förlängare

Ja jag vet Jester…En av dina har gått sönder, antagligen ett måndagsex, men kanske inte…

Mjo kan ju vara så. Men känslan av osäkerhet finns helt klart där. Har jag lite tur så kanske jag kan deala till mig NPs nya MXT. Surfan drog ner en 7.8 RS:Racing hur lätt som helst med den längaren. Såg kanonfin ut, med raka fina linor. Är iofs inte kol, men har för mig att NPs Kol-längare vägde lika mycket som alu-varianten..

Funkar inte dealen med SP så kommer jag antagligen sälja min 34 cm Liberty på Haga…

• jester

jester

Medlem
    24 april, 2007 vid 18:48 som svar på: Byta block i ett Severne segel.

Hmmm… Hade det inte blivit lättare om du dragit tampen lite annorlunda? Låta den gå sist genom mittenrullen på blocket i seglet. Ser ut o vara ltie tråkiga vinklar som det är nu. Kan ju naturligtvis bli konstigt på ”mitt” sätt oxå, men väl värt ett försök, kanske?

• jester

jester

Medlem
    24 april, 2007 vid 18:44 som svar på: Nya Hansen Formula Sails

Jag antar att någon/några dyker upp på Haga vid Kristi flygare? Detta är ju defintivt ett segel att titta nyfiket på. Nya grejer/innovationer e kul!

• jester

jester

Medlem
    24 april, 2007 vid 18:43 som svar på: Förlängare

Kolla denna tråden. Jag kapade den för att diskutera förlängare…
    http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=48678

• jester

jester

Medlem
    24 april, 2007 vid 12:16 som svar på: Säljartankar ?

Jag är fortfarande rädd att en såpass teknisk bräda som en Falcon är för avancerat baserat på den kunskapsnivå som är aktuell. Tycker fortfarande att en större Freerace eller SuperCross är ett mycket bättre köp. Dom är mycket mera förlåtande än vad en fullblodsslalom är. Kommer det dessutom dras rigg på brädan så gäller det att vara väldigt försiktig med hängsele osv så man inte knackar hål på brädan när man häver sig upp på den.

Fördelen med freerejs/superX brädor är att dom fungerar mycket bättre med lite enklare segeltyper. En slalombräda behöver cambers. Ju fler man har, desto bättre.

• jester

jester

Medlem
    24 april, 2007 vid 09:30 som svar på: Säljartankar ?

Såg i en tråd i huvudkonfen att vattenstarterna inte sitter perfekt ännu för Bjornen. Stämmer det? Är det så så tycker jag iaf att en fullblodsslalom är lite för avancerat ännu. Iaf dom mindre storlekarna…

• jester

jester

Medlem
    24 april, 2007 vid 05:42 som svar på: Fentips?
    SWE 496;378661 wrote:
    Eller så gör man som Jimmy ”Trimmy” Hellberg.

Våtslipar med 800 eller 1000papper – sprutspacklar – våtslipar med 1000 eller 1200papper – polerar med autosol.
    Mycket jobb, men grym finish.

Surfan har gjort samma med sina Lessacher… Daniel ”Trimmy Jr”, kanske?? 😀

• jester

jester

Medlem
    23 april, 2007 vid 19:46 som svar på: Va lack man blir!

OK. Tyvärr räcker inte ekonomin till för KelaPro, får nog bli vanliga X3. Verkar ju hålla bra dom med… Och tydligen så är det ju ingen större viktskillnad, och just nu prioriterar jag hållbarhet framför allt annat. Surt o få en bra dax sumpad av en sån skitsak..

Tack för tips, och sorry för kapningen av tråden!

• jester

jester

Medlem
    23 april, 2007 vid 19:41 som svar på: Säljartankar ?

Falcon 131 som största bräda tycker jag är ett utmärkt val. MacTS har ju helt rätt i att man inte bör köra mindre än 7.5 på den brädan. Men kompletterar du med en 60-65cm bred planka senare så har du fått ett enormt stort register. Från 5-6 m/s till 16-17 m/s beroende på kunskapsnivå (såklart).

Köpte själv på mig en stor slalom i höstas, och jag ångrar inte det en sekund. Är grymt skönt att bara cruisa runt, men har man lust så är det inga större problem o köra 30+ knop med denna typ av brädor. Faster har ju kört just Falcon 131 i 30+.

Att det sedan är skönt att ha en stor bräda som flyter mellan vindbyarna om man är lite tyngre som jag o MacTS är aldrig fel det heller… 😀

• jester

jester

Medlem
    23 april, 2007 vid 19:36 som svar på: Fentips?

Oscar: då skall du definitivt välja en lightning, eller dess efterföljare SL7 som oxå bör fungera. Enligt Surfan är det mer lyft i den än Deboichet iaf. Skall vid tillfälle sno (fårlåt, låna) Surfans Lightning 33 o testa på min WS 67. Bör fungera bra (fick med en Lightning 37 till brädan som inte fått känna på vatten ännu…)

Kinetic: I mitt tycke så är det faktiskt så att det som ser bra ut väldigt ofta oxå fungerar bra. Förutom den där j*vla Liberty-längaren som ser hur porrig ut som helst, men som äggar upp sig o spricker till höger o vänster.

Ygge: Du har en ”orginal”. Starboard har ju replika-varianter av G-sport, Deboichet o några till. Kan ju vara så att dom fungerar sämre pga annorlunda tillverkningsteknik/material.

Sida 270 av 420
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA