Forumsvar skapade

Sida 269 av 420
  • jester

jester

Medlem
    27 april, 2007 vid 11:16 som svar på: Gammelräser för ickeplanande väder

Hade varit kul o testa en raveboard, faktiskt. Körde freeride/slalom-brädor på den tiden det begav sig. Men såg hur mäktigt ut som helst när Guy Liljegren kom farande med sina fina brädor. Ibland körde han dessutom mitt inne i vågbreaken och hoppade som en galning med dessa feta brädor. Coolt som faen!

Hade varit kul o testa Pacern vid tillfälle, Knatte. Ser ut som den ultimata sommarbrädan.

• jester

jester

Medlem
    27 april, 2007 vid 11:07 som svar på: Sämsta vindsurfingprylen?

Mastfot med kardanknut var ju ingen direkt lysande idé heller. Detta i kombination med en infästning som åker ut från brädan bara man tittar på den, så har man en given vinnare…

• jester

jester

Medlem
    27 april, 2007 vid 11:02 som svar på: För stort med 9.2 till bräda på ca 105 liter?

Hmm… är den bara 60cm bred? Min 105:a är 67 cm bred, och på den fungerar säkerligen 9.0 (har inte testat ännu, dock). Hur bred är den i häcken? Behöver ju en fena på 45-50 cm till såpass stort segel. Kanske går o ha aningens kortare fena om du har bra med power i seglet.

• jester

jester

Medlem
    27 april, 2007 vid 08:53 som svar på: Sämsta vindsurfingprylen?

Förstår inte vad problemet med tajta segelserier är. Man *behöver* ju faktiskt inte köpa alla segel. Utan man kan komponera en segel-linje som passar sin egna vikt, förmåga och var man seglar. Kör själv med 5.8, 6.8, 7.8 och 9.0. Då täcker jag upp ett vindregister från 5 m/s till 20 m/s. Inte illa.

En känd speedare körde för ett par år sedan en hel säsong med enbart 6.7. I vindar mellan 7 och 18 m/s. Det är utveckling det… Att samma speedare nu har alla storlekar mellan 5.0 och 8.4 är ju en annan sak, men tävlar man så är det ju bra att ha en möjlighet att ha ett så optimalt segel som möjligt.

• jester

jester

Medlem
    26 april, 2007 vid 20:27 som svar på: Fullvärdig nr 11

Jag ger TB 5 bonuspoäng då han bevisligen trashade TT-riggen med skallen. Såg märket i hjälmen… 😀

• jester

jester

Medlem
    26 april, 2007 vid 11:02 som svar på: Thules vindsurfinghållare

Har Biltemas variant, och den har hittills funkat bra. Underlättar helt klart surrningen av brädorna på taket. Funderar på en så däringa masthållare då min 520-mast inte får plats inne i bilen…

Har även lekt med tanken på att skaffa takbox, men känns lite onödigt o fara runt med en sån stor klump på taket mest hela tiden…

• jester

jester

Medlem
    26 april, 2007 vid 06:17 som svar på: Vika segel

Hur förvarar man seglet på bästa sätt och hur ska man sköta det för maximal livslängd?

Ihoprullat, torrt, svalt och mörkt.

• jester

jester

Medlem
    26 april, 2007 vid 06:14 som svar på: Förlängare

@Rasmus_W 379310 wrote:

Å andra sidan, aluminium som pajar brukar kunna ha grymt vassa kanter. När man seglade på alumaster varnades man ibland för att inte ha fingrarna i närheten av brottytan på en knäckt alumast.

Öhhh… Och kolfiber har inte vassa kanter menar du? Kan säga att det var *inte* roligt när en kolmast gick av precis där jag höll handen. Fick plocka kolfiberbitar från huden i flera veckor efteråt (nåja lätt överdrift, men ändå). Kolfiber ä ju ökänt just för hur vassa kanterna blir efter brott. Exempelvis så har det ju blivit ett par punkteringar på F1-bilar till följd av vassa kolfiber-fragment.

• jester

jester

Medlem
    25 april, 2007 vid 21:00 som svar på: Byta block i ett Severne segel.

Och mycket gas stavas A L K O H O L… ;);)

Allavarligt talat så ser jag ingen anledning att ödsla energi, eller riskera ryggar när det finns vevar som eliminerar bägge.

• jester

jester

Medlem
    25 april, 2007 vid 20:57 som svar på: Vev, vilken håller bäst…

Vad gäller vevar så är ju QR-systemet bättre. Där går ju faktiskt mastförlängarna sönder före veven… 😀

• jester

jester

Medlem
    25 april, 2007 vid 20:43 som svar på: Vev, vilken håller bäst…

Tobias: Den där ser ju ganska välbyggd ut. Men jag gissar att den böjts vid pinnen?

Med tanke på förlängare o vevar går sönder i parti och minut, så börjar man fatta vilka otroliga krafter som behövs för att dra ner ett modernt segel…

• jester

jester

Medlem
    25 april, 2007 vid 19:48 som svar på: Speedboard-test i nästa Boards

Ohhh! Catfight!!!

• jester

jester

Medlem
    25 april, 2007 vid 18:47 som svar på: Söker EVA!

Nej. Du står störst i kön.

Men… Jag är ju bara drygt 180 cm lång… :S

• jester

jester

Medlem
    25 april, 2007 vid 18:16 som svar på: Söker EVA!

Jag söker också efter en (rik?) windsurfande tjej som heter EVA.

Jag står först i kön!!!

• jester

jester

Medlem
    25 april, 2007 vid 18:15 som svar på: Rätt så lugn rapport….

Fredag
    Lugnt. Dygnets högsta vindhastighet 2 m/s
    Lördag
    Söndag
    Måndag

Ser ut som man får hitta på nåt annat än surf i helgen… 😀

Sida 269 av 420
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA