Forumsvar skapade

Sida 309 av 420
  • jester

jester

Medlem
    25 september, 2006 vid 19:24 som svar på: Vilken sittsele gäller?

onwater.se köpte jag min ifrån

• jester

jester

Medlem
    25 september, 2006 vid 18:17 som svar på: Slalombräda runt 105 liter

Njae RRD Spitfire ser riktigt trevlig ut, och är säkert grymt snabb…

Och Starboard är på intet sätt dåliga, men att dom skulle vara bra mycket bättre än något annat? Nej

• jester

jester

Medlem
    25 september, 2006 vid 17:55 som svar på: Slalombräda runt 105 liter

Det är inte Starboard som ”gäller”! Som jag sa förut så spelar det ingen roll vilken bräda du väljer egentligen alla kommer gå mer eller mindre lika bra. Skall du ha den bräda som visar mest kolfiber så är det F2 som gäller, men alla coola (?) cut-outs osv gör brädorna förhållandevis tunga ändå. Nästan gränsfall att man kan säga att köp den bräda som du tycker är snyggast!

Vi såg Thommen RS59 nere i Holland, och den såg ut o gå riktigt bra, och var riktigt snygg. Men även Faster gick som ett skott med F2, GetWet gick snabbt med Fanatic, Ben vd Steen gick snabbt med Exocet osv.

• jester

jester

Medlem
    25 september, 2006 vid 17:48 som svar på: Big is beautiful!

Jesper har blivit värsta Exocet ambassadören…

u bet!

Självklart kan jag mest om dom prylar jag själv kör. Är ju inte så konstigt. Och jag får *inte* betalt för att surfa, men som GetWet säger så är någon villig att betala så är det bara o hojta som pm:ar jag mitt kontonr… 😀

• jester

jester

Medlem
    25 september, 2006 vid 17:05 som svar på: Vilken sittsele gäller?

DaKine XT Seat är riktigt bra. Låg krok, och framförallt så behöver man inte efterdra den i vattnet.

• jester

jester

Medlem
    25 september, 2006 vid 17:03 som svar på: Big is beautiful!

Warp Speed är en hårdvindsslalom för en lättviktare.

Och ja, det kommer en ny 2007: http://www.exocet-original.com/products/warpspeed.asp

• jester

jester

Medlem
    25 september, 2006 vid 10:47 som svar på: Big is beautiful!

Mjo, men är väldigt skakigt mätvärde för en GPS. Kolla average. Dessutom tror jag väl att det som begränsar för 99.9% av farten är nog vem som står på… Finns idag inga dåliga slalombrädor, bara lite olika svåra att köra på. Exempelvis är en speedbräda snabbare än en slalombräda, men dom flesta kör snabbare på slalombrädan om det inte är optimala förhllanden för speedplankan.

• jester

jester

Medlem
    25 september, 2006 vid 10:43 som svar på: Slalombräda runt 105 liter

Exocet Warp Slalom 67, Fanatic Falcon 111, F2 SX Medium, Tabou Manta 59 osv. Thommen ser grymt bra ut, men kostar multum.

• jester

jester

Medlem
    24 september, 2006 vid 20:47 som svar på: Big is beautiful!

Hahaha… Handlar inte om det… Är lite kärleksgnabb mellan mig o Fanatic-maffian…

• jester

jester

Medlem
    24 september, 2006 vid 20:10 som svar på: Big is beautiful!

Och du har satt ditt personliga rekord på….

(Exocet Warp Speed om någon undrar… ;))

• jester

jester

Medlem
    24 september, 2006 vid 18:59 som svar på: Big is beautiful!
    TSURF wrote:
    Om man är sanslöst snygg.vältränad och väger 70kg vilken slalombräda kan du rekomendera?

Har lite svårt till att relatera till något av dina kriterier…

Är du väldigt duktig så hade jag rekommenderat Exocet Warp Slalom 58, eller tom Warp Speed. Är du dock lite mera medelgod, eller bara skall ha en bräda, så skulle Warp Slalom 62 sitta som en fläskläpp.

• jester

jester

Medlem
    23 september, 2006 vid 22:52 som svar på: Big is beautiful!

Premiär i TT idag. Då 49 cm fena inte är o tänka på där, så satte jag på en 33 cm G-Sport Weed. På tok för liten, men utöver detta var både segel o bräda en dröm att köra. Grymt skönt och slippa o kämpa med sjunkande bräda i dom stooora vindhål som fanns idag. Hade helt enkelt j-vligt sköj, och brädan var mycket roligare o segla än min gamla HS 125. Testade o gasa ett par repor, men fick spin-out mest hela tiden med den lilla fenan. Fick en average på 27knop, och 2 sec på 29.9 knop. Inte illa alls! Gjorde mer stagvändningar idag än vad jag gjort under hela året hittills… Brädan gippade faktiskt oväntat bra, men höjdade lite skralt pga den lilla fenan.
    NS Warp 9.0 kändes precis som dom övriga warp-segel jag har. Kändes inte alls otympligt!

SpeedJanne: Bommen glider inte så mycket om man drar linorna i frontbeslaget rätt. Bommen rörde sig inte lika mycket heller… 😉

• jester

jester

Medlem
    22 september, 2006 vid 16:58 som svar på: Har ni sett hur snabbt de kite:ar?

Snackade lite med Pascal (vår son, nie vet) och Boogie (mannen bakom C3-fenorna bla), och bägge dessa tror faktiskt att det kommer gå snabbare med kite än riktig bräda i framtiden. Dagens Kitear kan jämföras med ett free-ride segel i utvecklingen.
    Den stora fördelen med kite är ju just att dom kan köra i centimeterdjupt vatten som tysken ovan gjort, och detta innebär att dom jämt kan segla i den optimala vinkeln från vinden, medan surfare i tex le canal måste följa strandkanten..
    Spännande är det, trots allt. Vi får hoppas att riktig brädsegleing (;)) kommer vara först över 50 knop!

• jester

jester

Medlem
    22 september, 2006 vid 16:53 som svar på: Big is beautiful!

haha… Stod ju på botten mest hela tiden med 7.8 oxå… Har nu inhandlat ett Warp F2006 9.0 oxå. Tillsammans med 145 liter bör bottenbesöken minska drastiskt… 😉

• jester

jester

Medlem
    22 september, 2006 vid 16:51 som svar på: Display och software max speed?

Jo för faen! Jubla i vattnet du! Men gäller att tänka på att det trots allt är average av 5 10 sec som gäller i slutänden. Men det kittlar helt klart när man ser höga värden i displayen.. Så jubla på! Det gör jag när jag sätter bra tider i displayen.

Sida 309 av 420
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA